7464
Sök

HJÄLP ! Är det bränslepumpen?

1 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
HJÄLP ! Är det bränslepumpen?

Jag vet inte riktigt vad det är för fel på bilen. Jag har en audi A3 1,6 från 2003, inte den vassaste motorn men den funkar...eller gjorde.
Jag har haft lite stul med att starta bilen lite titt som tätt den senaste månaden men nu ikväll så var den helt död.
När man drar runt nyckeln så hör man att tändingen går igång, startmotorn försöker dra runt men just när den ska till att starta så orkar den inte och dör. Förut har den bara varit lite halvtrög och gått på väldigt låga varvtal men, har sedan fått lite mer kraft och gått igång.
Det har varit nått glapp i min motorlampa också den har tänts lite titt som tätt. När jag har kollat upp det så hittar de inget fel i sin dator så jag har bara antagit att det kan vara just bara nått glapp....Eller vad tror ni?

Jag undrar nu om det bara kan vara bränslepumpen som har gått eller kan det vara nått annat?
Har inte någon lust att lämna in den för fel felsöking för 2500 kr så alla idèr är välkomna.

Tack på förhand

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 januari 2012
Om det är som du beskriver så är det inte pumpen.
Snarare batteriet som är dåligt.
Och motorlampan kanske varnade för låg spänning.

Prova kabla igång den, startar den då så ligger ju ditt fel där

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 januari 2012
Som skrivet ovan, lär vara något med strömförsörjningen. Ladda batteriet och se ifall det blir bättre.
Du kan även koppla in en voltmätare på batteriets poler och kolla vilket värde (volt) du har i batteriet under startförsök.

Är batteriet friskt så återstår egentligen bara att börja kolla efter jordfel/dåliga kablar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök