93T skrev:
Webrex skrev:
93T skrev:
Tycker det mest intressanta här är Webrex förmåga att direkt börja dissa en ny aktör innan han ens läst på om sprutet?, ändå visste du Webrex direkt att det inte var konkurrenskraftigt, saknade funktioner och att mjukvaran var begränsad, när du sedn får kritik och väntas utveckla dina åsikter heter det plötsligt att du inte kommer ihåg, .. jo tjena.
Ja de va mina första tankar om de, när jag satt trött en kväll å ögna igenom mjukvaran. Och jag erkänner att de va lite orättvist. De va bara mycket som va väldigt likt andra system. (Behöver ju inte va dåligt)
Men med de riktigt trevliga och bra svar dom kom med så ska dom givetvis få chansen att visa vad dom går för. Om dom fortfarande vill så skall jag testa å komma med så mycket konstruktiv feedback jag kan.
Varför du fortfarande lägger dig i förstår jag dock inte, du har ingen som helst erfarenhet av någon form av mappning vad jag har förstått de som? Har du nån insikt i elektronik? eller programmering? Eller är du bara en expert-tyckare utan någon som helst kundskap?
Ge dig nu, lagom trött på dig.
Å som flera andra redan sagt, jag säljer egentligen inte vems, jag förmedlar bara. Å jag har så vitt jag vet bara nöjda kunder!? Och de som vill kan givetvis gå in och beställa själva till samma pris på Vems Ungerska webshop.
De är dock ofta svårt att förstår och blir lite dyrare i slutändan pga okunskap och svåra betalningsrutiner. (Visa och paypal tar ut avgifter)
Så köper man genom mig får man support och snabbare enklare leveranser. Jag tjänar inga stora pengar på de.
Mappning och installation, där finns de pengar att tjäna för den som är duktig dock.
Å prata inte om svarta pengar, tjänser å gentjänser, spons osv i denna branchen.. Utan de skulle ingen av oss ha råd att hålla på. Kundskap är pengar så är de bara. Ni som inte kan själva har 2 val: Lär er själva eller sluta lipa och betala nån som kan.
Så bara för att jag inte driver en bromsbänk och är superduktig på att mappa har jag inte rätt att dela mina åsikter? hur vet du vad jag kan och inte kan?
Man börjar ju undra hur pass duktig du själv är när du måste kritisera andras kunskaper och tyckande medans du hela tiden framhåller hur bra du själv är?
Låter som en aning motsägelsefullt att du skulle sälja sprut för att begränsa marknaden när vem som helst kan handla från Ungern, självklart köper folk sprut själva.
Tycker även att du överdriver okunskapen hos motorintresserade i Sverige, möjligt att det finns många som kommer till dig om hjälp, men vet du hur många som inte gör det?
Det finns betydligt fler människor än man tror som hur bra som helst klarar av att både installera och mappa ett sprut.
Och att ingen skulle ha råd att köpa sprut med kvitto är bara rent skitsnack, se på PPF som seriöst säljer vipec, de har fått ut fruktansvärt många system på marknaden och driver en exemplarisk heltidssupport.
Är väl ingen som lipar här annat än du som tycker alla andra sprut än ditt allsmäktiga übersprut VEMS är för dyra.
För övrigt riktigt oseröst att sälja svart, så jäkla mycket dyrare blir det inte med kvitto.
Notera att det är frågor, jag frågar dig, vad kan du om saken? Har frågat flera gånger nu och avsaknaden av svar tolkar iaf jag som att du inte har nån kunskap att komma med. De du kommer med är som du själv säger bara åsikter. Å då är du ju en expert tyckare bara?
Nej jag överdriver verkligen inte okundskapen om sprut hos motorintresserade. Tvärt om faktiskt. Det finns ett sjukt stort intresse, vilja och entusiasm där ute, kundskap däremot är det ont om. De stora killarna vill ha de så, de är så de tjänar sina pengar. Jag däremot, jag lär gärna ut det jag kan, om nån vill lyssna. Flera som kör vems har velat lära sig mappa själva, å jag har förklarat. Och en del klarar de fint. Men de flesta inser fort hur svårt de faktiskt är.
Hade de varit så att de finns massa kunskap så hade jag inte haft något att göra eller hur? Sen visst finns de duktiga killar som mappar själva! Både med bra och dåliga resultat.
Vad är det du inte förstår? Vi säljer inte Vems svart, det är privatimport, med garanti, kvitto å allt du kan önska. Det är tom serienr på boxarna för att se vem som köpt och vem som står på garantin mm.
Jag gör de inte för att tjäna pengar, jag gör det för att det är kul, folk blir nöjda å glada och jag har över åren träffat sjukt mycket trevliga människor! Det är en Hobbyverksamhet, ta och googla de, fullt lagligt då de pengar jag drar in går till däck och avgifter på min andra hobby. (Drifting) Är ingen vinst eller förtjänst att tala om.
Sen ska du veta att de stora pojkarna med egna bromsbänkar osv, mappar mängder på kvällarna utan kvitto som du uttrycker det. De är bara moral-nissar som du som betalt fullpris som gnäller över sånt här.
Så vad är ditt problem egentligen? Folk som köper genom mig är överlyckliga att dom sluppit betala 15k för ett system som funkar precis lika bra som ett för 5000kr.
Jag vet tex vad ett sprut kostar att tillverka, tycker du det är schyst att ta 5 -10 x det priset ut till kund? Även efter skatt och avgifter är betalt?
Civinco eller Nira tex, har troligtvis en tillverkningskostnad under 3000kr. De utländska spruten har ännu lägre då de tillverkas i Asien.
Jag frågade en känd sprut tillverkare om detta. Varför är ni så dyra? och svaret va att "Vi måste ta de här summorna, för alla andra gör ju det, tar vi mindre pengar så tror folk det är skit vi säljer"... Och de ligger nått i det han säger faktiskt.