Fräscha upp gamle polon ;) lackering rost lagning och mycket mycket mer !! (långtids projekt)

Polon !
  • 27 Följare
  • 82 671 Visningar
  • Projektet avslutat 13 augusti 2013
Catovic
15 november 2011 · 405 Inlägg

jaaa idag ska ja slänga upp lite bilder om hur bilen ser ut och kanske om jag orkar ta göra något fort på ps om hur jag vill få han till slut wink

Bilen är en vw Polo 3.4 bi turbo awd !! eller inte .. vw polo med en 1.4l motor big_smile

Saker som behöver fixas på odjuret är:
[X] = klart
[/] = påbörjat

Tona rutorna                   [/]
köpa bh?                        [ ]
dra in lite bättre ljud        [X]
Fjädrar runt om               [/]
stöt dämpare runt om      [/]
bussningarna fram          [X]
ROST !                           [/]
och lacken                      [/]
Bussningarna bak            [X]

så vidare jag vet men dyker säkert upp en jävla massa

Senast redigerat av Catovic (23 maj 2012)

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
16 november 2011 · 405 Inlägg

hur fan lägger man ut massa bilder i rad yikes hhaha detta se ba dumt ut när det e svar efter svar eller inlägg vad man nu säger big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
16 november 2011 · 405 Inlägg

jaa ni nu ska ja fan ner o ta bort the rear bumper och slipa ner med våtslip och sen sprita bort allt överflöd och fett big_smile

nog ingen som sitter läser detta än men a kom med förslag vad man kan göra med bilen och vad man borde tänka på och undervika med just mattsvart !

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
16 november 2011 · 405 Inlägg

njaaa blev inte riktigt så som jag hade tänkt mig typ -98 grader ute bilen e fan vit ... så här e jag hemma igen och värmer mig .


Funderade på en sak me fins det någon som vet vad det kan vara för fel på mitt centrallås det fungerar inte (har ej kollat säkringarna ) men tänkte om det brukar vara ett känt fel som polo har ?? tacksam för svar !

och en till fråga finns det någon som plockat bort stötfångare bak och fram på en polo och orkar berätta hur det går till orkar inte stå dar ute o frysa och stå undera a undra och denna ska bort o denna o denna så kommer ja ingen vart utan frågar här om någon vet eller har gjort det?

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
16 november 2011 ·

ehmm kolla så de inte frysit fast eller rostat smile ta isär dörrsidan o sök efter felet tongue och om någon kabel är av eller så har du helt enkelt inte någon xD

(ta bort stötfångare fram + bak)
jag vet hur man gör på golfar och hondor smile så tror inte polo och golf e några olikheter. kan förklara om du vill ^^

Senast redigerat av Golfen89 (16 november 2011)

Catovic
16 november 2011 · 405 Inlägg

Golfen89 skrev:
ehmm kolla så de inte frysit fast eller rostat smile ta isär dörrsidan o sök efter felet tongue och om någon kabel är av eller så har du helt enkelt inte någon xD

(ta bort stötfångare fram + bak)
jag vet hur man gör på golfar och hondor smile så tror inte polo och golf e några olikheter. kan förklara om du vill ^^

hahah jaa men de klart de du säger men tänkte just om ja den o den saken brukar gå på dom bilarna gö detta .. för att lösa de big_smile men a få la felsökat som du sj säger big_smile nu ska ja fan ner o rycka loss skiten så kmr sen o förhoppningsvis några bilder big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
16 november 2011 ·

stötfångaren bak; 4 ( skruvar.. tror de va 4) under till. sedan e de om du tar bort listen när man öppnar bagageluckan så ser man en list man kan ta bort precis ovanför stötfångaren. ta bort dom små "platsbrickorna" ta låss skruvarna sedan DRA bak skärmen rakt.. eller ja stötfångare. för dom sitter på fästen tongue ( du ser på hur dom suttit på min bil eller sitter)

Sedan fram e klurigt. skruvar mellan"grillen mitten av bilen" sedan ta bort grillen den riktiga ovanför stötfångaren. sedan e de ta bort spolarmunstycken o skruvarna för dom smile sedan e de skärmkanterna. o samma sak där, dra bort den RAAK bak smile hoppas du fattar big_smile skruvar lite överallt tongue på just fram!

Catovic
16 november 2011 · 405 Inlägg

Golfen89 skrev:
stötfångaren bak; 4 ( skruvar.. tror de va 4) under till. sedan e de om du tar bort listen när man öppnar bagageluckan så ser man en list man kan ta bort precis ovanför stötfångaren. ta bort dom små "platsbrickorna" ta låss skruvarna sedan DRA bak skärmen rakt.. eller ja stötfångare. för dom sitter på fästen tongue ( du ser på hur dom suttit på min bil eller sitter)

Sedan fram e klurigt. skruvar mellan"grillen mitten av bilen" sedan ta bort grillen den riktiga ovanför stötfångaren. sedan e de ta bort spolarmunstycken o skruvarna för dom smile sedan e de skärmkanterna. o samma sak där, dra bort den RAAK bak smile hoppas du fattar big_smile skruvar lite överallt tongue på just fram!

haha jaaq då dee skaq nog gåå ska ut o dra loss skiten nu få gå som de går hahah men tack så mycket !!

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
17 november 2011 · 405 Inlägg

jaa ni inte mycket som händer går på morfin ... blir ba trött o hängi svårt att koncentrera sig så det blir bara att sitta vid ebay.de o beställa delar ! fjädrar , stöt dämpare, bärarmar och bromsar runt om så jag kan besikta bilen för att kunna använda .. (byta ut en positionslampa med ) gooooo natt

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
17 november 2011 ·

ska beställa ifrån Ebay när ja får Visa eller så tongue
vad ska du beställa då^^?

Catovic
17 november 2011 · 405 Inlägg

jaaa ebay.de big_smile ska beställa bärarmar , fjädrar stötdämpare bromsar belägg emm mer vet ja ej yikes eller finns de kanske någon billig hemsida man kan beställa ifrån ? tänkte köra på coilovers men har ju 17 tummare som ska på så blir ba dumt big_smile senare tror ja att ja kör på de wink

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Golfen89
17 november 2011 ·

tänk på att hjulhuset m.m tar stryk om du har förstora däck och sänkfjädrar eller coilovers m.m smile så ta väl hand om bilen o tänk på va de kan hända xD om man gör vissa saker.. för en polare skar sönder hjulhuset o allt med 18 tum. tongue ja vet tyvärr ingen billigare hemsida sad

Catovic
17 november 2011 · 405 Inlägg

hahah joo men ja la upp någon bild där man se vad som ar hänt tack vare 17 tummarna wink kolla längre upp där se du att den slitit ur lacken

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
18 november 2011 · 405 Inlägg

idag har man varit nere och hållt på med bilen lite smått o gott tänkte fråga om de någon som har något enkelt sätt att ta bort vevarmen i bilen hur sitter skiten fast knäcker den snart big_smile ? behöver komma åt backspeglarna kommer upp bilder varför dom måste bort ! men sen har man polerat en del kommer bilder på vad wink

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
n_andersson
19 november 2011 · 689 Inlägg

du har ingen bild som fungerar?

Catovic
20 november 2011 · 405 Inlägg

haha såg det alla bilder gick bort ba dra upp dom igen ... få la göra de nu innan ja gå o lägger mig big_smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
20 november 2011 · 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-ded830b118bd06fedd133f65419a191d.jpg
där har vi lilla motorn smile

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
20 november 2011 · 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-5ee76a17d7d0a516ebbeecc248cd37c7.jpg
rost rost -.-

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
20 november 2011 · 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-43683ee8df6d1409d0f46e3a9633a93b.jpg
rost ...

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Catovic
20 november 2011 · 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/135/134825/134825-3685150287e1635e689a08395a1fdbc2.jpg
jaaa duuu ..

Audi A4 B8 "Marshmallow" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang