Varför kör inte fler Volvo 300 på vintern?

Razor8
8 december 2011 · 62 Inlägg

twin_cam skrev:

jonnielahti skrev:
men dem är ju så grymt fula? men finns väl folk som tycker om dem med big_smile

Ful bil = stöldsäker bil big_smile

håller med om att 300 serien får vara ifred, men kan inte säga att min var svår att ta sig in i när man hade låst in nyckeln:/

Burn Your Rubber, Not Your Soul
Cars can do so much more than drive down the road, they can drive you through life
Soderqvist
9 december 2011 · 660 Inlägg

jonnielahti skrev:
men dem är ju så grymt fula? men finns väl folk som tycker om dem med big_smile

Så sa folk om PV/Duett för 30 år sedan, hur är statusen på dom idag?

twin_cam skrev:
Ful bil = stöldsäker bil big_smile

Källa på det? Personligen trodde jag inte tjuvarna var så petiga, men men... Du kanske motbevisar mig wink

tkd_rille skrev:
Lodare tar gärna skitbilarna.  wink.  titta bara på äldre saabar. Kanske volvo 300 är lika enkla att sno?

Fatiskt rent procentuellt så är Audi mest stöldbegärligt (Om vi snackar äldre bilar), Har själv blivit av med min -94 till vänster och att Audi skulle vara en skitbil håller jag INTE med om!

Och måste bara tillägga att det är lika tändningslås mellan modellerna (vad jag sett iaf), dörrhantagen på 300 serien delas eller om det är en vidareutveckling(?) av 240ns handtag så gissar på att dom är rätt exakt lika svåra att stjäla. (Handtagen ser iaf lika ut mellan 240 och 340n)

Iaf så väntas en Klass 2 storm enligt SMHI så jag tackar för mig och tar ett kliv åt sidan då jag inte längre tycker att denna tråden kan tillföra forumet något mera utan det börjar mer och mer likna ett snöbollskrig mellan full-sizeåkarna och oliktänkarna. Nu blire invänta snön och sen blir det ut och leka med 343:an! cool

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
T5_kungen
9 december 2011 · 106 Inlägg

volvo 300 serien är den fulast volvo har gjort enligt mig

Bosse-buss
9 december 2011 · 210 Inlägg

T5_kungen skrev:
volvo 300 serien är den fulast volvo har gjort enligt mig

Lägger till alla bakhjulsdriva Volvos. Fulare och tråkigare bilar finns inte att uppbringa! Jo jag har ägt både en 242 DL och en 360 GLT i min ungdom men efter att ha köpt min första Saab 99 -77 1992 så insåg jag ju vad en bil kunde vara i komfort och vad gällde körglädje.

Gamla Volvos är bara blahablaha enligt min högst personliga åsikt men det kan ni strunta i för jag är dum i huvudet... smile

Senast redigerat av Bosse-buss (9 december 2011)

daniel_84
9 december 2011 · 7 Inlägg

Bosse-buss skrev:

T5_kungen skrev:
volvo 300 serien är den fulast volvo har gjort enligt mig

Lägger till alla bakhjulsdriva Volvos. Fulare och tråkigare bilar finns inte att uppbringa! Jo jag har ägt både en 242 DL och en 360 GLT i min ungdom men efter att ha köpt min första Saab 99 -77 1992 så insåg jag ju vad en bil kunde vara i komfort och vad gällde körglädje.

Gamla Volvos är bara blahablaha enligt min högst personliga åsikt men det kan ni strunta i för jag är dum i huvudet... smile

Tror du glömmer bort både Amazonen och P1800 när du säger sådär. Kalla dom fula? smile

OnT: Jag äger själv en 360 och är inne på min tredje. Väldigt roliga bilar. Dock kan jag väl inte hålla med om att det är någon gokart-känsla utan dom är nog lika gungiga som dom större. Men dom är betydligt lättare att busa med smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 december 2011 · 13 746 Inlägg

Ghost_Face skrev:
300-serien måste nog vara volvos körgladaste bilar någonsin! Det är nästan lite go-cart känsla över dem, dvs. raka motsatsen mot de större syskonen som kränger och gungar omkring på vägen så man nästan blir sjösjuk sad

Sedan är de ju det där med utseendet.... Är man ute efter en snygg bil så får man nog leta vidare, helst efter ett helt annat bilmärke smile

haha du åkte aldrig i min 360glt med turbo under huven den var då allt utom stadig

finns många som  jag känner som har 360:isar men dom är avstallda nu

fast då sitter det lite roligare maskiner

provkörde polarns 360 i somras sitter 16v maskin med t3/t4 hybrid 800cc spridare går på e85
då börjar vi snacka om trevliga bilar
går så förbannat

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Muttley
9 december 2011 ·

Soderqvist skrev:

tkd_rille skrev:
Lodare tar gärna skitbilarna.  wink.  titta bara på äldre saabar. Kanske volvo 300 är lika enkla att sno?

Fatiskt rent procentuellt så är Audi mest stöldbegärligt (Om vi snackar äldre bilar), Har själv blivit av med min -94 till vänster och att Audi skulle vara en skitbil håller jag INTE med om!

Och måste bara tillägga att det är lika tändningslås mellan modellerna (vad jag sett iaf), dörrhantagen på 300 serien delas eller om det är en vidareutveckling(?) av 240ns handtag så gissar på att dom är rätt exakt lika svåra att stjäla. (Handtagen ser iaf lika ut mellan 240 och 340n)

Iaf så väntas en Klass 2 storm enligt SMHI så jag tackar för mig och tar ett kliv åt sidan då jag inte längre tycker att denna tråden kan tillföra forumet något mera utan det börjar mer och mer likna ett snöbollskrig mellan full-sizeåkarna och oliktänkarna. Nu blire invänta snön och sen blir det ut och leka med 343:an! cool

//Soderqvist

Beror nog på vilken del av landet. Här ville byns lodare ha alla saabarna och han lyckades med. Ingen ville ha tillbaka dem heller efter han suttit i dem.

Men för att svara rakt på din fråga varför man inte tar en 3 serie så fan när 740 är lika billigt så varför ta groteskt mycket fulare bil?. wink 
Sålde min för 2000 kr nyligen, kommer aldrig köpa något sådant igen.

Thedriftking
9 december 2011 ·

300a är fina bilar wink
Faktiskt tycker jag dom ser rätt OK ut.

Men billiga är dom iaf, min kosta 1000:- (fräshca däck m.m!) och min kostar 1200:- i försäkring per år smile
Kanon vinterbilar, roligare än 740 (enligt mej, på vintern)

Hool
9 december 2011 · 1 067 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
I 525an fanns bra med pulver och komfort men inte mer, så långt ifrån sportig man kan komma.
Stor och tungt as, kändes som om man ratta en stor buss på häng.

Då jag äger en 525 Touring och dessutom har sladdat med 12 meters lastbil kan ju jag passa på att berätta att så är inte fallet lol

E34 är roliga men det kräver att de är friska i chassiet och man ger dem lite gas.    Fegar man runt med dem så är de mest understyrda sad

Lamelldiff gör dem dock ännu roligare big_smile

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Muttley
9 december 2011 ·

_MaCCe_ skrev:
I 525an fanns bra med pulver och komfort men inte mer, så långt ifrån sportig man kan komma.
Stor och tungt as, kändes som om man ratta en stor buss på häng.

Vänta nu. Nu missa jag ju dig. 
Skulle volvon vara sportig någonstans alls? Alltså någon volvo? Tror jag har missat något rejält nu.  De snackas om en av de fulaste bilarna som rullat på jorden och så skriver du sportig i samma tråd big_smile Jag har helt missat defenitionen av just sportig då.

Ibanezman Skåning
9 december 2011 · 739 Inlägg

tkd_rille skrev:

_MaCCe_ skrev:
I 525an fanns bra med pulver och komfort men inte mer, så långt ifrån sportig man kan komma.
Stor och tungt as, kändes som om man ratta en stor buss på häng.

Vänta nu. Nu missa jag ju dig. 
Skulle volvon vara sportig någonstans alls? Alltså någon volvo? Tror jag har missat något rejält nu.  De snackas om en av de fulaste bilarna som rullat på jorden och så skriver du sportig i samma tråd big_smile Jag har helt missat defenitionen av just sportig då.

Är inte folkrace en sport?
Alltså måste ju även en gammal Volvo kunna vara en "sportbil" cool

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Muttley
9 december 2011 ·

Ibanezman skrev:

tkd_rille skrev:

_MaCCe_ skrev:
I 525an fanns bra med pulver och komfort men inte mer, så långt ifrån sportig man kan komma.
Stor och tungt as, kändes som om man ratta en stor buss på häng.

Vänta nu. Nu missa jag ju dig. 
Skulle volvon vara sportig någonstans alls? Alltså någon volvo? Tror jag har missat något rejält nu.  De snackas om en av de fulaste bilarna som rullat på jorden och så skriver du sportig i samma tråd big_smile Jag har helt missat defenitionen av just sportig då.

Är inte folkrace en sport?
Alltså måste ju även en gammal Volvo kunna vara en "sportbil" cool

Jo en motorsport. Men de kan ALDRIG kallas för sportbil i den definition att de ska kännas sportigt. Men som sportbil i sporten så kan den kallas.  smile Fatta du wink.

Ibanezman Skåning
9 december 2011 · 739 Inlägg

tkd_rille skrev:

Ibanezman skrev:

tkd_rille skrev:

Vänta nu. Nu missa jag ju dig. 
Skulle volvon vara sportig någonstans alls? Alltså någon volvo? Tror jag har missat något rejält nu.  De snackas om en av de fulaste bilarna som rullat på jorden och så skriver du sportig i samma tråd big_smile Jag har helt missat defenitionen av just sportig då.

Är inte folkrace en sport?
Alltså måste ju även en gammal Volvo kunna vara en "sportbil" cool

Jo en motorsport. Men de kan ALDRIG kallas för sportbil i den definition att de ska kännas sportigt. Men som sportbil i sporten så kan den kallas.  smile Fatta du wink.

Precis, en sportbil wink
Absolut wink
Och vad är då en sportbil för dig? tongue

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
nesum
9 december 2011 · 695 Inlägg

Hool skrev:

_MaCCe_ skrev:
I 525an fanns bra med pulver och komfort men inte mer, så långt ifrån sportig man kan komma.
Stor och tungt as, kändes som om man ratta en stor buss på häng.

Då jag äger en 525 Touring och dessutom har sladdat med 12 meters lastbil kan ju jag passa på att berätta att så är inte fallet lol

E34 är roliga men det kräver att de är friska i chassiet och man ger dem lite gas.    Fegar man runt med dem så är de mest understyrda sad

Lamelldiff gör dem dock ännu roligare big_smile

Helt rätt, en gammel e34 på 5-6000varv är skitkul även på barmark, men tappar man gasen så går de rätt fram. Dom gamle 6orna vill ha varv för att prestera, eller laddtryck =O). Vilket fall som helst så känns dom mindre "lastbil på häng" än en gammal 240 och till en helt annan komfort än vad vilken gammal volvo som helst kan erbjuda....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Muttley
9 december 2011 ·

Ibanezman skrev:

tkd_rille skrev:

Ibanezman skrev:

Är inte folkrace en sport?
Alltså måste ju även en gammal Volvo kunna vara en "sportbil" cool

Jo en motorsport. Men de kan ALDRIG kallas för sportbil i den definition att de ska kännas sportigt. Men som sportbil i sporten så kan den kallas.  smile Fatta du wink.

Precis, en sportbil wink
Absolut wink
Och vad är då en sportbil för dig? tongue

Defenition för sportbil ute på gatan är bilar som kallas för sportbil av tex fb. extremsport är bilar vi vanliga ej har råd med.

De är som mc, jag tycker ju inte min hoj var sportig kanske men jag får betala för sporthoj wink

Nää alla volvos är familjebilar.

Ibanezman Skåning
9 december 2011 · 739 Inlägg

tkd_rille skrev:

Ibanezman skrev:

tkd_rille skrev:

Jo en motorsport. Men de kan ALDRIG kallas för sportbil i den definition att de ska kännas sportigt. Men som sportbil i sporten så kan den kallas.  smile Fatta du wink.

Precis, en sportbil wink
Absolut wink
Och vad är då en sportbil för dig? tongue

Defenition för sportbil ute på gatan är bilar som kallas för sportbil av tex fb. extremsport är bilar vi vanliga ej har råd med.

De är som mc, jag tycker ju inte min hoj var sportig kanske men jag får betala för sporthoj wink

Nää alla volvos är familjebilar.

Aha, då måste Vöxs Amazon vara en blandning då wink

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
RiNka
9 december 2011 · 252 Inlägg

För att stor del av svenska befolkningen fortfarande tror att alla 360 är remdrivna. Volvo 360 åker ifrån 740/940 både på bredden och rakt fram.
/Discuss

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
nesum
9 december 2011 · 695 Inlägg

Ibanezman skrev:

tkd_rille skrev:

Ibanezman skrev:

Är inte folkrace en sport?
Alltså måste ju även en gammal Volvo kunna vara en "sportbil" cool

Jo en motorsport. Men de kan ALDRIG kallas för sportbil i den definition att de ska kännas sportigt. Men som sportbil i sporten så kan den kallas.  smile Fatta du wink.

Precis, en sportbil wink
Absolut wink
Och vad är då en sportbil för dig? tongue

Folkrace är väl precis va de låter som, vanligt folk som även dom får chansen att rejsa lite till pengar som folk har råd med, och eftersom man då inte behöver nårra speciella skills så får man även puckla på varandra, gör de med en Sportbil om du har råd, finns juh inga direkta regler för vad för bil du får köra med bara den håller sig inom bestämmelserna för just folkrace med bla bur, utan överladd mm.. Men majoriteten som håller på med folkrace håller sig till billiga grundkoncept som då innefattar volvo, inte för att den är en sportbil utan för att den är billig och de finns massor av dom så reservdelarna är skitbilliga.. Finns dock en del opel gti, bmw mm ute på banorna. Och dom har juh en fördel då 192hk i en m50b25 är mer än vad du plockar ur en 240 med weber och planad topp. Men visst, de skulle nog gå att få ut en ferrari också på folkrace, men den plånboken är de inte många normalsvenskar som besitter...

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Ibanezman Skåning
9 december 2011 · 739 Inlägg

nesum skrev:

Ibanezman skrev:

tkd_rille skrev:

Jo en motorsport. Men de kan ALDRIG kallas för sportbil i den definition att de ska kännas sportigt. Men som sportbil i sporten så kan den kallas.  smile Fatta du wink.

Precis, en sportbil wink
Absolut wink
Och vad är då en sportbil för dig? tongue

Folkrace är väl precis va de låter som, vanligt folk som även dom får chansen att rejsa lite till pengar som folk har råd med, och eftersom man då inte behöver nårra speciella skills så får man även puckla på varandra, gör de med en Sportbil om du har råd, finns juh inga direkta regler för vad för bil du får köra med bara den håller sig inom bestämmelserna för just folkrace med bla bur, utan överladd mm.. Men majoriteten som håller på med folkrace håller sig till billiga grundkoncept som då innefattar volvo, inte för att den är en sportbil utan för att den är billig och de finns massor av dom så reservdelarna är skitbilliga.. Finns dock en del opel gti, bmw mm ute på banorna. Och dom har juh en fördel då 192hk i en m50b25 är mer än vad du plockar ur en 240 med weber och planad topp. Men visst, de skulle nog gå att få ut en ferrari också på folkrace, men den plånboken är de inte många normalsvenskar som besitter...

Jag förstår vad du menar, det är dock så kul om man kan retas.
Självklart är en Volvo ingen sportbil, Lamborghini, Ferrari, Porsche eller kanske
en Super Seven, det är sportbilar smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
nesum
9 december 2011 · 695 Inlägg

Ibanezman skrev:

nesum skrev:

Ibanezman skrev:

Precis, en sportbil wink
Absolut wink
Och vad är då en sportbil för dig? tongue

Folkrace är väl precis va de låter som, vanligt folk som även dom får chansen att rejsa lite till pengar som folk har råd med, och eftersom man då inte behöver nårra speciella skills så får man även puckla på varandra, gör de med en Sportbil om du har råd, finns juh inga direkta regler för vad för bil du får köra med bara den håller sig inom bestämmelserna för just folkrace med bla bur, utan överladd mm.. Men majoriteten som håller på med folkrace håller sig till billiga grundkoncept som då innefattar volvo, inte för att den är en sportbil utan för att den är billig och de finns massor av dom så reservdelarna är skitbilliga.. Finns dock en del opel gti, bmw mm ute på banorna. Och dom har juh en fördel då 192hk i en m50b25 är mer än vad du plockar ur en 240 med weber och planad topp. Men visst, de skulle nog gå att få ut en ferrari också på folkrace, men den plånboken är de inte många normalsvenskar som besitter...

Jag förstår vad du menar, det är dock så kul om man kan retas.
Självklart är en Volvo ingen sportbil, Lamborghini, Ferrari, Porsche eller kanske
en Super Seven, det är sportbilar smile

Men då kommer vi till en mängd volvos som rullar där ute på hästar långt över vad lambo, ferrari, porsche mm presterar orginal. Volvos med väghållning minst lika nice som i redan nämnda Sportbilar, hk/vikt förhållanden nog så bra balanserat som ovan nämnda sportbilar. Mitt förra inlägg gjorde jag för att få ur mig min åsikt angående er diskussion kring att folkracebilar är sportbilar, men vad kallar man dessa stinna volvosarna? Extrembyggen med sportbilsprestanda kanske???

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang