2161
Sök

Bmw E36 320/328, Renovering och diverse annat småpill! (performance)

Syftet med detta bygge är att få en bil jag är nöjd med, och självklart trivs så bra som möjligt med! Går dock ganska segt då ekonomin inte alltid tillåter att ja köper grejer.

75 756 Visningar
Uppdaterades senast 6 december 2012
Med-lm
132 Inlägg
27 februari 2012
schysst, vart har du inhandlat skylthållaren?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 februari 2012
Det gör ont att se att du styckar min gamla kärlek ;/ Men jag förlåter dig. Och tänkte fråga hur mycket du vill ha för XYZ-coilsen samt lamelldiffen?(M3 3.0, 3.15 utväxling).
Senast redigerat av Lozinmust (27 februari 2012)

"When innovation meets passion!"

538 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Nargal skrev:
Golf2freak skrev:
Nargal skrev:

http://www.do88.se/ borde ha. smile

Ja dom har ju, dock bara svart och blå:u kanske får nöja mig med blått! fast de hade ju vart snyggt med rött:)

Du har ju röda universalslang här:
http://www.do88.se/c/silikonslang-slang … 1e493b9a29

Bara att pussla ihop. :>

Ja de kanske funkar:O men de vore ju skönt med ett färdigt kit:)

Tack iaf:)

538 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Beelze skrev:
Nargal skrev:
Golf2freak skrev:

Ja dom har ju, dock bara svart och blå:u kanske får nöja mig med blått! fast de hade ju vart snyggt med rött:)

Du har ju röda universalslang här:
http://www.do88.se/c/silikonslang-slang … 1e493b9a29

Bara att pussla ihop. :>

Annars kan man måla slangarna med lite falurödfärg wink

haha ja kanske de?wink får prova på din först få se om de håller?big_smile

538 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Turbo_Putte skrev:
schysst, vart har du inhandlat skylthållaren?

Tackar:) Dekaltrim.nu, finns så att du kan beställa med vilken text du vill:)

538 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
Det gör ont att se att du styckar min gamla kärlek ;/ Men jag förlåter dig. Och tänkte fråga hur mycket du vill ha för XYZ-coilsen samt lamelldiffen?(M3 3.0, 3.15 utväxling).

Ja de va ju inte meningen heller riktigt! men med tanke på att underarbetet på karrossen är gjort av en riktig hemmapulare så har jag inte råd att göra bil av den:u Den lär slipas ner totalt och lackas om.. känns ju tråkigt för mig också, men de va de ända alternativet som fanns efter att jag kollat igenom den och konstaterat att de kommer bli alldeles för dyrt, och då jag har den röda redan som kostat mig en halv förmögenhet så.. haha ja tack för de:) Jadu, ja vet inte vad sånt där kan vara värt.. har inte lagt någon större energi på att kolla de än:)

SKickar ett PM med priser när ja funderat lite:)
Senast redigerat av Golf2freak (27 februari 2012)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
28 februari 2012
Golf2freak skrev:
Lozinmust skrev:

Ja de va ju inte meningen heller riktigt! men med tanke på att underarbetet på karrossen är gjort av en riktig hemmapulare så har jag inte råd att göra bil av den:u Den lär slipas ner totalt och lackas om.. känns ju tråkigt för mig också, men de va de ända alternativet som fanns efter att jag kollat igenom den och konstaterat att de kommer bli alldeles för dyrt, och då jag har den röda redan som kostat mig en halv förmögenhet så.. haha ja tack för de:) Jadu, ja vet inte vad sånt där kan vara värt.. har inte lagt någon större energi på att kolla de än:)

Vafan är underarbetet dåligt? Det är ju gjort på seriös lackfirma, kolla snubben Development här på garaget, han som fick den lackad, men det var ju iofs ett antal ägare sedan =/ Men då såg den riktigt fräsch ut! Förstår isåfall att du strippar/slaktar den ifall den är dålig.

Den röda är riktigt fin, kommer nog bli jävligt bra! Diffarna brukar väl gå för allt mellan 2-7 tusen beroende på, jag slänger upp ett bud på 3000:- rätt upp och ner iaf, har cash så kan hämta när som egentligen!

XYZ-coilsen är ju rätt fräscha, jag som köpte de så de har väl gått runt 1000-1500 mil max, kostade nya 6500:- dock så får jag hålla mig på den punkten, börjar lägga alldeles för mkt pengar på vad som egentligen ska vara en bruksbil wink

538 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
Golf2freak skrev:
Lozinmust skrev:

Vafan är underarbetet dåligt? Det är ju gjort på seriös lackfirma, kolla snubben Development här på garaget, han som fick den lackad, men det var ju iofs ett antal ägare sedan =/ Men då såg den riktigt fräsch ut! Förstår isåfall att du strippar/slaktar den ifall den är dålig.

Den röda är riktigt fin, kommer nog bli jävligt bra! Diffarna brukar väl gå för allt mellan 2-7 tusen beroende på, jag slänger upp ett bud på 3000:- rätt upp och ner iaf, har cash så kan hämta när som egentligen!

XYZ-coilsen är ju rätt fräscha, jag som köpte de så de har väl gått runt 1000-1500 mil max, kostade nya 6500:- dock så får jag hålla mig på den punkten, börjar lägga alldeles för mkt pengar på vad som egentligen ska vara en bruksbil wink

Ja iaf om ja får säga de själv! Laken är påväg att släppa på bra många ställen, överdrivet med rost på bagageluckan, börjar komma i skärmarna:u sen en hel del småfläckar runt om-.- jo jag har kollat han, där ser den riktigt bra ut faktiskt:) Ja jag orkar verkligen inte, och den röda ska väl om allt går osm planerat få sig lite ny färg till nästa sommar så:)

Tack för de, och ja jag tror de jag också! bara en ny motor kommer göra hur mycke som helst:) Jo jag pratade med en som jag känner här om dagen, och han sa typ nå sånt också och han bjöd mig 5k för den! Ja dom ser riktigt fräsha ut, börjar komma lite rost i gängorna, men de är ju inte så konstigt.. haha jag vet hur de är, de går ganska lätt överstyr;) men vafan man lever väl bara en gång?smile

"Unloaded"
1 557 Inlägg
29 februari 2012
Golf2freak skrev:
Lozinmust skrev:
Golf2freak skrev:

Ja iaf om ja får säga de själv! Laken är påväg att släppa på bra många ställen, överdrivet med rost på bagageluckan, börjar komma i skärmarna:u sen en hel del småfläckar runt om-.- jo jag har kollat han, där ser den riktigt bra ut faktiskt:) Ja jag orkar verkligen inte, och den röda ska väl om allt går osm planerat få sig lite ny färg till nästa sommar så:)

Tack för de, och ja jag tror de jag också! bara en ny motor kommer göra hur mycke som helst:) Jo jag pratade med en som jag känner här om dagen, och han sa typ nå sånt också och han bjöd mig 5k för den! Ja dom ser riktigt fräsha ut, börjar komma lite rost i gängorna, men de är ju inte så konstigt.. haha jag vet hur de är, de går ganska lätt överstyr;) men vafan man lever väl bara en gång?smile

5K är ett väldigt bra bud i mina ögon, då jag gav 10 000 för hela M3-bakvagnen(ink bromsar)/M3-låda/M3-kardan samt M3-diffen, så I say go for it smile Får väl svetsa här så länge.

538 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
Golf2freak skrev:
Lozinmust skrev:

5K är ett väldigt bra bud i mina ögon, då jag gav 10 000 för hela M3-bakvagnen(ink bromsar)/M3-låda/M3-kardan samt M3-diffen, så I say go for it smile Får väl svetsa här så länge.

10k för de paketet lät satan billigt:) men ja då får han ta den då! ja de funkar ju en stund de också:)

538 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
Liten update då! Bilder kommer ikväll:)

Ska ner och sätta dit M-listerna, gjorde ett försök igår, men då hade ja ju självklart glömt ta med mig dom 6 "fästpluggarna" så jävla typiskt mig!

Satte även i nya baslådan och slutsteget, rockade en aning bättre än de gamla.. Så nu går de ju iaf att poppa:)
Dock ser de väl inte så snyggt ut än eftersom jag inte har byggt de planerade slutstegsracket, ska ju ner i reservhjulsbaljan! ser lite renare ut så:D
Prioriterar dock lite andra saker före, så som hjälpa Arne med Rally E30 M3, kommer bli hur bra som helst de där! få se om jag någon gång får för mig att kasta upp en bild på den, dock är de ju en bit kvar innan den är färdig:)

//Robin

538 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40712/40712-06fd381804b6b642a24755777e3e3dec.jpg
Listerna borta

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40712/40712-355601bd752ae514bcf7b41683425f19.jpg
M listerna på plats, Blev en sjuk skillnad! Ser så fel ut med dom smala listerna!

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40712/40712-eb8327920dcfb4a32b3818df06152b2c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40712/40712-37fe72721bae525301b796bcc5cf311a.jpg
Helheltsbild med listerna på plats:) Saknar henne så sjuuuukt mycke, men de lugnade mig lite att få starta och sitta bakom ratten och torrgasa lite:D

https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40712/40712-38be34707f73f07d492cc47ce6f8e2dc.jpg
Och ett randomkort på avgassystemet! eller ja underredet.. Men de va avgas som va tänkte skulle hamna på kortet:) Tror faktiskt att de här får sitta kvar då de ser mest stilrent ut! smile

Blev lite bilder iaf! bilder på bagaget får ni inte förrän de är färdigt:) Och de vet jaag inte riktigt när de blir, vill ju ha de färdigt tills ja ska ner till elmia! haha har de som deadline även fast de inte ska ställas ut, men jag känner mig mer motiverad! Sen så vill jag ju självklart att bilen ska se så bra ut som möjligt ut där nere:D

Tyvärr glömde ja ta med mig kameran, så de fick bli mobilen som nödlösning! Bilen ser ju rosa ut, men de är den verkligen inte:)

//Robin
Senast redigerat av Golf2freak (4 mars 2012)

* Studerande *
563 Inlägg
5 mars 2012
Ser sjysst ut!  smile

Markant skillnad jmfr med de som satt innan!

Inga planer på att byta ut baklysena + sidoblinkerserna?  big_smile

538 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Ljepone skrev:
Ser sjysst ut!  smile

Ja de vart riktigt stor skillnad:) Jo jag har ett extra par ja ska tona och kolla hur de blir! Och blir de bra, så kanske ja kostar på mig ett par röktonade.. Och blinkers hade ja väl tänka byta till dom som sitter på IM modellerna, dvs dom mindre, har aldrig riktigt gillat dom som sitter där nu, men pengarna räckte inte riktigt till den här månaden:u och ska ja nu beställa röda silicon till kylaren så kan de ju finnas en risk att de inte bli nå nästa månad heller, men vi får se:)

"Unloaded"
1 557 Inlägg
5 mars 2012
Golf2freak skrev:
Ljepone skrev:
Ser sjysst ut!  smile

Ja de vart riktigt stor skillnad:) Jo jag har ett extra par ja ska tona och kolla hur de blir! Och blir de bra, så kanske ja kostar på mig ett par röktonade.. Och blinkers hade ja väl tänka byta till dom som sitter på IM modellerna, dvs dom mindre, har aldrig riktigt gillat dom som sitter där nu, men pengarna räckte inte riktigt till den här månaden:u och ska ja nu beställa röda silicon till kylaren så kan de ju finnas en risk att de inte bli nå nästa månad heller, men vi får se:)

Jag köper dina originallyktor som du har på bilden där; hur mkt vill du ha för de? Du kan få en uppsättning "smoked" clearglass med en liten spricka i på ena sidan i utbyte om du vill. Jag försöker original-stuka bilen smile

538 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
Golf2freak skrev:
Ljepone skrev:
Ser sjysst ut!  smile

Jag köper dina originallyktor som du har på bilden där; hur mkt vill du ha för de? Du kan få en uppsättning "smoked" clearglass med en liten spricka i på ena sidan i utbyte om du vill. Jag försöker original-stuka bilen smile

Tyvärr är de faktiskt en av få saker som jag byter ut som inte komma bli till salu! De är BMW original vit/röda baklysen, så därför är de lite kul att ha dom kvar:)

538 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Tja

Dom klara baklysena är lämnade till Johan och tonade, ska hämtas idag:) Fick kort på de igår, och de såg ut att ha blivit riktigt bra:)

Beställde även nya skyltar igår, utan EU märkning så ja kan få dit skylthållaren!

Och nu är de mindre än en vecka kvar tills ja får ratta riktig bil:D Helt sjukt va man kan längta!
Och då ska hon få lite kärlek i form av motoröl och filter..
Då ska de även monteras camberstag, GT splitters, fjäderbens stag och coilovers (om dom kommit) Och självklart någon sticker!

Over n'd out /RObin

538 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
FYYYYYYYYYYYYYFAN va underbart! Har äntligen ett troligtvis säkert leveransdatum på coilsen, onsdag nästa vecka! Knappt nå efterlängtade, så garaget hela jävla onsdagen för montering och justering.. Sen bär de av mot sandviken på torsdag morgon om allt går som planerat för en hjulinställning:)

Förövrigt bästa nyheten på länge, känns som att de kan gå vägen de här!

Bokade även besiktning för bebis måndag 19/3, blir lite besviken om hon inte skulle gå igenom:u
/Robin

538 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Luns bilotrim, is a true savior! Va in där och hämtade ventilkåpspackning idag, lite dyrare än dom andra reservdels affärerna i stan! men fan så bra att ha o göra med, och BMW original delar:)
Ja menar klart som fan att de kostar;)

På fredag ska den bytas anyways, och då får ja förhoppningsvis även köra henne hela jävla kvällen:D
Kommer vara helt i extas bara för att jag är så sjukt trött på foRRden!

Så en MAJOR update kommer nog i helgen, stått stilla här alldeles för länge:)

36 Inlägg
17 mars 2012
Gott att höra wink
Jobba på nu så vi kan få se henne in action!  Lite film hade varit trevligt.
Bra jobbat än så länge, blir läckert som ..... wink

Bmw 325ix Burn outs is 4 Wannabees

Sök