Jadå hos mig får hon allt kärlek. Klart att hon är värd att få leva något år till allt. Ikväll ska hon få ny lackade ventilkåpor samt nya packningar till dom så hon håller tätt.
Så i sommar kommer hon att synas lite här och var hade jag tänkt mig.
Nu har jag fått svar ifrån http://www.artoncar.se att dom kan hjälpa mig med bak skärmen. Då blir det att dom fixar ny plåt sen valsar dom skärmarna bak och tenn spacklar upp ena skärmen och lacka till den. När pengar finns blir det att jag lägger en hellack på bilen för denna ska jag ha ett tag nu hade jag tänkt mig.
Så nu är det bara att motorn ska komma ihop sen blir det att spara så dra det går till en skärm renovering (Y)
kan säga er att jag kommer INTE lämna in bilen hos dessa personerna.
10K för att fixa det lilla på skärmen NEJ TACK.
jag ska ta tag i det sj och jag har gott om tid på mig.
Nu har jag fått svar ifrån http://www.artoncar.se att dom kan hjälpa mig med bak skärmen. Då blir det att dom fixar ny plåt sen valsar dom skärmarna bak och tenn spacklar upp ena skärmen och lacka till den. När pengar finns blir det att jag lägger en hellack på bilen för denna ska jag ha ett tag nu hade jag tänkt mig.
Så nu är det bara att motorn ska komma ihop sen blir det att spara så dra det går till en skärm renovering (Y)
Haha, 10K för det? Svetsa i en bit och lacka bakskärmen bara?
Senast redigerat av Sjogren-Racing (11 januari 2012)
Haha, 10K för det? Svetsa i en bit och lacka bakskärmen bara?
Svetsa på den biten jag har kapat bort samt göra om det som är lagat en gång sen tenn spackla och lacka ja.
jag lägger dom pengarna på helt andra saker. plåt och svets har jag sj och jag får väl lära mig spackla.
Ikväll gjorde jag vid den tråkiga rosten. Först fick jag göra en innerskärm bit och svetsa på.Sen en ytter och kan säga att jag INTE är nån bilplåtslagare samt att det är SJUKT tunn plåt i dessa bilarna (N)
Här har ni iallafall resultatet
Tyvärr blev det en ligen brand annars hade det inte synts att jag hade gjort detta jobbet (A)
kul projekt, jag funderar själv på börja måla underredet och hjulhusen! vet inte riktigt om jag vågar och vet inte riktigt vart man ska börja och vad man ska använda sig utav... har iaf plockat ner bakvagnen
kul projekt, jag funderar själv på börja måla underredet och hjulhusen! vet inte riktigt om jag vågar och vet inte riktigt vart man ska börja och vad man ska använda sig utav... har iaf plockat ner bakvagnen
Ja det finnt så mycket olika metoder. jag målar allt med hammarlack iallafall.
men nästa år kommer jag att riva ner bak och framvagn och byta bussningar och då komer alls blästras och pulverlackas.