Volvo 850 T5, helrenoveras och rustas inför sommaren. fortsättning från förra året.

JBPictures
2 mars 2012 · 930 Inlägg

ahaa:)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Andersson_T5 Snickare
2 mars 2012 · 407 Inlägg

Taggar inför imorrn nu:) full fart med en massa grejer i garaget:) hoppas på fint väder med, så man kan öppna porten lite:D

JoacimW Ung&Dum
2 mars 2012 · 430 Inlägg

Andersson_T5 skrev:
Taggar inför imorrn nu:) full fart med en massa grejer i garaget:) hoppas på fint väder med, så man kan öppna porten lite:D

Hade 10 grader här idag big_smile vill ställa på den snart

In hoc signo vinces
JBPictures
2 mars 2012 · 930 Inlägg

Du får ta många bilder imorgon då så man har lite nytt godis att kolla på smile

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Andersson_T5 Snickare
2 mars 2012 · 407 Inlägg

CurvaN skrev:

Andersson_T5 skrev:
Taggar inför imorrn nu:) full fart med en massa grejer i garaget:) hoppas på fint väder med, så man kan öppna porten lite:D

Hade 10 grader här idag big_smile vill ställa på den snart

Det hade vi med:D  As skönt:)  längtar som fan, tyvärr måste den bli klar först innan ja kan köra haha.

Andersson_T5 Snickare
2 mars 2012 · 407 Inlägg

Jimpstyle skrev:
Du får ta många bilder imorgon då så man har lite nytt godis att kolla på smile

självklart blir det e massa bilder:)  ska börja spackla på i bagaget:) o göra rent bromsar o lite såna grejer hoppas på at bromsoksfärgen kommer på tisda elle onsda:)

JoacimW Ung&Dum
2 mars 2012 · 430 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

CurvaN skrev:

Andersson_T5 skrev:
Taggar inför imorrn nu:) full fart med en massa grejer i garaget:) hoppas på fint väder med, så man kan öppna porten lite:D

Hade 10 grader här idag big_smile vill ställa på den snart

Det hade vi med:D  As skönt:)  längtar som fan, tyvärr måste den bli klar först innan ja kan köra haha.

Härligt  ! Får hoppas att man kan ställa på den 1a april smile , dock inte lika kul sålt av allt i trimväg på bilen allt ska bli orginal igen

In hoc signo vinces
Andersson_T5 Snickare
2 mars 2012 · 407 Inlägg

CurvaN skrev:

Andersson_T5 skrev:

CurvaN skrev:

Hade 10 grader här idag big_smile vill ställa på den snart

Det hade vi med:D  As skönt:)  längtar som fan, tyvärr måste den bli klar först innan ja kan köra haha.

Härligt  ! Får hoppas att man kan ställa på den 1a april smile , dock inte lika kul sålt av allt i trimväg på bilen allt ska bli orginal igen

okok:)  jaså varför ska den bli det för då?yikes

Ja har spikat den 29 april, då ska min ut iaf:)

Hermanssons_Garage
2 mars 2012 · 2 415 Inlägg

tjenare.. kollat igenom hela tråden snabbt på alla bilder. grymt jobbat! blir snyggt som satan!
hör av dig om du behöver lite delar till 850-855.. har grenrör,insug, osv.. skriv på PM om va du behöver smile
kommer följa tråden.. hehe
Lycka till

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Andersson_T5 Snickare
2 mars 2012 · 407 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
tjenare.. kollat igenom hela tråden snabbt på alla bilder. grymt jobbat! blir snyggt som satan!
hör av dig om du behöver lite delar till 850-855.. har grenrör,insug, osv.. skriv på PM om va du behöver smile
kommer följa tråden.. hehe
Lycka till

Jaså, vad skoj:)  ja o ännu har jag inte börjat med det roliga:p
Plocka ihop motorn och börja återmontera:p


OKOK kanon:)

JoacimW Ung&Dum
2 mars 2012 · 430 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

CurvaN skrev:

Andersson_T5 skrev:

Det hade vi med:D  As skönt:)  längtar som fan, tyvärr måste den bli klar först innan ja kan köra haha.

Härligt  ! Får hoppas att man kan ställa på den 1a april smile , dock inte lika kul sålt av allt i trimväg på bilen allt ska bli orginal igen

okok:)  jaså varför ska den bli det för då?yikes

Ja har spikat den 29 april, då ska min ut iaf:)

Ska väl eventuellt säljas och folk vill inte ha sönderkörda grejer , folk tror bara för att man kör lite trimmat så gasar man som ett svin så fort det finns chans och då är grejerna paj enligt dom.
Härligt du får ett lycka till så syns vi säkert

In hoc signo vinces
Andersson_T5 Snickare
2 mars 2012 · 407 Inlägg

CurvaN skrev:

Andersson_T5 skrev:

CurvaN skrev:

Härligt  ! Får hoppas att man kan ställa på den 1a april smile , dock inte lika kul sålt av allt i trimväg på bilen allt ska bli orginal igen

okok:)  jaså varför ska den bli det för då?yikes

Ja har spikat den 29 april, då ska min ut iaf:)

Ska väl eventuellt säljas och folk vill inte ha sönderkörda grejer , folk tror bara för att man kör lite trimmat så gasar man som ett svin så fort det finns chans och då är grejerna paj enligt dom.
Härligt du får ett lycka till så syns vi säkert

Ok då förstår jag, ja dom flesta resonerar nog såhmm   Tack så mkt:)

Hermanssons_Garage
2 mars 2012 · 2 415 Inlägg

Andersson_T5 skrev:

Tryck_o_pys skrev:
tjenare.. kollat igenom hela tråden snabbt på alla bilder. grymt jobbat! blir snyggt som satan!
hör av dig om du behöver lite delar till 850-855.. har grenrör,insug, osv.. skriv på PM om va du behöver smile
kommer följa tråden.. hehe
Lycka till

Jaså, vad skoj:)  ja o ännu har jag inte börjat med det roliga:p
Plocka ihop motorn och börja återmontera:p


OKOK kanon:)

okey okey. jag har även dörrar huv, osv. från en 855 T5 -95. även rostfri skärm hehe. dock inte så mycket i plåtväg om man säger så.
mvh

Senast redigerat av Tryck_o_pys (2 mars 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Andersson_T5 Snickare
3 mars 2012 · 407 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:

Andersson_T5 skrev:

Tryck_o_pys skrev:
tjenare.. kollat igenom hela tråden snabbt på alla bilder. grymt jobbat! blir snyggt som satan!
hör av dig om du behöver lite delar till 850-855.. har grenrör,insug, osv.. skriv på PM om va du behöver smile
kommer följa tråden.. hehe
Lycka till

Jaså, vad skoj:)  ja o ännu har jag inte börjat med det roliga:p
Plocka ihop motorn och börja återmontera:p


OKOK kanon:)

okey okey. jag har även dörrar huv, osv. från en 855 T5 -95. även rostfri skärm hehe. dock inte så mycket i plåtväg om man säger så.
mvh

Ok:) tyvärr behövs inget sånt. huven e nylackad o dörrar ska lackas i slutet av april:)  skärmarna ska ja byta till glasfiber:)

Andersson_T5 Snickare
3 mars 2012 · 407 Inlägg

Idag blev det rätt så mkt gjort:)




https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-679a1023a7cb53187ec151ff10dda43d.jpg
En liten rolig bild på vad jag använde för hävarm,  Seriöst så hårt topplocksbultarna satt, helt sjukt:O




https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-c8ae66971f86f4a64a6064517ae9b971.jpg
Motorn isärplockad:D




https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-282532a1d0f5e38b7b9fc504cb8544e9.jpg
Topplocket, Några ventiler behöver slipas in och ventiltätningar ska bytas:)





https://www1.garaget.org/gallery/images/104/103368/103368-293c8b8a92946c73744c21e463425636.jpg
Här ska det göras rent och sedan ska nya stakarna ismile


Spacklade även i hela bagaget börjar likna något:)

Jonnsard
3 mars 2012 · 458 Inlägg

Gött med motor bilder smile!
Vad köper du H-profilarna ifrån? Kontrollmätt storände och lillände? tongue Många ras som uppkommit av ovala stakar som finns på marknaden hmm
Mvh John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Andersson_T5 Snickare
3 mars 2012 · 407 Inlägg

Jonnsard skrev:
Gött med motor bilder smile!
Vad köper du H-profilarna ifrån? Kontrollmätt storände och lillände? tongue Många ras som uppkommit av ovala stakar som finns på marknaden hmm
Mvh John

Ja har köpt dom på lgspeed.  Har ej mätt,   Ja det e fint:)

Jonnsard
4 mars 2012 · 458 Inlägg

Det är bra, lgspeed har jämn kvalitet. Men en mätning aldrig skadat en stake, bättre mäta o lämna tbx än att inte mäta o få ett ras :p
Mvh John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Andersson_T5 Snickare
4 mars 2012 · 407 Inlägg

Jonnsard skrev:
Det är bra, lgspeed har jämn kvalitet. Men en mätning aldrig skadat en stake, bättre mäta o lämna tbx än att inte mäta o få ett ras :p
Mvh John

Ja dom verkar bra:)  då får jag mäta när jag kommer ut idag då:p

Andersson_T5 Snickare
4 mars 2012 · 407 Inlägg

Idag var ingen bra dag, gjorde rent hela motorn o så, sedan skulle jag montera stakarna som ja haft liggandes sen i oktober, jo tjena en av dom passar inte, kolvänden det hålet var ca 1 mm för litet.

Så blev inga bilder blev så sur.  Men lite annat blev det gjort också:p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang