3157
Sök

DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

65 Inlägg
13 januari 2013
#301
Kalas! Då hängde jag med iaf då smile Men om man har/hittar en topp utan den automatiska spännaren då?
Gör man på samma sätt då också? Alltså att man bara borrar upp/sätter spännaren i hålet till glidhjul nr 1 under kamdrev 1? Eller är det någon skillnad mellan hålen?

1 738 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
#302
Turbo_ManiaC skrev:
Kalas! Då hängde jag med iaf då smile Men om man har/hittar en topp utan den automatiska spännaren då?
Gör man på samma sätt då också? Alltså att man bara borrar upp/sätter spännaren i hålet till glidhjul nr 1 under kamdrev 1? Eller är det någon skillnad mellan hålen?

hmm nu är inte jag riktigt med vad du menar :s ? kör du b230 med 16v topp? har du vanlig b234 finns ingen anledning att göra på detta viset, enbart när du kör 8v block med 16v topp som behöver moddas wink finns bara 2 hål på toppen den ena är glidrullens hål långt till höger under drevet och den andra som spännarn sitter under emellan dreven!


27 Inlägg
14 januari 2013
#303
Så Galet badass blir det Dalle ! cool

Thr

1 738 Inlägg
14 januari 2013
Trådstartare
#304
Ladexteer skrev:
Så Galet badass blir det Dalle ! cool

tackar big_smile


14 Inlägg
14 januari 2013
#305
Ser gött ut!
När blir de uppstart ? smile

65 Inlägg
14 januari 2013
#306
DalleRacing skrev:
hmm nu är inte jag riktigt med vad du menar :s ? kör du b230 med 16v topp? har du vanlig b234 finns ingen anledning att göra på detta viset, enbart när du kör 8v block med 16v topp som behöver moddas wink finns bara 2 hål på toppen den ena är glidrullens hål långt till höger under drevet och den andra som spännarn sitter under emellan dreven!

Finns 2st modeller av B234. Med och utan automatisk spännare. På den med sitter spännaren i toppen och ersätter ett glidhjul. Utan har 2st glidhjul på toppen och spännaren på dessa sitter istället i blocket. Strax ovanför vevaxeldrevet.

Enligt Haynes boken iaf.

97 Inlägg
17 januari 2013
#307
Har en fråga till dig!

Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta?
Alltså att dem som är original bara används en gång?

Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊

jaha?

040 RedLine
1 219 Inlägg
17 januari 2013
#308
frollen skrev:
Har en fråga till dig!

Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta?
Alltså att dem som är original bara används en gång?

Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊

Allt som är vinkeldraget bör egentligen bytas, dock kan man använda de någon gång till smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

97 Inlägg
17 januari 2013
#309
Tack, då vet jag!
Kanske byter dem, får se 😉
BrajjAxx skrev:
frollen skrev:
Har en fråga till dig!

Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta?
Alltså att dem som är original bara används en gång?

Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊

Allt som är vinkeldraget bör egentligen bytas, dock kan man använda de någon gång till smile

jaha?

1 738 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
#310
Folket!!!!!!! Hon har vaknat till liv big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=ITOkmMpQ6pk


1 147 Inlägg
230 Inlägg
4 februari 2013
#312
härligt!!! big_smile nu kommer de att gå framåt med stora steg big_smile


65 Inlägg
4 februari 2013
#313
Snart dags för full gas medvetslös då wink

764 Inlägg
4 februari 2013
#314
Härligt härligt! big_smile


294 Inlägg
1 738 Inlägg
High on diesel and gasoline
368 Inlägg
5 februari 2013
#317
DalleRacing skrev:

1. Fuelrail

Hade väldigt mycket läckage från min hemmabyggda rail, felet jag gjorde var att borra med en pelarborr! Jag visste om att de skulle kunna ge problem i framtiden men jag tog chansningen hmm Så jag kosta nu istället på mig ett nytt färdigt från KLracing istället wink

Felet:

När man borrar med pelarborr så får du aldrig en stum o rak borrning, pelarborren vill gärna vibrera mycket o risken då är att hållet blir större än vad man borrar! Och i mitt fall räckte denna 100 dels milimeter för att få en pissande rail sad Så jag rekomenderar att åka till nåt industriföretag som har svarvar m.m o kan slänga upp din rail o borra istället wink


Fast detta är ju helt helt helt fel som du skriver... isf är din pelarborr  skit?

Jag är fd metallarbetare och har borrat i pelarborr med VÄLDIGT höga toleranser, och har man vibrationer i pelarborrmaskinen är spindeln skev eller borret krökt

Har dessutom 2 pelarborr maskiner hemma i min verkstad och det du beskriver har ALDRIG hänt.

Men men, kul med uppstart och lycka till!


1 738 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
#318
Mog1 skrev:
DalleRacing skrev:

1. Fuelrail

Hade väldigt mycket läckage från min hemmabyggda rail, felet jag gjorde var att borra med en pelarborr! Jag visste om att de skulle kunna ge problem i framtiden men jag tog chansningen hmm Så jag kosta nu istället på mig ett nytt färdigt från KLracing istället wink

Felet:

När man borrar med pelarborr så får du aldrig en stum o rak borrning, pelarborren vill gärna vibrera mycket o risken då är att hållet blir större än vad man borrar! Och i mitt fall räckte denna 100 dels milimeter för att få en pissande rail sad Så jag rekomenderar att åka till nåt industriföretag som har svarvar m.m o kan slänga upp din rail o borra istället wink


Fast detta är ju helt helt helt fel som du skriver... isf är din pelarborr  skit?

Jag är fd metallarbetare och har borrat i pelarborr med VÄLDIGT höga toleranser, och har man vibrationer i pelarborrmaskinen är spindeln skev eller borret krökt

Har dessutom 2 pelarborr maskiner hemma i min verkstad och det du beskriver har ALDRIG hänt.

Men men, kul med uppstart och lycka till!

har en stor pelarborr som gärna vibrerar lite! kan vart problemet men innan jag började borra min rail läste jag på nätet att man ska INTE andvä da sig utan en pelarborr när man borrar denna delen! många som hade gjort de o även flr dom funka de inte hmm kom inte ihåg vad själva "borrningen" kalades som de andvände sig av tyvärr! Men bevisa att jag har fel, bygg en rail i pelarborr utan läckage så ska jag gratulera dig wink glömde säga att jag till o med klrde stora hålet först för att inte få ovalt hål ändo funka de inte!

tack tack smile
Senast redigerat av DalleRacing (5 februari 2013)


High on diesel and gasoline
368 Inlägg
5 februari 2013
#319
Ditt problem är garanterat att du borrat den storleken du ska ha med ett vanligt borr. ska man borra med precision bör man borra en tiondel mindre sen brotcha  (stavning?) hålet, men har du en pelarborr som vibrerar bör du nog kolla upp spindeln på denna för i så fall är denna skev!

jag hade gärna gjort en fuelrail och bevisat motsatsen. Men jag vill inte smile Enda anledning att jag inte gjort det är att jag är lat smile


1 738 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
#320
Mog1 skrev:
Ditt problem är garanterat att du borrat den storleken du ska ha med ett vanligt borr. ska man borra med precision bör man borra en tiondel mindre sen brotcha  (stavning?) hålet, men har du en pelarborr som vibrerar bör du nog kolla upp spindeln på denna för i så fall är denna skev!

jag hade gärna gjort en fuelrail och bevisat motsatsen. Men jag vill inte smile Enda anledning att jag inte gjort det är att jag är lat smile

japp hade nog inte den bästa pelarborren som sagt :p Men mitt inlägg skulle tolkas att som vanlig hobbybyggare så sitter man garanterat inte inne på en industriborrmaskin :p Att göra en rail på en industri med rätt grejer skulle säkert kunna framställa en rail via pelarborr smile hehe ja jag tänkte ju spara pengar nu istället o de lönade sig inta att va snål islutet :p Jag ska hitta forumet jag läste i vad borrmomentet kalades men iaf en vanlig hobby pelarborr funkar inte att tillvärka en rail i är va jag ville få fram :p

Mvh



Sök