1710
Sök

Nissan Skyline/GTR

1 101 Inlägg
11 februari 2012
#21
Njae det skulle jag inte vilja säga kanske marginellt men finns ju exempel av bägge motorer som kör sjukt mycket på original botten

just RB26dett syftar jag på, de andra RB motorerna är bra mycket klenare
Senast redigerat av Woojen (11 februari 2012)

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 255 Inlägg
11 februari 2012
#22
Woojen skrev:
Njae det skulle jag inte vilja säga kanske marginellt men finns ju exempel av bägge motorer som kör sjukt mycket på original botten

just RB26dett syftar jag på, de andra RB motorerna är bra mycket klenare

Jo men både rb26 och rb25 har båda den samma svagheten med den usla oljepumpen samt oljekylningen.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 101 Inlägg
11 februari 2012
#23
Anubis skrev:
Woojen skrev:
Njae det skulle jag inte vilja säga kanske marginellt men finns ju exempel av bägge motorer som kör sjukt mycket på original botten

just RB26dett syftar jag på, de andra RB motorerna är bra mycket klenare

Jo men både rb26 och rb25 har båda den samma svagheten med den usla oljepumpen samt oljekylningen.

Alla nissans turbomotorer har i princip samma svaghet som du sa oljekylningen men sålänge man trimmar i rätt ordning så löser det sig själv oftast wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 255 Inlägg
11 februari 2012
#24
Woojen skrev:
Anubis skrev:
Woojen skrev:
Njae det skulle jag inte vilja säga kanske marginellt men finns ju exempel av bägge motorer som kör sjukt mycket på original botten

just RB26dett syftar jag på, de andra RB motorerna är bra mycket klenare

Jo men både rb26 och rb25 har båda den samma svagheten med den usla oljepumpen samt oljekylningen.

Alla nissans turbomotorer har i princip samma svaghet som du sa oljekylningen men sålänge man trimmar i rätt ordning så löser det sig själv oftast wink

Väldigt delade meningar hur långt man kan köra på en original RB motor körde sj med 520hk med oöppnad motor på min gamla GTR i 3 år utan problem.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 101 Inlägg
11 februari 2012
#25
Anubis skrev:
Woojen skrev:
Anubis skrev:

Jo men både rb26 och rb25 har båda den samma svagheten med den usla oljepumpen samt oljekylningen.

Alla nissans turbomotorer har i princip samma svaghet som du sa oljekylningen men sålänge man trimmar i rätt ordning så löser det sig själv oftast wink

Väldigt delade meningar hur långt man kan köra på en original RB motor körde sj med 520hk med oöppnad motor på min gamla GTR i 3 år utan problem.

Jo det stämmer, men sålänge du har en fräsch motor å lägger en jäkligt bra mapp så klarar ju båda över 800hk  sen kan ju båda rasa vid 500hk också smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

513 Inlägg
11 februari 2012
#26
Tänk på att skylinen endast finns som högerstyrd, och även finns i en uppsjö av varianter.
Så mitt tipps är att googla och läs på vad du vill ha för typ då jag hävdar att alla är som gjorda
att trimma skyline/supra. Självklart med fördelar som brister.
Ska du nu lägga så mycket pengar anser jag att du inte behöver köpa en orginal, är det något du inte gillar
ta bort och köp nytt. om du nu inte absolut vill ha den orginal.

1 255 Inlägg
11 februari 2012
#27
Woojen skrev:
Anubis skrev:
Woojen skrev:

Alla nissans turbomotorer har i princip samma svaghet som du sa oljekylningen men sålänge man trimmar i rätt ordning så löser det sig själv oftast wink

Väldigt delade meningar hur långt man kan köra på en original RB motor körde sj med 520hk med oöppnad motor på min gamla GTR i 3 år utan problem.

Jo det stämmer, men sålänge du har en fräsch motor å lägger en jäkligt bra mapp så klarar ju båda över 800hk  sen kan ju båda rasa vid 500hk också smile

Oljepumpen kommer inte hålla länge med 800hk kan ja ju säga visst finns dom dom gjort de men då har ju även pumpen rasat efter 1 vecka eller 2

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

74 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
#28
Melin82 skrev:
Tänk på att skylinen endast finns som högerstyrd, och även finns i en uppsjö av varianter.
Så mitt tipps är att googla och läs på vad du vill ha för typ då jag hävdar att alla är som gjorda
att trimma skyline/supra. Självklart med fördelar som brister.
Ska du nu lägga så mycket pengar anser jag att du inte behöver köpa en orginal, är det något du inte gillar
ta bort och köp nytt. om du nu inte absolut vill ha den orginal.

Jag vill ha den helt orginal. Då jag har som hobby att pilla med bilar så vill jag göra om den själv. Pengar har jag gott om (inte för att skryta)

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 255 Inlägg
11 februari 2012
#29
Bullpop skrev:
Melin82 skrev:
Tänk på att skylinen endast finns som högerstyrd, och även finns i en uppsjö av varianter.
Så mitt tipps är att googla och läs på vad du vill ha för typ då jag hävdar att alla är som gjorda
att trimma skyline/supra. Självklart med fördelar som brister.
Ska du nu lägga så mycket pengar anser jag att du inte behöver köpa en orginal, är det något du inte gillar
ta bort och köp nytt. om du nu inte absolut vill ha den orginal.

Jag vill ha den helt orginal. Då jag har som hobby att pilla med bilar så vill jag göra om den själv. Pengar har jag gott om (inte för att skryta)

Bra de för inga problem alls o köpa delar för 200k till dessa bilar.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

74 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
#30
Anubis skrev:
Bullpop skrev:
Melin82 skrev:
Tänk på att skylinen endast finns som högerstyrd, och även finns i en uppsjö av varianter.
Så mitt tipps är att googla och läs på vad du vill ha för typ då jag hävdar att alla är som gjorda
att trimma skyline/supra. Självklart med fördelar som brister.
Ska du nu lägga så mycket pengar anser jag att du inte behöver köpa en orginal, är det något du inte gillar
ta bort och köp nytt. om du nu inte absolut vill ha den orginal.

Jag vill ha den helt orginal. Då jag har som hobby att pilla med bilar så vill jag göra om den själv. Pengar har jag gott om (inte för att skryta)

Bra de för inga problem alls o köpa delar för 200k till dessa bilar.

Vad menar du med det?

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

1 101 Inlägg
12 februari 2012
#31
Bullpop skrev:
Anubis skrev:
Bullpop skrev:

Jag vill ha den helt orginal. Då jag har som hobby att pilla med bilar så vill jag göra om den själv. Pengar har jag gott om (inte för att skryta)

Bra de för inga problem alls o köpa delar för 200k till dessa bilar.

Vad menar du med det?

Det han menar är att inköpspriset är bara en liten kostnad av vad det totala blivit i slutändan när det gäller en Lekbil som man ska trimma smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

74 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
#32
Woojen skrev:
Bullpop skrev:
Anubis skrev:

Bra de för inga problem alls o köpa delar för 200k till dessa bilar.

Vad menar du med det?

Det han menar är att inköpspriset är bara en liten kostnad av vad det totala blivit i slutändan när det gäller en Lekbil som man ska trimma smile

Ah okey smile

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

551 Inlägg
12 februari 2012
#33
Haha jag älskar sådana här trådar!

Hej, jag är 12 och ett halvt, och jag ska ha en tuff bil att få utlopp för mitt bekräftelsebehov.

Men har du tänkt på vad försäkringen kommer att kosta per år? För mig som har haft körkort ett tag kostar det 45 000/år i helförsäkring på Trygg Hansa för en r34.

Köp en billigare bil, eller utbilda dig när du är 18 så har du snart råd med en r34. Utan stabil inkomst kan värdeminskning och andra kostnader bli en riktigt tråkig historia. Förvalta din pengar väl, i stället för att slänga iväg allt på en bil som kommer äta upp din plånbok.

Haters gonna hate.

74 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
#34
p12 skrev:
Haha jag älskar sådana här trådar!

Hej, jag är 12 och ett halvt, och jag ska ha en tuff bil att få utlopp för mitt bekräftelsebehov.

Men har du tänkt på vad försäkringen kommer att kosta per år? För mig som har haft körkort ett tag kostar det 45 000/år i helförsäkring på Trygg Hansa för en r34.

Köp en billigare bil, eller utbilda dig när du är 18 så har du snart råd med en r34. Utan stabil inkomst kan värdeminskning och andra kostnader bli en riktigt tråkig historia. Förvalta din pengar väl, i stället för att slänga iväg allt på en bil som kommer äta upp din plånbok.

Som sagt innan, jag har redan skrivit på papper där jag jobbar nu, så jag är fast anställd då jag går ut trean. Och pengar är inga problem för mig.

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

Forummoderator
26 455 Inlägg
12 februari 2012
#35
Bullpop skrev:
p12 skrev:
Haha jag älskar sådana här trådar!

Hej, jag är 12 och ett halvt, och jag ska ha en tuff bil att få utlopp för mitt bekräftelsebehov.

Men har du tänkt på vad försäkringen kommer att kosta per år? För mig som har haft körkort ett tag kostar det 45 000/år i helförsäkring på Trygg Hansa för en r34.

Köp en billigare bil, eller utbilda dig när du är 18 så har du snart råd med en r34. Utan stabil inkomst kan värdeminskning och andra kostnader bli en riktigt tråkig historia. Förvalta din pengar väl, i stället för att slänga iväg allt på en bil som kommer äta upp din plånbok.

Som sagt innan, jag har redan skrivit på papper där jag jobbar nu, så jag är fast anställd då jag går ut trean. Och pengar är inga problem för mig.

...haha..ursäkta om jag skrattar men..det brukar heta så.
Brukar i stället sluta med en Nissan Bluebird i stället för en R34..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 120 Inlägg
12 februari 2012
#36
Det är mycket dyrare än man tror och ska man ha något vettigt springer det iväg så jävla fort. tongue

Man ska självklart inte sluta drömma och hoppas men ett realistiskt mål är oftast roligare.

74 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
#37
Mack skrev:
Bullpop skrev:
p12 skrev:
Haha jag älskar sådana här trådar!

Hej, jag är 12 och ett halvt, och jag ska ha en tuff bil att få utlopp för mitt bekräftelsebehov.

Men har du tänkt på vad försäkringen kommer att kosta per år? För mig som har haft körkort ett tag kostar det 45 000/år i helförsäkring på Trygg Hansa för en r34.

Köp en billigare bil, eller utbilda dig när du är 18 så har du snart råd med en r34. Utan stabil inkomst kan värdeminskning och andra kostnader bli en riktigt tråkig historia. Förvalta din pengar väl, i stället för att slänga iväg allt på en bil som kommer äta upp din plånbok.

Som sagt innan, jag har redan skrivit på papper där jag jobbar nu, så jag är fast anställd då jag går ut trean. Och pengar är inga problem för mig.

...haha..ursäkta om jag skrattar men..det brukar heta så.
Brukar i stället sluta med en Nissan Bluebird i stället för en R34..

Men det lutar just nu mot en Supra istället, och skratta du på. Pengar är inget problem alls för mig.

Ägda bilar!
------------
Honda CTR -04

7 281 Inlägg
12 februari 2012
#38
Bullpop skrev:
Mack skrev:
Bullpop skrev:

Som sagt innan, jag har redan skrivit på papper där jag jobbar nu, så jag är fast anställd då jag går ut trean. Och pengar är inga problem för mig.

...haha..ursäkta om jag skrattar men..det brukar heta så.
Brukar i stället sluta med en Nissan Bluebird i stället för en R34..

Men det lutar just nu mot en Supra istället, och skratta du på. Pengar är inget problem alls för mig.

Sen gäller det att inte köra ihjäl sig också. Det är absolut ingen bil som man bör ha i början av sin förarkarriär.
Dom flesta här hade förmodligen varit med om rejäla olyckor ifall dom hade värre bilar direkt när dom fick körkort.

Hur som haver så kostar dessa bilar en del att köpa. Sen underhållet det är där det börjar kosta pengar. Har man otur och köper fel bil så blir det väldigt, väldigt dyrt.
Det finns mycket saker som kan rasa och delarna är verkligen inte billiga. Sen försäkringen brukar inte vara att leka med.


2 014 Inlägg
12 februari 2012
#39
R34 GTR är en skön bil, att säga annat vore att ljuga. Det är också en bil som inte är gratis eller ens billig att äga/bygga, att säga annat vore också att ljuga.

Har aldrig hört talas om någon som kört över 800 PS på en original bottendel i R34 GTR i alla fall, men det var å andra sidan länge sedan jag satt och läste om Skylines numera. Om jag inte minns fel så låg "rekordet" för en bottendel som höll mer än en säsong då någonstans runt 740 PS.

Vad som till yttermera visso skrevs på den tiden jag var mer aktiv var inte att det var effekten som orsakade oljepumpshaveri med lagerras som följd, utan snarare varvtalet då oljepumpen vid över 6 500 RPM fick ta en del stryk i form av vibrationer från vevpartiet med haveri som konsekvens. Kanske finns nya rån nu å andra sidan, finns säkert folk som är mer uppdaterade än mig.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 281 Inlägg
12 februari 2012
#40
Men i övrigt så är det helt klart den roligaste bilen jag har varit med om.
Förhoppningsvis så lär jag inte sälja min på bra många år!



Sök