19 januari 2012
Trådstartare
Jag tecknade en tillfällig helförsäkring hos salusansvar. Det skedde sedan en olycka och salusansvar vägra ta på sitt ansvar för de sa i första hand att jag inte hade tecknat nått Tillfällig helförsäkring utan att de sa att hon på kundtjänst sagt till mig att försäkringen gäller först när trafikskyltarna är färdiga, vilket är rent skitsnack, jag ringde in till kundtjänst igen och sa att jag skulle försäkra en bil på chassinumret och det var inga problem. Alltså jag blir så förbannad, har de inte tänkt betala om nått händer så ska de inte ta emot min försäkring heller.
Mitt inlägg på rejta.se där jag förklara mitt ärende lite mer ingående.
"
Jag tecknade en tillfällig försäkring vid import, sen när en skada sker så säger de att jag inte hade tecknat nån tillfällig försäkring, fast jag stod med i deras data system, vilket inte är möjligt om man inte har tecknat nån försäkring, och de säger då att de spela in alla samtal och skulle återkomma när de avlyssnat det inspelade samtalet, jag visste exakt vad hon hade sagt till mig så jag ville gärna lyssna av det där samtalet för då var det inga oklarheter, sen när de återkommer så säger de då givetvis att de inte har det samtalet inspelat. Ringer man in till kundtjänst och kolla villkoren kring Tillfällig helförsäkring så säger de att den tillfälliga helförsäkringen gäller direkt när man teckna den på chassi numret, enligt skadeansvarig på Salusansvar så skulle den börja gälla först när man fått trafikskyltarna. Kundtjänst säger en annan sak. Varför tror ni på Salus Ansvar att man teckna en helförsäkring för? De kom hela tiden med olika påståenden för att skydda sig själva. Först hade jag inte tecknat nån försäkring alls enligt dom, men när jag sa att jag ringt in till kundtjänst och fått uppgifter på att det står en tillfällig helförsäkring registrerad på bilen, så gäller försäkringen först när man fått trafikskyltarna enligt skadeansvarig. Hoppas ni kan leva med ert samvete och se andra i ögonen. För det här är så lågt man kan komma. Har ni inte tänkt betala ut när det händer nått så ska ni inte ta emot min försäkring i första hand heller. Akta er för Salusansvar! "
Senast redigerat av TVRT350 (28 augusti 2012)