Vad kostar ett batteri ungefär?

Lise-Lotte
16 november 2011 · 9 Inlägg

Nu har jag tagit ut batteriet och väntar på att en laddare skall anlända. Hoppas kunna köra igen i helgen! Och hoppas batteriet är brukbart efter laddningen. Kanske får jag köpa ett nytt. Någon som vet vad det kan kosta ungefär?

Hej hej

Senast redigerat av chrizz (18 november 2011)

Drönirettab
16 november 2011 · 21 761 Inlägg

Det beror ju bla på hur stort batteri du måste köpa. smile

Till vilken bil?
Hur många amperetimmar är det nuvarande batteriet på?

RD_87 Skrotsamlare
16 november 2011 · 4 031 Inlägg

Sen kan det ju vara värt att fundera på varför batteriet blev tomt från början, det kan ju faktiskt vara något som drar ur eller dålig laddning.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Lise-Lotte
16 november 2011 · 9 Inlägg

Jo..det stämmer. Jag har hört talas om att det kan vara något som "tjuvar" på batteriet. Kan det vara så enkelt som en lampa man glömt  stänga av inne i bilen? Det hände så plötsligt och inget har påvisat att det kan vara fel tidigare. Kanske måste jag göra en ordentlig felsökning. Köper jag ett nytt batteri kanske det blir förstört direkt. pg a detta? Jag börjar nog med att försöka ladda det en gång. Jag har ju lyckats montera ut det med mycket möda.....så det kan ju vara värt ett försök. Tack för tipsen!

Bosse-buss
16 november 2011 · 210 Inlägg

Biltemas priser: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ri-802604/ tror nog att de batterierna är helt ok.

Lise-Lotte
16 november 2011 · 9 Inlägg

Det är en Alfa Romeo 156 2.0. Hmmm, det står 62 Ah på ovansidan. Tillsammans med massa andra siffror och tecken:/. Kan det stämma tro?

Lise-Lotte
16 november 2011 · 9 Inlägg

Ok. Det är en stor "Tjur på som ser mycket stark och farlig ut"...tungt är det också. Får hoppas det funkar efter laddning, annars köper jag ett nytt. Tack för länken.

Mack Forum- och sitemoderator
16 november 2011 · 26 155 Inlägg

Är alldeles för ofta en lampa kan vara boven i dramat, när batteriet är tomt. Kolla handsfacket till exempel, eller om du har en lampa i skuffen. Det hör till vanligheterna rent generellt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Lise-Lotte
17 november 2011 · 9 Inlägg

Japp... Helt rätt. Lampan var på vid backspegeln. Rackarns. Tänk vad det kan ställa till det. Men men..man har lärt sig något antar jag. Tack för hjälpen.

Lise-Lotte

Mack Forum- och sitemoderator
17 november 2011 · 26 155 Inlägg

Lise-Lotte skrev:
Japp... Helt rätt. Lampan var på vid backspegeln. Rackarns. Tänk vad det kan ställa till det. Men men..man har lärt sig något antar jag. Tack för hjälpen.

Lise-Lotte

Ingen orsak.
Se det positiva i det hela, och var glad över att det var nåt så enkelt, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang