6627
Sök

Volvo B19A, helt plötsligt död en morgon HJÄLP!!

5 941 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Hej nu idag (första skoldagen efter jullovet) så vägrar bilen helt plötsligt starta. Den hostar inte ens till.

Har provat med startgas men inte ens ett tecken på liv.

Tändstift, rotor, fördelarlock och tändkablar är nybytta. Jag har bra med ström i batteriet (fast inte nu för det tog slut när jag försökte få igång den).

Bilen startade hur fint som helst och gick hur fint som helst igår/igår kväll. Gick klockrent, kom hem parkerade bilen och sen nu på morgon vägrar den starta helt.

Bilen har startat lätt och gått fint hela jullovet ända tills idag.

Behöver hjälp snabbt!

(Kanske är ett tecken att bilen inte startar på första skoldagen efter lovet lol )
Senast redigerat av simlar (10 januari 2012)

1 915 Inlägg
10 januari 2012
Har du gnista på stiften ?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

5 941 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Vet ej, men nu efter jag tog loss trotteln och förgasarmembranet och rengjorde och tog lös + stoppa tillbaka membranet som det ska vara igen (membranet hade glidit iväg pyttelite) så löste det sig. Så jag har gnista, men jag fattar inte att ett förgasarmembran som glidit iväg inte ens 1mm kan ge dem symptomen :S Bprde ju hosta till på startgas åtminstone.

När membranet gick sönder för en månad sen så gick bilen att starta och köra på låga varv utan problem. Men idag så vägrade den bara för att det glidit iväg lite grann.

Men måste byta plastgrejjen som håller fast membranet då kansten har lossnat så det är bara bottenplattan på plastgrejjen som håller fast membranet.

Sök