3034
Sök

LoFET´s Supra MKIV -94, Driftingbygge.

Almännt tokig
481 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
#21
S13Rasmus skrev:
Grym bil! Helt rätt stuk , vad åker du för laddtryck med han? Eurospec motor?

Mvh Rasmus

Tackar, Hitills 0,9 Bar med TTC kopplade turbos, men det blev för laggigt så kommer bli sekvensiellt som orginal igen, Nix det är standard Japan spec, från en Aristo.

Inline sixes ist sie scheisse.......

Almännt tokig
481 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
#22
Så en lite uppdate då.

Städat ur bilen detmesta för att lacka om den invändigt, bara värmepaketet och kabelmattan under på torpeden som e kvar.

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0133.jpg

Börjat grundmåla , tar sin lilla tid  smile

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0134.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0136.jpg

Inline sixes ist sie scheisse.......

Yrkes Chafför
380 Inlägg
18 december 2011
#23
Ser kanon ut! Kommer följas!

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

1 433 Inlägg
18 december 2011
#24
kommer bli nice kolla även min tråd! har precis lackat invändigt också big_smile

prem lagd!


Almännt tokig
481 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#25
Stått lite still under juletid och nyår nu då annat vart prioriterat.

Men fått pillat lite i helgen..

Slog ju av Vänster dörrhandtag med däckkorden på rudskogen,

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0137.jpg

Men fått tag på ett begaganat till och med i rätt färg, så bytte det.

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0139.jpg

Gått och klurat ett tag på hur man skulle göra för att golvet skulle bli mindre repkänsligt när man lackat det, Slog mig att det låg 2 alu plattor som jag fick med till en annan supra som var skurna efter golvmattorna, så provade dem och de passade i vart fall skapligt, så så får det bli..

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0141.jpg

Kittade om lite skarvar mm i bilen som var taskiga, och medans det torkade så gav jag mig på övre delen av mätarpanelen,

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0151.jpg

Ägarna innan måste haft beslutsångest, det var 4 olika lager med färger, och massiva resningar, Var ingen idé att äns försöka slipa ner det utan bara att skrapa bort allt så man kom ner till grunden och börja om...

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0154.jpg

Sen grundat bilen en vända till inuti.

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0152.jpg

http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0153.jpg

Inline sixes ist sie scheisse.......

1 271 Inlägg
8 januari 2012
#26
kan va kul å följa verkar de som big_smile

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
19 maj 2013
#27
läste genom hela tråden och enda som är fel att det verkar ha dött ut.., annars grym bygge!

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Almännt tokig
481 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
#28
offfroad skrev:
läste genom hela tråden och enda som är fel att det verkar ha dött ut.., annars grym bygge!

Projektet är långt från dött, bara inte uppdaterat här tongue

För den som vill finns mer att läsa i projekttråden på DRFT.SE

http://drft.se/drftforum/viewtopic.php?id=704

Inline sixes ist sie scheisse.......

4 Inlägg
3 september 2014
#29
Grymt projekt! Har läst igenom allt vilken glöd!, men skulle vilja ställa en fråga kommer du ihåg exakt vilka vacuum slangar det var som var felkopplade när bilen gick fett? Min går nämligen likadant.. smile



Sök