3155
Sök

Tjuter/skriker/pyser från motorrummet

194 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Hej!

Har en volvo 740 glt 16v.   
Idag när jag körde så låg jag kanske på 80, sen efter en stund skulle jag dra upp den lite och när jag kommer upp i ca 125 så typ händer de nått i motorrummet.  Det börjar tjuta, skrika eller pysa lite. (kan ha smält till lite grann)   så jag stannar o kollar lite.  då märker jag att de hänger ände på en slang ungefär vid tändspolen.   den bara hänger där o dinglar. vet dock inte om den gjort det innan man ganska säker på att den inte gjort det för de hade jag sett.    körde sen hem men om jag gick över 60 - 70 så börjar det pysa eller tjuta lite igen. 
vad kan ha hänt?  Mvh Andreas.

Forummoderator
26 470 Inlägg
15 december 2011
Bild på slangen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

194 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
kan ordna det.   är ganska så säker på att den går till den där svarta boxen som typ sitter i kofångarn.   jag vet inte vad det är för låda?   hur som helst så pös det i den en gång när inte den slangen satt på riktigt.   så jag antar att den bara har lossnat där den ska sitta.    men vad är det för box som ligger i kofångarn liksom?    formad som lådan till en varningstriangel.

Fri fart för ett fritt folk!
14 687 Inlägg
15 december 2011
låter som ac smällde för dig om du har sån..enda jag kan tänka mig som sitter där smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök