2305
Sök

Problem med Yamaha srx 700 -98

DanielHedberg
8 december 2011
Trådstartare
Fick lite problem med min skoter idag när jag skulle test köra på gården.

Först när jag startade den small det till, sen börja ja köra å kom typ 1 meter sen lade den av och ville inte starta. Vänta 10 min och testade igen men vägrade. Byte tändstift, ville inte häller. Sen gick det 10 min så drog ja ganska länge och då gick den igång. Lätt den gå lite och testa köra igen men samma sak dock gick den lite bättre kändes det som, den la av igen efter ett tag men starta på första rycket och så gjorde den 3-4 gånger.

Sen la den av när man lyfte på den.

Någon som vet vad problemet kan vara?

Har bara haft skotern någon månad, så har kört 3 gånger och då gick den bra. Men nu idag så gick den sämre. Tankade och byte olja jag bara.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 december 2011
Ta isär och rengör förgasarna. Bildas kondens i tanken och vattnet hamnar i förgasarna.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DanielHedberg
11 december 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Ta isär och rengör förgasarna. Bildas kondens i tanken och vattnet hamnar i förgasarna.

Mvh Tommy

Gjorde ren förgasarna och den gick mycket bättre. Men dock så ville den lägga av några gånger ändå men den han inte riktigt att dö så det vart ju bättre. Något mer man kan testa? Fundera på om det skulle hjälpa å byta tändstift? eller någon som har något annat förslag?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 december 2011
Tömde du tanken? Gör det och fyll på färsk bränsle, byt även bränslefilter.
Rengör förgasarna igen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

DanielHedberg
11 december 2011
Trådstartare
te_wik skrev:
Tömde du tanken? Gör det och fyll på färsk bränsle, byt även bränslefilter.
Rengör förgasarna igen.

Mvh Tommy

Färsk bensin, men bensinfiltret byte jag inte. Kom på det efter. Men hitta det inte. Vet du vart det sitter?

Sök