Inte nya men duger och gör att jag kan starta bilen i helgen. Fick inte tar på nya vart runt i hela Kalmar och letat men inte fanns det som passade SAAB oljekylaren så då blev det en runda till skroten och där hittade jag dessa!
Det som händer i helgen är: *Montera oljeslangarna samt oljekylaren *I med olja i lådan *Olja i motorn och köra upp öl tryck *Första starten ÅR 2013!!! *På med hjulen och släppa ner henne
Är det inte vanliga JIC kopplingar på oljekylaren? Eller vad va det för gänga?
Nej det är inte vanlig JIC för då hade nån av alla hydraulfirmor jag varit hos löst det. Röret går ner i kylaren och tätas av en o-ring svårt att förklara. Inte änns hydraulservice kunde få tag på dessa:-0
Saab 9000 kylare? Isf har jag hittat bilder på hur det ser ut. Jag hade nog bytt ut anslutningarna på oljekylaren till JIC ist. Så du kan köra med en pressad slang med vanligare koppling.
Saab 9000 kylare? Isf har jag hittat bilder på hur det ser ut. Jag hade nog bytt ut anslutningarna på oljekylaren till JIC ist. Så du kan köra med en pressad slang med vanligare koppling.