3860
Sök

Hjälp angående spridare

191 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
nu är det så här att ja fått ett bra erbjudande av en polare att köpa fyra st 460cc spridare till min 200sx s13. spridarna är från en skyline r33 gtr, ja ska ha dom på min 200sx som är chippad,walbro soppa pump,saab ic,tre tum från turbo. Behöver ja 460cc spridare eller är det bara onödigt.. har större lmm också men bytte till orginal för att stiften vart vita. om ja köper spridarna behöver ja större btr också? jätte tacksam för all hjälp iomed att affären måste skötas i morrn om de ska ske.

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

191 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
ingen som kan nått om 200sx? konstigt när så många har å så många meckduktiga på detta forum.
behövs de större spridare för dom trimgrejjerna ja har?
Senast redigerat av Lennstrom (7 september 2006)

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby

10 287 Inlägg
7 september 2006
Inte lyfta egna trådar!

Göran
Moderator

Lennstrom skrev:
ingen som kan nått om 200sx? konstigt när så många har å så många meckduktiga på detta forum.
behövs de större spridare för dom trimgrejjerna ja har?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
7 september 2006
Frågan går inte att svara på rätt upp och ner. Spridarna måste vara matchade gentemot det styrprogram ditt sprut har.

/Göran

Lennstrom skrev:
nu är det så här att ja fått ett bra erbjudande av en polare att köpa fyra st 460cc spridare till min 200sx s13. spridarna är från en skyline r33 gtr, ja ska ha dom på min 200sx som är chippad,walbro soppa pump,saab ic,tre tum från turbo. Behöver ja 460cc spridare eller är det bara onödigt.. har större lmm också men bytte till orginal för att stiften vart vita. om ja köper spridarna behöver ja större btr också? jätte tacksam för all hjälp iomed att affären måste skötas i morrn om de ska ske.

(Groucho Marx).

191 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
okej tack göran å förlåt för lyftet.. hur vet ja vilket som matchar? hur matchar man? kan inte så mkt om de där tyvär å behöver verkligen hjälp

10 287 Inlägg
7 september 2006
Man måste "berätta" för "chippet" i motorstyrningen att du byter spridare, annars kommer motorstyrningen inte att veta att du har jättespridare och dränka din motor i soppa.

Jag har en klistrad tråd om chippning - läs den.

/Göran

Lennstrom skrev:
okej tack göran å förlåt för lyftet.. hur vet ja vilket som matchar? hur matchar man? kan inte så mkt om de där tyvär å behöver verkligen hjälp

(Groucho Marx).

Sök