Hej! Nu är det konstigt här, skulle ge min polare starthjälp från min 245a tills hans 740 och medan jag stod med motorn igång och han försökte starta så tvär dog min bil tvärt!? sedan började det konstiga. instrumentpanelen ballade ur var första grejen, sen dog den av vindrutetorkaren, sedan så skulle jag backa till hemma på parkeringen, vred av nyckeln medan backen låg i och bilen dog inte även om jag tog ur nyckeln? lade ur backen och DÅ dog bilen? dagen efter skulle vi till bolaget och bilen verkade tveksam på gasen och ville inte dra iväg riktigt, sedan blev det värre o värre, (sträckan från mitt till bolaget är ca 2.5km) bilen hoppade och skuttade för att till sist bara total dö. det enda vi orkade prova var att kolla bränslepumparna som surrade i vanlig ordning men den tände inte, inte ens ett hostande, tryckte i massa startgas och då tände den till, sedan tände den inte ens på startgasen? vad fan kan ha hänt? har innan allt detta bytt kamaxel grenrör batteri fördelare o rotor tändkablarna generatorkolet och generatorn. snälla hjälp mig med detta. fattar NADA!
satte ni kablarna rätt ? plus på plus o minus på minus. kan bränna vissa elkomponenter annars o då kan man få väldigt knepiga o konstiga fel prova o köra med en annan styrbox kan va så simpelt som det
Hehe jodå vi satte kablarna rätt, ja jag får prova att styrbox igen då. återkommer under dagen om det fungerar med det. annars trycker jag i motorn i en 740 GLE, vill helst slippa det tills det är vår och varmare ute.