2791
Sök

S/RS4 eller M5?

Fartglad
336 Inlägg
31 augusti 2006
Jag håller med dem andra. RS4 räknas inte som en "vanlig" kombibil... Det är helt en klass för sig. Jag har åkt med i en S4 Avant och det var bara underbart. Känns inte som att man åker i en svensson bil. RS4 är ju snäppet värre och kan knappast vara sämre!
Senast redigerat av TobLju (31 augusti 2006)

Power without Quattro is useless!

41 Inlägg
31 augusti 2006
TobLju skrev:
Jag håller med dem andra. RS4 räknas inte som en "vanlig" kombibil... Det är helt en klass för sig. Jag har åkt med i en S4 Avant och det var bara underbart. Känns inte som att man åker i en svensson bil. RS4 är ju snäppet värre och kan knappast vara sämre!

Håller helt med där! Det är nog ingen som tittar snett på en om man kör i en RS4 avant. Lillebrorsan RS2:an fanns väl också bara i kombi (tror jag), ett samarbete med Porsche så inte är det fy skam med racekombin..

180 Inlägg
31 augusti 2006
TobLju skrev:
Jag har åkt med i en S4 Avant och det var bara underbart. Känns inte som att man åker i en svensson bil.

Håller med där wink

medlem
412 Inlägg
31 augusti 2006
Svårt val. M5 1999 har dåliga kolvringar. Men vissa tog dom in och böt på. men långt ifrån alla.
m5 har även grymnt dålig koppling. Ifall du växlar för fort så börjar den sliira/// krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824

215 Inlägg
31 augusti 2006
Kösworth skrev:
Svårt val. M5 1999 har dåliga kolvringar. Men vissa tog dom in och böt på. men långt ifrån alla.
m5 har även grymnt dålig koppling. Ifall du växlar för fort så börjar den sliira/// krille

Ja men förmodligen! Kanske det exemplaret du körde..men snälla dra inte alla m5or över en kam??

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
dom 2 bilarna är helt olika .

beror lite på körstil o vad man tänkt sej ha bilen till men M5an är ju en snabb gildarbil o audin är en mer banräcer ."rs4"

båda 2 är mkt fina bilar men jag skulle valt rs4 , inte för att jag själv har en S utan att det är turbo i dom vilket jag föredrar

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
Kösworth skrev:

något slutkört as du kört

medlem
412 Inlägg
31 augusti 2006
Jag har inte dragit alla över en kam. Konstigt att det står på autopower mycket om dom felen. Men alla dom är väll slutkörda ///krille

Mvh Krille

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
Kösworth skrev:
Jag har inte dragit alla över en kam. Konstigt att det står på autopower mycket om dom felen. Men alla dom är väll slutkörda ///krille

det sa jag inte , jag har inte hört att ringarna ska vara dåliga utan bara vanos upp till 2000 eller 01 .

medlem
412 Inlägg
31 augusti 2006
Är väl inte större probelm med Vanos egentligen mera än att det rasslar vid start, ett rent skönhetsfel på de första årsmodellerna, vissa har fått kompletterande modifikationer på garantin, bara för att slippa rasslandet.///krille

Mvh Krille

medlem
412 Inlägg
31 augusti 2006
Nog om det. Jag skrev bara vad jag hört och känt själv. ///krille

Mvh Krille

Fartglad
336 Inlägg
31 augusti 2006
kung1 skrev:
TobLju skrev:
Jag har åkt med i en S4 Avant och det var bara underbart. Känns inte som att man åker i en svensson bil.

Håller med där wink

Jag visste att du skulle se mitt inlägg, därför jag skrev så snäll rad. smile

Power without Quattro is useless!

43 Inlägg
31 augusti 2006
Trådstartare
Härligt mycket svar.
Får kolla upp det där med kopplingen. Låter ganska olikt BMW.
Förhoppningsvis kan jag lägga undan mina kombifördommar, eftersom det överlägset verkar vara RS4:an som är populärast. Den är inte stenhård i fjädring och så då? Tänker ju ha den som bruksbil.

2 652 Inlägg
31 augusti 2006
jag tycker du ska provköra en rs4 , även fråga dom som har rs4 på garaget . tror inte dom har något emot de.

jag vet bara att M5 är JÄVLIGT dyr att ha som bruksbil . rs4an vet jag inte men det kostar säkert.
Finns en enda M5a hos oss o den körs inte ofta alls .

har inte haft någon M5 själv men har en "garage" kompis som hade en o det var inte något o äga om man har en vanlig svenssonlön big_smile

73 Inlägg
3 september 2006

Sök