R34 GTR är en skön bil, att säga annat vore att ljuga. Det är också en bil som inte är gratis eller ens billig att äga/bygga, att säga annat vore också att ljuga.
Har aldrig hört talas om någon som kört över 800 PS på en original bottendel i R34 GTR i alla fall, men det var å andra sidan länge sedan jag satt och läste om Skylines numera. Om jag inte minns fel så låg "rekordet" för en bottendel som höll mer än en säsong då någonstans runt 740 PS.
Vad som till yttermera visso skrevs på den tiden jag var mer aktiv var inte att det var effekten som orsakade oljepumpshaveri med lagerras som följd, utan snarare varvtalet då oljepumpen vid över 6 500 RPM fick ta en del stryk i form av vibrationer från vevpartiet med haveri som konsekvens. Kanske finns nya rån nu å andra sidan, finns säkert folk som är mer uppdaterade än mig.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex