Kalas! Då hängde jag med iaf då Men om man har/hittar en topp utan den automatiska spännaren då? Gör man på samma sätt då också? Alltså att man bara borrar upp/sätter spännaren i hålet till glidhjul nr 1 under kamdrev 1? Eller är det någon skillnad mellan hålen?
Kalas! Då hängde jag med iaf då Men om man har/hittar en topp utan den automatiska spännaren då? Gör man på samma sätt då också? Alltså att man bara borrar upp/sätter spännaren i hålet till glidhjul nr 1 under kamdrev 1? Eller är det någon skillnad mellan hålen?
hmm nu är inte jag riktigt med vad du menar :s ? kör du b230 med 16v topp? har du vanlig b234 finns ingen anledning att göra på detta viset, enbart när du kör 8v block med 16v topp som behöver moddas finns bara 2 hål på toppen den ena är glidrullens hål långt till höger under drevet och den andra som spännarn sitter under emellan dreven!
hmm nu är inte jag riktigt med vad du menar :s ? kör du b230 med 16v topp? har du vanlig b234 finns ingen anledning att göra på detta viset, enbart när du kör 8v block med 16v topp som behöver moddas finns bara 2 hål på toppen den ena är glidrullens hål långt till höger under drevet och den andra som spännarn sitter under emellan dreven!
Finns 2st modeller av B234. Med och utan automatisk spännare. På den med sitter spännaren i toppen och ersätter ett glidhjul. Utan har 2st glidhjul på toppen och spännaren på dessa sitter istället i blocket. Strax ovanför vevaxeldrevet.
Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta? Alltså att dem som är original bara används en gång?
Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta? Alltså att dem som är original bara används en gång?
Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊
Allt som är vinkeldraget bör egentligen bytas, dock kan man använda de någon gång till
Tack, då vet jag! Kanske byter dem, får se 😉
BrajjAxx skrev:
frollen skrev:
Har en fråga till dig!
Angående bultarna till vevlageröverfallen, vet du om dem bör bytas efter att man har haft dem borta? Alltså att dem som är original bara används en gång?
Grymt bygge du gör, kämpa på! 😊
Allt som är vinkeldraget bör egentligen bytas, dock kan man använda de någon gång till
Hade väldigt mycket läckage från min hemmabyggda rail, felet jag gjorde var att borra med en pelarborr! Jag visste om att de skulle kunna ge problem i framtiden men jag tog chansningen Så jag kosta nu istället på mig ett nytt färdigt från KLracing istället
Felet:
När man borrar med pelarborr så får du aldrig en stum o rak borrning, pelarborren vill gärna vibrera mycket o risken då är att hållet blir större än vad man borrar! Och i mitt fall räckte denna 100 dels milimeter för att få en pissande rail Så jag rekomenderar att åka till nåt industriföretag som har svarvar m.m o kan slänga upp din rail o borra istället
Fast detta är ju helt helt helt fel som du skriver... isf är din pelarborr skit?
Jag är fd metallarbetare och har borrat i pelarborr med VÄLDIGT höga toleranser, och har man vibrationer i pelarborrmaskinen är spindeln skev eller borret krökt
Har dessutom 2 pelarborr maskiner hemma i min verkstad och det du beskriver har ALDRIG hänt.
Hade väldigt mycket läckage från min hemmabyggda rail, felet jag gjorde var att borra med en pelarborr! Jag visste om att de skulle kunna ge problem i framtiden men jag tog chansningen Så jag kosta nu istället på mig ett nytt färdigt från KLracing istället
Felet:
När man borrar med pelarborr så får du aldrig en stum o rak borrning, pelarborren vill gärna vibrera mycket o risken då är att hållet blir större än vad man borrar! Och i mitt fall räckte denna 100 dels milimeter för att få en pissande rail Så jag rekomenderar att åka till nåt industriföretag som har svarvar m.m o kan slänga upp din rail o borra istället
Fast detta är ju helt helt helt fel som du skriver... isf är din pelarborr skit?
Jag är fd metallarbetare och har borrat i pelarborr med VÄLDIGT höga toleranser, och har man vibrationer i pelarborrmaskinen är spindeln skev eller borret krökt
Har dessutom 2 pelarborr maskiner hemma i min verkstad och det du beskriver har ALDRIG hänt.
Men men, kul med uppstart och lycka till!
har en stor pelarborr som gärna vibrerar lite! kan vart problemet men innan jag började borra min rail läste jag på nätet att man ska INTE andvä da sig utan en pelarborr när man borrar denna delen! många som hade gjort de o även flr dom funka de inte kom inte ihåg vad själva "borrningen" kalades som de andvände sig av tyvärr! Men bevisa att jag har fel, bygg en rail i pelarborr utan läckage så ska jag gratulera dig glömde säga att jag till o med klrde stora hålet först för att inte få ovalt hål ändo funka de inte!
Ditt problem är garanterat att du borrat den storleken du ska ha med ett vanligt borr. ska man borra med precision bör man borra en tiondel mindre sen brotcha (stavning?) hålet, men har du en pelarborr som vibrerar bör du nog kolla upp spindeln på denna för i så fall är denna skev!
jag hade gärna gjort en fuelrail och bevisat motsatsen. Men jag vill inte Enda anledning att jag inte gjort det är att jag är lat
Ditt problem är garanterat att du borrat den storleken du ska ha med ett vanligt borr. ska man borra med precision bör man borra en tiondel mindre sen brotcha (stavning?) hålet, men har du en pelarborr som vibrerar bör du nog kolla upp spindeln på denna för i så fall är denna skev!
jag hade gärna gjort en fuelrail och bevisat motsatsen. Men jag vill inte Enda anledning att jag inte gjort det är att jag är lat
japp hade nog inte den bästa pelarborren som sagt :p Men mitt inlägg skulle tolkas att som vanlig hobbybyggare så sitter man garanterat inte inne på en industriborrmaskin :p Att göra en rail på en industri med rätt grejer skulle säkert kunna framställa en rail via pelarborr hehe ja jag tänkte ju spara pengar nu istället o de lönade sig inta att va snål islutet :p Jag ska hitta forumet jag läste i vad borrmomentet kalades men iaf en vanlig hobby pelarborr funkar inte att tillvärka en rail i är va jag ville få fram :p