3738
Sök

Oljeläckage VW golf 3 1.8

Golfen89
8 februari 2012
Trådstartare
Har en liten snabb fråga, innan jag börjar ta isär halva bilen.

har ju en vanlig VW Golf 1.8 3.an. Det är så att precis vid plastkåpan där kamremmen är under. Så verka den läcka i där ifrån, i höjd med generatorn. Om ni förstår. Kan ta kort om det behövs. Men tänkte om någon vet vad felet kan vara och om det är lätt att återgärda?

Vill som sagt inte plocka ner stackarn om det är dyrt och flerdagars projekt bara för o fixa.

Om ni/du inte förstår vad jag menar så säg till som sagt om bild och mer text smile

German Engineering
9 083 Inlägg
8 februari 2012
Oljeläckage vanligt vid ventilkåpspackningen och packboxen vid remhjulet. Tvätta av motorn med avfettning och kolla igen var det läcker exakt.
Senast redigerat av CarpeDiem (9 februari 2012)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

484 Inlägg
8 februari 2012
Lägger en gissning på ventilkåpspackningen också. Kostar ca 150 riksdaler på Mekonomen.

Föddes till att älska Volvo.

Golfen89
14 februari 2012
Trådstartare
ventilkåpspackning bytt, förgasaflänsen m.m e tätt där runt om. de läcker alltså vid kamremmens sida ( högersidan.. vänster om du ser motorn framför dig)
i höjd av generatorn. Så de läcker alltså inte vid topp eller ventilpackning

Golfen89
14 februari 2012
Trådstartare
har försökt att tvätta av motorn m.m men de läcker under plastkåpan som skyddar kam remmen och svårt att få låss allt om man inte nu känner för o byta kam remmen m.m något som gjordes för 2 år sedan. Så därför frågar jag tongue så ja inte står där o plockat isär allt o så behövs bara 2 skruvar att ta bort ungefär.

Sök