Webrex:
Vad är det för funktioner du saknar i MaxxECU?
MaxxECU är inte baserat på någon annan gammal hårdvara utan är helt framtagen utav oss.
Eftersom vi har flera års erfarenhet utav mappning på heltid i våra egna rullar har vi oxå skaffat oss erfarenhet av de olika styrsystemen som finns idag, både för och nackdelar.
För tre år sen började vi fundera på att göra ett helt eget styrsystem, helt ifrån grunden för att göra ett system som vi anser är lättmappat utan att dölja viktiga inställningar för användaren, med bättre kvalite på de elektroniska komponenterna samt felfri och SNABB kommunikation. Vi ville inte göra om de misstag som många andra har gjort, att först tänka på prislappen och därmed tumma på kvaliten.
Vi har valt att lägga mer pengar på hårdvaran, och istället tjäna mindre per enhet, för att skapa en bra produkt som fungerar smärtfritt. Och eftersom vi arbetar heltid med detta kan vi även erbjuda bra support om problem uppstår.
Programvaran har väldigt bra funktioner inbyggt för att hjälpa användare att komma igång, och de kunder vi har levererat testenheter till säger att detta systemet är helt i särklass enklaste och snabbaste systemet de arbetat med.
Jag är juh inte direkt opartiskt i denna frågan eftersom jag givetvis promotar vårat egna system, men MS och VEMS leder ligan över konstiga/oförklarliga fel som upptäckts under mappningsresorna.
Det som stör mig mest med VEMS är alla kommunikationsproblem, trots äkta RS232, och alla dolda inställningar och brist på dokumentation hur varje enskild inställning fungerar, samt Megasquirt tänket/upplägget på alla inställningar.
Man ska inte behöva leta sig fram som användare vad olika saker betyder, eller dölja inställningar. Då har man misslyckats.
Webrex: Är du intresserad och har en testbil du är sugen att testa detta system på, kan jag skicka upp en enhet till dig för utvärdering innan systemet är släppt så vi kan få feedback på vad du anser om systemet...
Som ex klarar vi LS1 triggern på ett korrekt sett(vi kan starta motorn efter 3 trigger tänder eftersom vi mäter avstånden mellan varje tand på detta speciella triggerhjul), vilket inte VEMS klarar för att det finns inte kapacitet för det.
Mvh N. Ceder
Maxxtuning AB
Vad ska man välja bland programmerbara insprut?
NCeder
3 juni 2012
· 5 Inlägg
Ford Escort Cosworth "Sotsläckarn" (1992)
BMW 330 XI "Hexa C0115" (2000)
Ford Sierra Cosworth 4x4 "Jesus" (1990)
NCeder
3 juni 2012
· 5 Inlägg
Ford Escort Cosworth "Sotsläckarn" (1992)
BMW 330 XI "Hexa C0115" (2000)
Ford Sierra Cosworth 4x4 "Jesus" (1990)
Webrex
18 juni 2012
· 379 Inlägg
Mikael_S
18 juni 2012
· 79 Inlägg
I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Skogen Racing TEAM - Gävle
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
Subaru Impreza WRX STi (2003)
JoeyJ
18 juni 2012
· 502 Inlägg
Webrex
19 juni 2012
· 379 Inlägg
Webrex
19 juni 2012
· 379 Inlägg
Mikael_S
19 juni 2012
· 79 Inlägg
I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Skogen Racing TEAM - Gävle
Subaru Impreza WRX STi (2003)
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Mikael_S
19 juni 2012
· 79 Inlägg
I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle
Skogen Racing TEAM - Gävle
Ford Sierra 4.0t "Skogenracing edition" (1992)
Subaru Impreza WRX STi (2003)
JoeyJ
19 juni 2012
· 502 Inlägg
Webrex
19 juni 2012
· 379 Inlägg
Webrex
19 juni 2012
· 379 Inlägg