Mister Auto.se?

granadadr
20 februari 2015 · 7 286 Inlägg

Richtenb skrev:
Här kommer det skönaste.... Jag fick 1 bromsskiva när jag beställt 2. Fick som svar av kundtjänst att jag minsann fått 1 mycket dyrare bromsskiva istället för 2 lite billigare och det var inget konstigt med det...

Vad ska man säga... världsklass, särskilt när de är fullt medvetna om vad de gjort och inte tycker att det är något konstigt med det. Med 1 grym bromsskiva kan jag ju bromsa lika bra som med 2 billigare.....eller hur var det nu igen

hahaha undrar om man skulle gå till pressen med det, så får de färre kunder framöver

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
TurboBear
20 februari 2015 · 24 Inlägg

Richtenb skrev:
Här kommer det skönaste.... Jag fick 1 bromsskiva när jag beställt 2. Fick som svar av kundtjänst att jag minsann fått 1 mycket dyrare bromsskiva istället för 2 lite billigare och det var inget konstigt med det...

Vad ska man säga... världsklass, särskilt när de är fullt medvetna om vad de gjort och inte tycker att det är något konstigt med det. Med 1 grym bromsskiva kan jag ju bromsa lika bra som med 2 billigare.....eller hur var det nu igen

Det enda att göra är att undvika det skitföretaget i fortsättningen. Det kommer definitivt jag att göra i alla fall.
Betalar hellre lite mer om så behövs för att få rätt delar.

spillolja
20 februari 2015 · 4 020 Inlägg

teiledirekt.de har jag beställt från många ggr. väldigt strulfria

bildelaronline24 har numera möjlighet till faktura, gjorde en beställning där i förgår

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
20 februari 2015 · 7 228 Inlägg

Beställde även jag från bildelaronline24 idag, fick utmärkt kundsupport genom chatten på hemsidan och 10% rabatt smile får hoppas jag får rätt delar denna gången !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Richtenb
25 februari 2015 · 1 359 Inlägg

haha, Ja det är snudd på, Jag säger ivarjefall undvik trots att priserna kan vara lockande!

granadadr skrev:

Richtenb skrev:
Här kommer det skönaste.... Jag fick 1 bromsskiva när jag beställt 2. Fick som svar av kundtjänst att jag minsann fått 1 mycket dyrare bromsskiva istället för 2 lite billigare och det var inget konstigt med det...

Vad ska man säga... världsklass, särskilt när de är fullt medvetna om vad de gjort och inte tycker att det är något konstigt med det. Med 1 grym bromsskiva kan jag ju bromsa lika bra som med 2 billigare.....eller hur var det nu igen

hahaha undrar om man skulle gå till pressen med det, så får de färre kunder framöver

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
granadadr
25 februari 2015 · 7 286 Inlägg

Richtenb skrev:
haha, Ja det är snudd på, Jag säger ivarjefall undvik trots att priserna kan vara lockande!

granadadr skrev:

Richtenb skrev:
Här kommer det skönaste.... Jag fick 1 bromsskiva när jag beställt 2. Fick som svar av kundtjänst att jag minsann fått 1 mycket dyrare bromsskiva istället för 2 lite billigare och det var inget konstigt med det...

Vad ska man säga... världsklass, särskilt när de är fullt medvetna om vad de gjort och inte tycker att det är något konstigt med det. Med 1 grym bromsskiva kan jag ju bromsa lika bra som med 2 billigare.....eller hur var det nu igen

hahaha undrar om man skulle gå till pressen med det, så får de färre kunder framöver

jag håller med ,, med den attityden så,, usch

spillolja
26 februari 2015 · 4 020 Inlägg

spillolja skrev:
teiledirekt.de har jag beställt från många ggr. väldigt strulfria

bildelaronline24 har numera möjlighet till faktura, gjorde en beställning där i förgår

beställningen från bildelaronline24.se dök upp idag EM

alla beställda prylar fanns med

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
26 februari 2015 · 7 228 Inlägg

spillolja skrev:

spillolja skrev:
teiledirekt.de har jag beställt från många ggr. väldigt strulfria

bildelaronline24 har numera möjlighet till faktura, gjorde en beställning där i förgår

beställningen från bildelaronline24.se dök upp idag EM

alla beställda prylar fanns med

smile

6 dagar sen jag beställde smile hoppas mina prylar dyker upp snart !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SWIN
17 mars 2015 · 3 Inlägg

Kul företag - man vet inte vad man får, eller om man får.

Ett exempel, beställde bland annat stötdämpare bak HiAce - kommer till deras sida, har sex olika fabrikat att välja på.

Efter två veckor - inget av dessa sex fabrikat finns att få tag på, trots att det står "I lager" på alla, men till slut hittar dom tydligen två, av den billigaste sorten, inte det jag beställde, och skickar hela ordern.

Monterar den första dämparen, allt helt OK, tar nästa en lördag - finner då, att dämpare nr 2 inte passar HiAce - dom har, trots att det finns hur många som helst på lager, bara hittat en till rätt bil, sedan skickat med en random dämpare - fast kartongen är lika dan.

Så, billiga priser, men en del av deras lager ligger nog hos andra, typ grossister, eller är helt fiktivt & påhittat.

Men övrigt jag beställde, var rätt grejer till bra priser.

Lade in en ny beställning nyss - får se vad som kommer i paketet smile

granadadr
17 mars 2015 · 7 286 Inlägg

SWIN skrev:
Kul företag - man vet inte vad man får, eller om man får.

Ett exempel, beställde bland annat stötdämpare bak HiAce - kommer till deras sida, har sex olika fabrikat att välja på.

Efter två veckor - inget av dessa sex fabrikat finns att få tag på, trots att det står "I lager" på alla, men till slut hittar dom tydligen två, av den billigaste sorten, inte det jag beställde, och skickar hela ordern.

Monterar den första dämparen, allt helt OK, tar nästa en lördag - finner då, att dämpare nr 2 inte passar HiAce - dom har, trots att det finns hur många som helst på lager, bara hittat en till rätt bil, sedan skickat med en random dämpare - fast kartongen är lika dan.

Så, billiga priser, men en del av deras lager ligger nog hos andra, typ grossister, eller är helt fiktivt & påhittat.

Men övrigt jag beställde, var rätt grejer till bra priser.

Lade in en ny beställning nyss - får se vad som kommer i paketet smile

kanske en tärning och ett tuggummipaket wink
visst sa jag att jag beställde en spännrulle till en kamrem, Ford , fick ett stag till en peugeot framvagn

SportPilot Ubåtsingenjör
17 mars 2015 · 7 228 Inlägg

CHEEVA skrev:

spillolja skrev:

spillolja skrev:
teiledirekt.de har jag beställt från många ggr. väldigt strulfria

bildelaronline24 har numera möjlighet till faktura, gjorde en beställning där i förgår

beställningen från bildelaronline24.se dök upp idag EM

alla beställda prylar fanns med

smile

6 dagar sen jag beställde smile hoppas mina prylar dyker upp snart !

Fick ett mail för en vecka sen där de sa att grejerna var restade... Blev att handla på Biltema

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SWIN
18 mars 2015 · 3 Inlägg

kanske en tärning och ett tuggummipaket wink
visst sa jag att jag beställde en spännrulle till en kamrem, Ford , fick ett stag till en peugeot framvagn

lollollol

Tänk då på hur förvånad personen blev, som beställde ett stag till en Peugeot, och fick en spännrulle till en Ford tongue

Att jag huvudtaget beställer, är dom utlovade bra priserna, samt spänningsmomentet - vad 17 har di skickat i paketet denna gång roll

Detta med att ha allt på lager till bra priser, och ändå ha noll i lagersaldo - måste hålla till i en liten byssja nånstans - efter varje beställning kommit in, ut å jaga på stan efter delar att skicka.


**********************************************************************************************

Update 19/3 - Ny taktik från företagets sida.

Beställde bland annat en rem http://www.mister-auto.se/sv/drivrem/co … ELAST.html

Som synes, så finns den naturligtvis "På lager", till extrapris med, wow.

"Bästa kund,

Du har nyligen gjort en beställning på vår webbplats, vilket vi tackar för.

Tyvärr kan vi inte leverera en del av din beställning, vilket vi ber om ursäkt för.

Följande produkt(er) är slut på lagret:

1 x Flerspårsrem CONTITECH - ref : 5PK1236 ELAST (141.00 kr)"

Så, bara det som säljs till eller över normalpris finns i verkligheten.

Resten, till verkliga fyndpriser, existerar inte.

*****************************************************************************************

Har nu beställt remmadj*veln 3 ggr - finns alltid på lager, men får alltid pengarna tillbaka, då den inte finns på lager.

Envis idiot som man är av födsel & ohejdad vana, fortsätter jag att beställa den, eftersom den finns i lager - eh, inte.

Slutar nog med, att dom skickar något annat kul, kanske en sotningssats till en DKW F11 - eller nåt, bara för att få tyst på mig smile

Senast redigerat av SWIN (27 mars 2015)

Krassegrand
8 april 2015 · 239 Inlägg

Krassegrand skrev:
Nu börjar också jag att tröttna!
Kolla på detta kravet,
På originalförpackningen får det inte finnas varken transportetikett, tejp eller skrift.

Hur ska man kunna använda originalkartongen när man inte får tejpa igen den?
Och dessutom ska man fästa returetiketten på lådan.
Jag ska kolla en extra gång på skuvat innan jag köper nästa gång!

Jörgen

PS
Nästa gång jag får för mycket grejer från Mister-Auto säger jag inget!

Det slutade med att jag fick ett SMS med besked att de återbetalat det som jag betalade från början.
Så efter allt strul fick jag delarna gratis.
Det är i alla fall en liten tröst.

Jörgen

Citroën SM "Maserati" (1974)
Mercedes SLK 200 W171 "Stygga vargen" (2009)
3milius
9 april 2015 · 296 Inlägg

Har varit supernöjd de gånger jag handlat där.
Någon veckas leveranstid var det 2013, hur det är nu vet jag inte. Jag fick det levererat till postens ombud.

Svårt att klaga när man får SKF spännrulle och Continental kamrem för samma pengar som Biltemas kamremskit.

Är det något man ändå ska klaga på är att det ibland finns flera olika varianter utan synbar skillnad emellan,
svårt att veta vad som är rätt då, man får googla runt på artikelnumrena istället..

Senast redigerat av 3milius (9 april 2015)

SportPilot Ubåtsingenjör
9 april 2015 · 7 228 Inlägg

3milius skrev:
Har varit supernöjd de gånger jag handlat där.
Någon veckas leveranstid var det 2013, hur det är nu vet jag inte. Jag fick det levererat till postens ombud.

Svårt att klaga när man får SKF spännrulle och Continental kamrem för samma pengar som Biltemas kamremskit.

Är det något man ändå ska klaga på är att det ibland finns flera olika varianter utan synbar skillnad emellan,
svårt att veta vad som är rätt då, man får googla runt på artikelnumrena istället..

visst är det kanon när det funkar och när det faktiskt är billigare ... köpte handbromsvajer billigare på ad center och fick RÄTT vajer direkt

köpte bromsbackar från mister auto och fick skicka tillbaka 3 beställningar.... nej aldrig mer mister auto !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DasAuto
5 maj 2015 · 2 751 Inlägg

3milius skrev:
Har varit supernöjd de gånger jag handlat där.
Någon veckas leveranstid var det 2013, hur det är nu vet jag inte. Jag fick det levererat till postens ombud.

Svårt att klaga när man får SKF spännrulle och Continental kamrem för samma pengar som Biltemas kamremskit.

Är det något man ändå ska klaga på är att det ibland finns flera olika varianter utan synbar skillnad emellan,
svårt att veta vad som är rätt då, man får googla runt på artikelnumrena istället..

Det är dock inte så kul när de blir fel smile beställde skf spännare till multiremmen och fick en gates i skf förpackning. Ska bli kul o höra vad skf säger om detta efter mitt mail smile

http://i241.photobucket.com/albums/ff181/vajking1/61FCC3E7-691D-4B9A-B19F-A5355A0922B5_zps2mrgivs1.jpg

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
SportPilot Ubåtsingenjör
5 maj 2015 · 7 228 Inlägg

hm sitter och velar på om man ska våga beställa igen haha

ska ha ett hjullager ett skf lager kostar 320 kr på mister auto, ett likadant i svea rike går loss på 1000lappen... biltema tar ca 600

vägled mig! hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
simlar
5 maj 2015 · 5 524 Inlägg

CHEEVA skrev:
hm sitter och velar på om man ska våga beställa igen haha

ska ha ett hjullager ett skf lager kostar 320 kr på mister auto, ett likadant i svea rike går loss på 1000lappen... biltema tar ca 600

vägled mig! hehe

Beställ från http://www.autoteilemann.de/ istället, då vet man att man får det man beställt. Frakttid är ca 1vecka.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
5 maj 2015 · 7 228 Inlägg

simlar skrev:

CHEEVA skrev:
hm sitter och velar på om man ska våga beställa igen haha

ska ha ett hjullager ett skf lager kostar 320 kr på mister auto, ett likadant i svea rike går loss på 1000lappen... biltema tar ca 600

vägled mig! hehe

Beställ från http://www.autoteilemann.de/ istället, då vet man att man får det man beställt. Frakttid är ca 1vecka.

är febi bilstein något att ha ? smile

relativt dyr frakt från autoteilmann dock

Senast redigerat av CHEEVA (5 maj 2015)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DasAuto
5 maj 2015 · 2 751 Inlägg

Autoteileman finns på Ebay också, så det är egentligen inte mer säkert än något annat tyskt/franskt företag.
Letade lite nu på nätet och hittade att mycket riktigt kan Gates spännare innehålla SKF lager, öppnade lagerkåpan och såg ett NSK märke och made in POLAND.
Googlade sedan NSK och enligt SKF själva har de köpt upp NSK. Så förmodligen tillverkar NSK lager i Polen med SKF spec. Jävla soppa.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang