ISpeed
19 januari 2012
· 135 Inlägg
Emilius skrev:
ISpeed skrev:
Emilius skrev:
Och hör här, smarta människor på garaget.org, 0-100 tider är utsatta av tillverkaren.
Alltså körde dem bland annat med 185/60/14 eller vafan det nu satt på bilen när dem testade,
tillsammans med kanske världshistoriens tyngsta lättmetallfälgar, teardrops.
jag tror inte dem hade Toyo Proxes T1R 205/45/15 på BBS RZ, jag har heller ingen spolarvätskebehållare, inga breddare, inga innerskärmar, ingen kylfläkt, batteriet i bagaget osv osv.
Men fortsätt att titta på siffror från 1989 bäst ni vill, jag har inget större behov av att hävda mig ändå.
Jag visar hellre i praktiken vad som fungerar hellre än att tjafsa om det med trångsynta pappskallar på ett forum.
0-100 som gjordes -89 när bilen var fräsch är väl bättre än om man skulle gjorde det nu 23 år senare?
sen att du har bredare däck gör din bil långsammare (mer friktion) för tror knappast att dina hundra hästar behöver så breda för att få fäste när du gasar? Du har ingen spolarvätskebehållare? hur mycket tjänar du på det? hur klara bilen besiktningen? sen massa mer trams om skärmar som ingen orkar bry sig om... ingen kylfläkt? är Mk2 luftkyld?
VW gjorde nog också allt för att få en så bra 0-100 tid som möjligt...
Visa i praktiken då! Åk ut med dina flådiga rims och piska moderna turbobilar, men glöm inte att filma
Men vad fan snackar du om?
Hur bra greppjävel finns det i däck tillverkade 1989 då? TÄNK lite.
Mina däck gör att jag kan dumpa kopplingen på 4000 varv snarare än 1500, min max effekt ligger nästan uppe på varvstoppet och jag skulle tro att det gör det på många andra bilar också, det är bara så det brukar vara.
En spolarvätskebehållare med 9.2 liter vätska väger ingenting va?
Jag säger bara att jag plockar bort skit som väger i onödan, kan det vara logiskt att den går bättre än original om än marginellt?
Börjar tröttna på dessa jävla volvoraggare nu..
öhhh? hahaha! Bara för att du köper nya däck måste de inte vara 205? 185 räcker mer än väl till en lite lätt original golf
Din bil mår nog inte bra om du dumpar kopplingen vid 4k rpm?
Börjar tvivla på att du ens har körkort
9,2 liter (exakt) ja, det ger ju ca 9,2 kg lättare, plus plastburken och pump, så 11 kg kanske? men skulle det inte vara lättare att bara köra med den tom istället för att ta bort den?
Ingen Volvoraggare, kör Golf III
varför är alla så dryga?