2084
Sök

Vad har ni köpt på Ebay till eran bil? Tips?

853 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
Finns det något kul till min Audi Coupe? Så som golvmattor osv? smile Hittar inget.

Avstängd
10 388 Inlägg
2 januari 2012
discokapten skrev:
it_mutt skrev:
worlax skrev:

Okej tack ska du ha cool såg nu att det står även att det inte tillkommer nån extra kostnad tull, skatt eller moms från tyskland iaf smile

Gäller ju alla EU-länder

Dock kan du visst åka på extra kostnad. Tullen kan öppna paketet, även om det inte "behövs", och då får du betala för det (ja jag vet, det är trams, men så är det iaf). Men, tull som i tullavgift+moms+speditionsavgift ska du inte åka på iaf.

Är du säker på det? Har du någon källa du kan peka på? För rent spontant så tror det skulle kunna klassas som ett hindrande av fri rörlighet över gränserna...

Kan peka på erfarenhet. Dels egen, dels från far o bror.

O det är väl iofs inte så konstigt att något paket emellanåt blir öppnat som stickprov. Däremot vet väl inte jag om jag tycker att jag ska behöva betala avgifter för det.

Men, mig personligen har det hänt...hmmm...3 av kanske 200 gånger

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Drygare än Yes
112 Inlägg
2 januari 2012
Köpt avgassystem och LMM från UK och nu senast väghållning från tyskland.
LMM var problem med då det skickades fel ett par gånger och det tillslut blev jag som fick köpa en hemma så det skulle blir riktigt.

Vad det gäller utanför EU zonen så är det tull som gäller, små saker som en turbo timer från japan eller en krom detalj från staterna kan man säkert få igenom som "gift", men större grejer brukar väcka misstankar och för "sample" bör man ha ett företag då det sällan skickas prover till privat personer bara sådär.

Börja med att köpa något billigt för att se om det fungerar för dig.

Jobba med Export så har lite koll i alla fall. smile

Drygare än Yes
112 Inlägg
2 januari 2012
Johanness skrev:
Finns det något kul till min Audi Coupe? Så som golvmattor osv? smile Hittar inget.

wink http://www.ebay.de/itm/Autoteppiche-Fus … 2c61a37f74

* Studerande *
563 Inlägg
2 januari 2012
Någon/några som handlat "Tuning & Styling" ex; Chrome lister (Intsteg, backspegelkåpor, krom list för bagageluckan) alt mätarringar etc från Ebay?

Sitter & kollar igenom de olika "Tuning&Styling" ebay-shopen (Tyskland & Storbritannien).

65 Inlägg
3 januari 2012
Johanness skrev:
Hej.

Sitter på ebay och kikar lite. Är ute efter bilmattor till min Audi Coupé, någon vet om det finns där? Hittar inga.

Sen vad har ni köpt på ebay till eran bil?
Vad har ni att rekommendera?
Billig bilstereo?

Ha'de smile

Mkt har jag köpt därifrån, tex bilmattor till min Audi, finns bild i mitt fotoalbum. wink

Tändstift till S6:an från Tyskland halva priset inkl. frakt. + 4st oljefilter inkl frakt för samma som jag betalade för 1st här hemma.lol
Senast redigerat av zeona44 (3 januari 2012)

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 januari 2012
Jag köper väldigt mycket på ebay, framförallt från England, både på buy it now och auktioner. Största bildel jag köpt var en motor, sedan har jag handlat avgassystem. I övrigt blir det mest småsaker. Det komiska är att NGK stift är billigare på ebay i England inkl frakt än de är på OKQ8. Samma sak med uppladdningsbara batterier, glödlampor etc som man köper på Clas Ohlson.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
3 januari 2012
Ljepone skrev:
Någon/några som handlat "Tuning & Styling" ex; Chrome lister (Intsteg, backspegelkåpor, krom list för bagageluckan) alt mätarringar etc från Ebay?

Sitter & kollar igenom de olika "Tuning&Styling" ebay-shopen (Tyskland & Storbritannien).

Japp, har köpt en massa krimskrams till min flickväns corvette. Aluringar till mätartavlorna t.ex., det blev skitsnyggt!

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
3 januari 2012
Till A4`an har jag köpt tygmattor, S4-grill samt ett antal diodlampor på Ebay. Är nöjd med allt jag köpt.
Senast redigerat av MrInfinity (3 januari 2012)

365 Inlägg
3 januari 2012
caromania skrev:
Jag köper väldigt mycket på ebay, framförallt från England, både på buy it now och auktioner. Största bildel jag köpt var en motor, sedan har jag handlat avgassystem. I övrigt blir det mest småsaker. Det komiska är att NGK stift är billigare på ebay i England inkl frakt än de är på OKQ8. Samma sak med uppladdningsbara batterier, glödlampor etc som man köper på Clas Ohlson.

Helt sjukt, köpte tändstift till crossen från USA, var nåt NGK iriduim iaf, går på 290kr st här i sverige, 85kr från usa, å då visade det sig att dom råkat skicka 2 stift när jag bara beställt ett! hehe big_smile

Å glödlampor finns det bra deals på, osram nightbreaker går på 139/149 kr st på clas olsson (billigaste ja hittade i sverige)  men 155kr/parink frakt från england..

Vill man göra ännu bättre deals för mestadels icke-modellspecifika grejer så finns aliexpress.com också, men var noga med att kolla omdömena där, verkar finnas en del oseriösa säljare.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

huh?
10 427 Inlägg
3 januari 2012
Winterdrift skrev:
Å glödlampor finns det bra deals på, osram nightbreaker går på 139/149 kr st på clas olsson (billigaste ja hittade i sverige)  men 155kr/parink frakt från england..

Själv har jag betalt 139kr/paret för H4 och 179kr/paret för H7 Osram Night Breaker Plus i en butik denna vintern. wink
Men det gäller att vänta på kampanjer.. sadwink

365 Inlägg
3 januari 2012
steifan skrev:
Winterdrift skrev:

Själv har jag betalt 139kr/paret för H4 och 179kr/paret för H7 Osram Night Breaker Plus i en butik denna vintern. wink
Men det gäller att vänta på kampanjer.. sadwink

Härligt smile Var H7or jag handlade :p

Å här på macken har dom bara basic-modellen av osrams lampor.. för typ 80kr/st.. hehe

Kikade på classe bara för att :p 179kr/st och 399kr/par, för nå jäkla glödlampor tongue
Senast redigerat av Winterdrift (3 januari 2012)

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

3 Inlägg
14 maj 2013
FL3JM skrev:
Köper fan allt på ebay. smile

Nyligen har jag köpt:

Electrical cutouts (avgasspjäll)
Xenonkit + antiflickerkit
Svarttonade kåpor till lyktorna
Speciella LED-blinkers med inbyggt p-ljus
Växelspaksknopp
Lackstift
Spider LED bromsljus (LED-ljus där det är små armar som fälls ut när man tryckt in lampan)
Hjulbultar

Det här är dock bara till min nuvarande bil, har beställt en massa annat tidigare. smile

Parfym är billigt på ebay också, så det blir lite sånt. Brukade köpa Afflictionkläder där också förrut.

vad sökte du för att hitta dina Speciella LED-blinkers med inbyggt p-ljus på ebay smile

792 Inlägg
14 maj 2013
Det mesta.

Wax kit
Bilmattor
Xenonkit
Emblem
Dimljus
Led lampor
Regskyltsbelysning
Diffuser till bakkjolen

Och jag har bara upptäckt ebay för ett halv år sen smile

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
15 maj 2013
Köpte en sänkningssats till opeln från Tyskland via ebay. Billigare än att köpa 2 nya standard fjädrar på biltema. Ska ta å beställa mig några bromsskivor och belägg snart också smile. Men de bästa av allt är ju att jag slipper åka 10 mil för att hämta sakerna dom dyker bara upp vid dörren big_smile

Sök