3230
Sök

Dodge Ram Srt-10 - "WDB Night Runner Edition"

Mål och vission: En pickup med riktigt aggressivt utseende och högt vridmoment! Vill att på håll skall bilen nästan se en färgig ut (mörk), men vid nära håll skall man kunna tyda detaljerna. Därefter jag valt att gå med färgtemat... Visa mer

EVOLUTION GARAGE
212 425 Visningar
Uppdaterades senast 14 oktober 2015
EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
#341
Bilen tillbaka från All Round lack. Även tagit bort antennen i fronten.
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168702/168702-c7255eeb8869b6a45305951fca6f4233.jpg

Hämtat mina nya fälgar från XCL Cartunning. Blir 40 profil på dessa.
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168702/168702-d6d50a619591060bcce267de501d1742.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168702/168702-547e430d1073dbc2e11c9ad4632d9116.jpg

Sänkingskit är beställt och på väg. 7.5cm bak, 5cm fram.


504 Inlägg
3 mars 2014
#342
Det är fint med svarta pickisar! Snygga fälgar!

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
#343
woffis skrev:
Det är fint med svarta pickisar! Snygga fälgar!

Cheers smile Följer även ditt projekt smile


504 Inlägg
3 mars 2014
#344
Så lite så:) Tackar för det:)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment

230 Inlägg
4 mars 2014
#345
Najs man!


10 164 Inlägg
4 mars 2014
#346
Snyggt men ska du sänka mer bak än fram?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
#347
Djo skrev:
Snyggt men ska du sänka mer bak än fram?

Kommer att testa, blir bilen för plan kommer jag ändra på det. Det är ett experiment i nuläget.


10 164 Inlägg
5 mars 2014
#348
WDB skrev:
Djo skrev:
Snyggt men ska du sänka mer bak än fram?

Kommer att testa, blir bilen för plan kommer jag ändra på det. Det är ett experiment i nuläget.

Okej den lutar framåt nu alltså tänkte så den inte blir lägre bak men testa på big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

171 Inlägg
11 mars 2014
#349
följer! Grym bil!

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
1 april 2014
Trådstartare
#350
Fick mitt sänkningskit idag. JTSVP Venom performance 2/3 Ultimate handling. Tidigare köpt bättre bussningar runt om. Fram sänks bilen 5cm och 7.5cm bak.
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168702/168702-9fad8bde477b818f1fadcf84e0312b8d.jpg

Dessa ska bli intressanta att testa, ett av de första exemplaren. Agerar test-pilot.
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168702/168702-069ca5f166d53031f7aeba972716d767.jpg


EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
Finraggare
2 381 Inlägg
6 april 2014
#352
Nuså - nu börjar det likna något. Fram med en IC och en kompressor så är vi hemma wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.

10 164 Inlägg
6 april 2014
#353
Vart ju toppen med den där sänkningen big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
#354
kameramannen skrev:
Nuså - nu börjar det likna något. Fram med en IC och en kompressor så är vi hemma wink

Får se vad det blir för överlad, lutar mest åt turbo just nu.

Djo skrev:
Vart ju toppen med den där sänkningen big_smile

Yeah, blev nöjd. smile


Finraggare
2 381 Inlägg
7 april 2014
#355
Synd bara att turbo är så drygt att plocka ur inför besiktningen. Kompressorn är lättare wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
#356
kameramannen skrev:
Synd bara att turbo är så drygt att plocka ur inför besiktningen. Kompressorn är lättare wink

Jo, men de vettiga kompressor-kiten till en SRT-10 börjar på 30-40k (ROE Racing & JMB Performance) i USA...
Side note: PAXTON som är budget överladdet för vipern är inte intressant, köpt i Sverige eller importerat... Svenska firmor vill ha 100k för en paxton och mappning, fantastiskt humoristiskt ^^

Det som tilltalar mig med turbo-bygge är skaparglädje och chansen att bygga en egen lösning. smile


Finraggare
2 381 Inlägg
7 april 2014
#357
Priserna är helt galna här i sverige - jag gav runt 35 för mitt Procharger paket i USA, i Uppsala ville de ha 105000 för det...

Trucken har ju plats för att par ordentliga snäckor under huven. hade jag haft plats hade jag nog också kikat på något sådant, men det är fullt under min huv och då skulle snäckorna hamna under bilen vilket jag inte alls är så sugen på sad

I love being a nobody - because nobody is perfect.

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
#358
kameramannen skrev:
Priserna är helt galna här i sverige - jag gav runt 35 för mitt Procharger paket i USA, i Uppsala ville de ha 105000 för det...

Trucken har ju plats för att par ordentliga snäckor under huven. hade jag haft plats hade jag nog också kikat på något sådant, men det är fullt under min huv och då skulle snäckorna hamna under bilen vilket jag inte alls är så sugen på sad

Jag tänkte montera sniglarna under bilen. På grund av att jag har ett par Mopar headers. Dessa är ovanliga och rätt eftertraktade så tar emot lite att sluta använda dem. ^^


Finraggare
2 381 Inlägg
7 april 2014
#359
Blir så jäkla mycket rör ner under bara - har du kollat på Absolute PSI? Där kan vi börja prata om big bucks... smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

EVOLUTION GARAGE
366 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
#360
kameramannen skrev:
Blir så jäkla mycket rör ner under bara - har du kollat på Absolute PSI? Där kan vi börja prata om big bucks... smile

Det har jag inte kollat på. Men jag har mängder med plats att bygga mer än ett turbo system big_smile



Sök