Time Attack Vti goes Carbon fiber

winberg_vti
12 januari 2012 · 43 Inlägg

Modj skrev:
Kommer du lacka bilen igen? lr blir det bara klarlack?

Kommer att klarlacka kolfibern och sen ska RPM design på den igen, men allting som varit svart på bilen kommer att
vara i kolfiber. kommer nog bli rätt grymt hoppas jag.

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Modj
12 januari 2012 · 140 Inlägg

winberg_vti skrev:

Modj skrev:
Kommer du lacka bilen igen? lr blir det bara klarlack?

Kommer att klarlacka kolfibern och sen ska RPM design på den igen, men allting som varit svart på bilen kommer att
vara i kolfiber. kommer nog bli rätt grymt hoppas jag.

Okej, så den blir vit/kolfiber ist för svart alltså?

winberg_vti
12 januari 2012 · 43 Inlägg

Modj skrev:

winberg_vti skrev:

Modj skrev:
Kommer du lacka bilen igen? lr blir det bara klarlack?

Kommer att klarlacka kolfibern och sen ska RPM design på den igen, men allting som varit svart på bilen kommer att
vara i kolfiber. kommer nog bli rätt grymt hoppas jag.

Okej, så den blir vit/kolfiber ist för svart alltså?

Precis! smile

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Modj
12 januari 2012 · 140 Inlägg

winberg_vti skrev:

Modj skrev:

winberg_vti skrev:

Kommer att klarlacka kolfibern och sen ska RPM design på den igen, men allting som varit svart på bilen kommer att
vara i kolfiber. kommer nog bli rätt grymt hoppas jag.

Okej, så den blir vit/kolfiber ist för svart alltså?

Precis! smile

Trevligt! Jag gillar dina orangea logga (RPM) på sidan. det bryter av fint.

winberg_vti
12 januari 2012 · 43 Inlägg

Modj skrev:

winberg_vti skrev:

Modj skrev:

Okej, så den blir vit/kolfiber ist för svart alltså?

Precis! smile

Trevligt! Jag gillar dina orangea logga (RPM) på sidan. det bryter av fint.

Tack så jätte mkt! smile håller med fullständigt den oranga färgen gör verkligen sitt!
Just nu går tankarna om vingen ska vara vit eller inte..tror det kan bli ett snyggt tillägg smile

hur går de med din egen ?

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Modj
12 januari 2012 · 140 Inlägg

winberg_vti skrev:

Modj skrev:

winberg_vti skrev:

Precis! smile

Trevligt! Jag gillar dina orangea logga (RPM) på sidan. det bryter av fint.

Tack så jätte mkt! smile håller med fullständigt den oranga färgen gör verkligen sitt!
Just nu går tankarna om vingen ska vara vit eller inte..tror det kan bli ett snyggt tillägg smile

hur går de med din egen ?

Den står ute i garaget, händer inte jätte mycket. Skulle igentligen gjort fälgarna nu men det är lite väl mycket som inte stämmer från den tidigare byggaren... Så ist för rätta till och kontrollera allt känns det nästan lättare att börja om från ruta ett med chassiet och allt vad det innebär. Synd bara när man lagt mycket pengar på det innan..

Men jag har inte gett upp hoppet än!

Ikrana
12 januari 2012 · 105 Inlägg

Nej men FYFAN va ballt dett kommer att bli! ser verkligen fram emot att se detta IRL big_smile

Honda S2000 (2007)
_aero Burn rubber! not your soul..
12 januari 2012 · 538 Inlägg

Följt bygget av den här bilen bil ända från början å de här kommer ju bli jättebra smile Har du nån aning om vad totalvikten hamnar på med alla karossdelarna i kolfiber?

Saab 9-3 Aero "Carbon edition" (2003)
Saab 9000 Aero 2,5T "Supertouring" (1994)
winberg_vti
12 januari 2012 · 43 Inlägg

Modj skrev:

winberg_vti skrev:

Modj skrev:
Trevligt! Jag gillar dina orangea logga (RPM) på sidan. det bryter av fint.

Tack så jätte mkt! smile håller med fullständigt den oranga färgen gör verkligen sitt!
Just nu går tankarna om vingen ska vara vit eller inte..tror det kan bli ett snyggt tillägg smile

hur går de med din egen ?

Den står ute i garaget, händer inte jätte mycket. Skulle igentligen gjort fälgarna nu men det är lite väl mycket som inte stämmer från den tidigare byggaren... Så ist för rätta till och kontrollera allt känns det nästan lättare att börja om från ruta ett med chassiet och allt vad det innebär. Synd bara när man lagt mycket pengar på det innan..

Men jag har inte gett upp hoppet än!

vad är det som inte stämmer från den förra byggaren om det är okej jag frågar förstås?
vad är planen nu med chassiet och så ? jo jag kan tänka mig där gått åt en massa pengar!!
vet själv hur det är med mitt eget bygge..
Hoppas du kommer ut snart med din bil gillar verkligen bilen smile!!

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
winberg_vti
12 januari 2012 · 43 Inlägg

Ikrana skrev:
Nej men FYFAN va ballt dett kommer att bli! ser verkligen fram emot att se detta IRL big_smile

Kan juh göra såhär, vrf se när du kan uppleva smile?
bara det är ömsesidigt smile

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
winberg_vti
12 januari 2012 · 43 Inlägg

_aero skrev:
Följt bygget av den här bilen bil ända från början å de här kommer ju bli jättebra smile Har du nån aning om vad totalvikten hamnar på med alla karossdelarna i kolfiber?

Jaså vad roligt att höra!! jag har juh en aning men vi får se smile ska bli så lätt som möjligt smile
men vi får vänta och se smile

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Ikrana
12 januari 2012 · 105 Inlägg

winberg_vti skrev:

Ikrana skrev:
Nej men FYFAN va ballt dett kommer att bli! ser verkligen fram emot att se detta IRL big_smile

Kan juh göra såhär, vrf se när du kan uppleva smile?
bara det är ömsesidigt smile

Absolut! du har en deal smile

Honda S2000 (2007)
OTAKU
12 januari 2012 · 478 Inlägg

winberg_vti skrev:

OTAKU skrev:

winberg_vti skrev:

Precis!, vi lättar chassiet med Kolfiber tillsammans med Elite Projects för att få ner vikten,
har en del annat på gång där ute också, nästa vecka troligen kommer hjulhusen att byggas om för att få ner markfrigången! smile Undrar du ngt så fråga, om du ska ha ngt gjort i glas/kolfiber kontakta Robin på Elite Projects smile

Så formerna ni gör sätter ni i hopp sen så har du två Karosser då eller :S Vet låter dumt men har noll koll :S Tackar för du svara trevligt & vettigt så att man förstår smile Så för att få ner vikten är ju nice när man kör bana smile

först gör man gjutformar så man har ngt att gjuta i och sen efter det så gjuter man i dem! kapar i sin tur bort plåten som ligger på bilen och sen monterar kolfibern smile
Så låg vikt som möjligt och så lite vikt är det absolut bästa man kan vilja ha på bana! men även balans etc är viktigt!

mvh

Då förstår jag låter riktigt bra smile Tack så mycket för bra info smile Lycka till med Projektet smile Tycker om den Lila färg du har den är Awesome synd att den bara är som grund för Gjutningen hmm

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
Modj
13 januari 2012 · 140 Inlägg

winberg_vti skrev:

Modj skrev:

winberg_vti skrev:
Tack så jätte mkt! smile håller med fullständigt den oranga färgen gör verkligen sitt!
Just nu går tankarna om vingen ska vara vit eller inte..tror det kan bli ett snyggt tillägg smile

hur går de med din egen ?

Den står ute i garaget, händer inte jätte mycket. Skulle igentligen gjort fälgarna nu men det är lite väl mycket som inte stämmer från den tidigare byggaren... Så ist för rätta till och kontrollera allt känns det nästan lättare att börja om från ruta ett med chassiet och allt vad det innebär. Synd bara när man lagt mycket pengar på det innan..

Men jag har inte gett upp hoppet än!

vad är det som inte stämmer från den förra byggaren om det är okej jag frågar förstås?
vad är planen nu med chassiet och så ? jo jag kan tänka mig där gått åt en massa pengar!!
vet själv hur det är med mitt eget bygge..
Hoppas du kommer ut snart med din bil gillar verkligen bilen smile!!

Div mått som inte stämmer, kanske är slarvfel... Men allt måste ändå gås igenom  nu och kontrolleras, tyvärr..

Senast redigerat av Modj (13 januari 2012)

Alx_D
14 januari 2012 · 5 Inlägg

Carl och Robin, keep rocking! Ska bli kul att sätta tänderna i lite chassiesetup sen. En annan var ju och fuskade med nya Porsche 991 på Mantorp igår wink

Arash Pro Tuner @ PBZ.se
14 januari 2012 · 116 Inlägg

Calle har flippat ur smile Kul att se! Vad kör du med för styrsystem i bilen?

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
winberg_vti
14 januari 2012 · 43 Inlägg

Modj skrev:

winberg_vti skrev:

Modj skrev:

Den står ute i garaget, händer inte jätte mycket. Skulle igentligen gjort fälgarna nu men det är lite väl mycket som inte stämmer från den tidigare byggaren... Så ist för rätta till och kontrollera allt känns det nästan lättare att börja om från ruta ett med chassiet och allt vad det innebär. Synd bara när man lagt mycket pengar på det innan..

Men jag har inte gett upp hoppet än!

vad är det som inte stämmer från den förra byggaren om det är okej jag frågar förstås?
vad är planen nu med chassiet och så ? jo jag kan tänka mig där gått åt en massa pengar!!
vet själv hur det är med mitt eget bygge..
Hoppas du kommer ut snart med din bil gillar verkligen bilen smile!!

Div mått som inte stämmer, kanske är slarvfel... Men allt måste ändå gås igenom  nu och kontrolleras, tyvärr..

Tråkigt att höra verkligen!! ser fram emot att se bilen in action snart!!

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
winberg_vti
14 januari 2012 · 43 Inlägg

Alx_D skrev:
Carl och Robin, keep rocking! Ska bli kul att sätta tänderna i lite chassiesetup sen. En annan var ju och fuskade med nya Porsche 991 på Mantorp igår wink

Soon she is all yours smile!!
Alx , im still not jealous!! only a "little"!! wink
Kollade precis videon du la upp tidigare på youtube, den verkar gå riktgt friskt smile
såg även du la upp den "the great white" wink

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
winberg_vti
14 januari 2012 · 43 Inlägg

Arash skrev:
Calle har flippat ur smile Kul att se! Vad kör du med för styrsystem i bilen?

Arash long time!! smile
tack så mycket!! jag har Hondata K-pro som styrsystem i bilen smile

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
16 januari 2012 · 116 Inlägg

winberg_vti skrev:

Arash skrev:
Calle har flippat ur smile Kul att se! Vad kör du med för styrsystem i bilen?

Arash long time!! smile
tack så mycket!! jag har Hondata K-pro som styrsystem i bilen smile

Long time verkligen. Det är berget med jobb på PBZ håller mig i tryggt förvar precis mitt inne i sig själv. Ibland lyckas jag klättra upp och vifta lite, sen rullar man ner igen och får syssla med allt det där "supertråkiga" jobbet med fyrdimentionell x-rated bilporr smile

Låter som ett fungerande koncept.

Kör hårt kompis och skrik till om det är nåt jag kan hjälpa till med.

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang