Marcus Tyska Audi 80 Avant

Diz3
2 januari 2012 · 173 Inlägg

Har nu ett annat litet problem!

När jag köpte bilen gick den ryckigt, bytte olja alla filter spolade ur lmm byta lambda sond och massa små saker.
Den fortsatte då att rycka men här förra vecka närmare bestämt julafton så körde jag den tom på bensin och tankade halv tank. Och den slutade rycka och den gick till och med igenom besiktningen, (var obesiktad när jag köpte den pga av på tok för höga värden, HC låg då på 800 ungefär, men nu gick den igenom i torsdags) och då hade jag inte gjort annat än kört slut på bensin och tankat upp den igen. Men nu är de så att igår så började den rycka igen. Någon som vet vad detta kan bero på?`

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Cgee ohshit
2 januari 2012 · 1 285 Inlägg

Diz3 skrev:

Cgee skrev:

Diz3 skrev:

måste fundera lite. Har inte kollat på ebay efter fälgar och det finns ju MASSOR big_smile big_smile
Vill inte köpa fel fälgar för fälgar gör ju otroligt mycket för den färdiga produkten! big_smile

ja fälgar gör extremt mycket!

haha ja, vart helt ifrån mig själv när ja listade ut på ebay, så otroligt mycket till lägre priser! big_smile

ja känner mig som ett barn i en godis affär! big_smile så nästa månad blir stor handling då jag även fyller år ;D

inga fel! ja själv så kommer lönen så wink

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Diz3
2 januari 2012 · 173 Inlägg

Cgee skrev:

Diz3 skrev:

Cgee skrev:

ja fälgar gör extremt mycket!

haha ja, vart helt ifrån mig själv när ja listade ut på ebay, så otroligt mycket till lägre priser! big_smile

ja känner mig som ett barn i en godis affär! big_smile så nästa månad blir stor handling då jag även fyller år ;D

inga fel! ja själv så kommer lönen så wink

precis kommer en stor lön då jag jobbade jul och nyår, och födelse dag nu i februari så det kommer bli massa godis till bilen big_smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Cgee ohshit
2 januari 2012 · 1 285 Inlägg

Diz3 skrev:

Cgee skrev:

Diz3 skrev:

ja känner mig som ett barn i en godis affär! big_smile så nästa månad blir stor handling då jag även fyller år ;D

inga fel! ja själv så kommer lönen så wink

precis kommer en stor lön då jag jobbade jul och nyår, och födelse dag nu i februari så det kommer bli massa godis till bilen big_smile

härligt! väntar med spänning vad det blir för fälgar! smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
LeafBox Lat Perfektionist
3 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Vart har du hittat coils om jag får fråga?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

LeafBox skrev:
Vart har du hittat coils om jag får fråga?

Det är inte coilovers jag hittat utan sport dämpare, och det är ebay jag hittat de på, billiga som skam men är ju budget bygge smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
LeafBox Lat Perfektionist
3 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Diz3 skrev:

LeafBox skrev:
Vart har du hittat coils om jag får fråga?

Det är inte coilovers jag hittat utan sport dämpare, och det är ebay jag hittat de på, billiga som skam men är ju budget bygge smile

Ah jag lästa bara på planerna.
För jag komme ihåg när jag skulle ha tag i coils till min Coupé
Finns fan inte att få tag i. Ända stället jag hittade ville ha mer än vad bilen va värd satt.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

Lite råd och hjälp. Ska man ha Angel Eyes eller Devil Eyes?

Devil Eyes
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135323/135323-97787cda550842d08020e302c2d318c5.jpg

Angel Eyes
https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135323/135323-3b90526f71fbfe74f740e45fadcc3ed8.jpg

Devil ser så elaka ut och så känns det som det är för mycket krom på något sätt. Och sen är ju Angel eyesen betydligt billigare. Men vet inte vad jag ska ha, snälla HJÄLP!!

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

LeafBox skrev:

Diz3 skrev:

LeafBox skrev:
Vart har du hittat coils om jag får fråga?

Det är inte coilovers jag hittat utan sport dämpare, och det är ebay jag hittat de på, billiga som skam men är ju budget bygge smile

Ah jag lästa bara på planerna.
För jag komme ihåg när jag skulle ha tag i coils till min Coupé
Finns fan inte att få tag i. Ända stället jag hittade ville ha mer än vad bilen va värd satt.

Jo jag vet, får byta så det står sportdämpare ist. Men dom sänker ändå 60/40. ända negativa är väl att man inte kan ställa dom själv. Men bara han kommer ner mot gatan och är lite stummare så duger det för mig smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
steevie
3 januari 2012 · 322 Inlägg

Tycker devil är snyggare men tror angel passar dit stuk bättre wink men det är jag de.

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

steevie skrev:
Tycker devil är snyggare men tror angel passar dit stuk bättre wink men det är jag de.

Jo det är precis så jag känner med! dom känns mer cleana på något sätt!

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
steevie
3 januari 2012 · 322 Inlägg

Diz3 skrev:

steevie skrev:
Tycker devil är snyggare men tror angel passar dit stuk bättre wink men det är jag de.

Jo det är precis så jag känner med! dom känns mer cleana på något sätt!

Absolut,så hade kört på angel smile föresten hittat någon stereo?

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

steevie skrev:

Diz3 skrev:

steevie skrev:
Tycker devil är snyggare men tror angel passar dit stuk bättre wink men det är jag de.

Jo det är precis så jag känner med! dom känns mer cleana på något sätt!

Absolut,så hade kört på angel smile föresten hittat någon stereo?

Nej har inte kollat, har kollat mer styling och sånt nu då säsongen närmar sig, och eftersom din bil är krockad så hade de varit nice att få min bil "klar" till elmia så vi kan åka audi om din bil inte är klar och måste börjas om med smile men ska kolla lite, signal jorden är ju bränd så de låter ju skit, men vad gör du i helgen? funderar på om vi ska mata mer ström till framsystemet och har lite funderingar om vi kanske ska bygga lite i bagaget och snygga till där smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
steevie
3 januari 2012 · 322 Inlägg

Diz3 skrev:

steevie skrev:

Diz3 skrev:

Jo det är precis så jag känner med! dom känns mer cleana på något sätt!

Absolut,så hade kört på angel smile föresten hittat någon stereo?

Nej har inte kollat, har kollat mer styling och sånt nu då säsongen närmar sig, och eftersom din bil är krockad så hade de varit nice att få min bil "klar" till elmia så vi kan åka audi om din bil inte är klar och måste börjas om med smile men ska kolla lite, signal jorden är ju bränd så de låter ju skit, men vad gör du i helgen? funderar på om vi ska mata mer ström till framsystemet och har lite funderingar om vi kanske ska bygga lite i bagaget och snygga till där smile

Bådas bilar ska ner till elmia även om jag måste börja om med min bil eller ny bil smile kan nog lösa så vi fixar lite i helgen.

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

steevie skrev:

Diz3 skrev:

steevie skrev:

Absolut,så hade kört på angel smile föresten hittat någon stereo?

Nej har inte kollat, har kollat mer styling och sånt nu då säsongen närmar sig, och eftersom din bil är krockad så hade de varit nice att få min bil "klar" till elmia så vi kan åka audi om din bil inte är klar och måste börjas om med smile men ska kolla lite, signal jorden är ju bränd så de låter ju skit, men vad gör du i helgen? funderar på om vi ska mata mer ström till framsystemet och har lite funderingar om vi kanske ska bygga lite i bagaget och snygga till där smile

Bådas bilar ska ner till elmia även om jag måste börja om med min bil eller ny bil smile kan nog lösa så vi fixar lite i helgen.

Gött! Men nu ska jag lägga mig och glo whale wars! discoverys absolut bästa serie! big_smile tror jag glömt mobilen i bilen men ringer dig imorgon så kanske vi kan greja lite smile

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
steevie
3 januari 2012 · 322 Inlägg

Diz3 skrev:

steevie skrev:

Diz3 skrev:

Nej har inte kollat, har kollat mer styling och sånt nu då säsongen närmar sig, och eftersom din bil är krockad så hade de varit nice att få min bil "klar" till elmia så vi kan åka audi om din bil inte är klar och måste börjas om med smile men ska kolla lite, signal jorden är ju bränd så de låter ju skit, men vad gör du i helgen? funderar på om vi ska mata mer ström till framsystemet och har lite funderingar om vi kanske ska bygga lite i bagaget och snygga till där smile

Bådas bilar ska ner till elmia även om jag måste börja om med min bil eller ny bil smile kan nog lösa så vi fixar lite i helgen.

Gött! Men nu ska jag lägga mig och glo whale wars! discoverys absolut bästa serie! big_smile tror jag glömt mobilen i bilen men ringer dig imorgon så kanske vi kan greja lite smile

Låter bra,själv sitter ja o kollar hangover 2 o halv sover smile

Kolla gärna in min projekttråd om S60in
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=232927
Diz3
3 januari 2012 · 173 Inlägg

Blev en ny huvudenhet idag! big_smile Blev en GAS GA500.

Men har problem med "åskljud" någon som vet vad detta kan bero på?

https://www1.garaget.org/gallery/images/136/135323/135323-06917be3818e3757c8e3825a4d0ed858.jpg

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Diz3
5 januari 2012 · 173 Inlägg

Hejsan!

Får bli en skrivslig uppdejt.

Har nu draperat bagagluckan med biltema kolfiber. lacken var så ju jäkla hemsk så var tvungen att göra något, det blev ganska bra faktiskt smile
Men ska göra om överdelen av luckan då det blev lite veck och så. men nedre delen blev riktigt bra smile
Hade massa bilder som Steevie hade tagit men hans minneskort i telefonen hade pajat så ska ta nya bilder smile

Testade även att "skak" säkra taket genom att sätta flickvännen på de och märkte då att det nästan enbart är taket som flexar, men det flexar utav bara SATAN!
Var även hos en kompis och mätte ljudet med en DB mätare från dbakuten. Den kanske diffa lite men spelade 132,5 db.
Och då är det värt att säga att bilen inte är isolerad, det finns dåligt med ström och det är två gamla Frr bassar. Så inte helt fy skam iallafall. nästa projekt blir nu att dämpa bilen så mycket som möjligt och införskaffa ett bättre eller ett till batteri smile

Snart dax för bio för att fira flickvännens födelsedag!

Ha de bäst!

Senast redigerat av Diz3 (5 januari 2012)

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Diz3
6 januari 2012 · 173 Inlägg

någon som vet var man får tag på en sån typ skylt ersättare?

En sån som är platt däe skylten ska vara?

Någon som förstår vad jag menar? tongue

Projeksemster!
Nytt kommer när orken och motovationen är tillbaka! :)
Putteliten
6 januari 2012 · 9 084 Inlägg

Är det en sånhär som jag har på min bil du pratar om? https://www1.garaget.org/archive/18/17257/167864/large_167864-2523188.jpg

Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang