Katt på bilen!

barrre Evolution Garage
23 september 2006 · 394 Inlägg

vestis skrev:
Visst, katter är trevliga djur som man inte ska skada (har själv katt), men hur moget är det att sitta framför datorn och skriva att "rör ni min katt så dj*v*ar ska ni få veta vad smärta är" etc.? Alltid lätt att sitta och snacka här, men man kan ju skriva sånt man står för!
Håll en lite mogen nivå på snacket istället...

Kan ju bara säga att en del (mig själv inkluderat) älskar sina katter som vilken familjemedlem som helst.
Tror du folk skulle sitta och hota tunt om det är deras syster eller barn någon skulle skada?

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
DasAuto
23 september 2006 · 2 751 Inlägg

wwow vissa spelar tuffa här

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
onej84
23 september 2006 · 1 854 Inlägg

Sharky skrev:
"Do it your self" - att avskräcka katt från vissa beteenden:

http://video.google.com/videoplay?docid … ts+the+fan

;-)

/Göran

P.S, don´t get me wrong - jag gillar katter

Den är klockren smile

GrebyAxel
23 september 2006 · 524 Inlägg

Jag måste seja att jag ser inte en katt som en familjemedlem. När de gäller katter så e de typ "en mer eller mindre" Fattar inte hur folk kan jämföra en katt med älg, människor med mera som jag tror att jag läste...

a_wingard73 Pedant med passion för bankörning
29 oktober 2006 · 113 Inlägg

En Katt är ett självständigt djur som ofta inte trivs att bara vara inne. Att som djurägare(spec katt) kunna ha uppsikt över sitt sällskapsdjur jämt är omöjligt. Jag har själv både katt och hund och hatar verkligen om en katt skulle klättra på bilen. Skulle våran katt orsaka skada på någons bil skulle jag inte tveka en sekund att ersätta honom/henne! Däremot så kan jag inte me människor som skjuter luftgevär mm på djuren! kallt vatten ger inte katten nån skada så det är väl relativt ok iaf. Hoppas dock alla som gör illa våra djur någon gång själv råkar ut för samma sak ( ett luftgevärsskott i ögat eller liknande) 
Jag skulle inte lida med er!

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!
jinxs 90mil+ på en tank.
29 oktober 2006 · 484 Inlägg

Om det är okej att skjuta katter,Då borde det väll vara okej att spela fotboll med igelkottar också.


(litet skämt::men det skulle inte vara långt ifrån, om man såg det i stridens hetta.)
Och om jag skulle se något ovan:
så ringer jag  2 samtal ett till sos ambulans,för att det ligger en trasig stackare på marken
-Som behöver hjälp.
Och sen ett till polisen, att det var jag som gjorde det.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Decibel
29 oktober 2006 · 2 911 Inlägg

Liten flaska med vatten och pump-sprut, blomspruta eller vad dom heter.
Provade även blanda i lite citron, ättika, yes och diverse luktande ämnen, ska ni göra nåt effektivt så blanda i hundpiss, hur ni får tag i det får ni klura ut själva wink

Tog inte många squirts innan grannens katt lärde sig...

Matte_peggan
29 oktober 2006 · 349 Inlägg

jag hade pregat in en king-airbomb i röven på katt jäveln om han hade rört min bil tongue hahaha
lr inte... men skaffa en vatten spridare med nångon slags sensor så när katten kommer så...blir han nog sur både fysiskt och psykiskt:P

JUST GOING SIDEWAYS WITH NOTHING BUT TYRE SMOKE LEAVING YOU BEHIND!<3
Mathias Liljenberg, 20år, Bilplåtslagare! :)
Följ projekttråd:BMW 730i e32 -93
BMW 730i E32 "Diplomat cruisaren" (1993)
BMW 528i e28 "Under construktion" (1986)
Intel
1 november 2006 · 130 Inlägg

Fjärrstart på bilen sätter respekt i katterna.... får inte slå på eländet när katten är på vänstersidan av bilen bara för då blir det väl till att rengöra luftfiltret från ludd. Värsta industridammsugaren!

DasAuto
1 november 2006 · 2 751 Inlägg

Matte_peggan skrev:
jag hade pregat in en king-airbomb i röven på katt jäveln om han hade rört min bil tongue hahaha
lr inte... men skaffa en vatten spridare med nångon slags sensor så när katten kommer så...blir han nog sur både fysiskt och psykiskt:P

ja ellerhur sen vrf inte sånna dyra laser sensorer med hightec övervakning pågrund av katten

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
olssson Saab nörd
4 november 2006 · 224 Inlägg

n0b0dy_ skrev:

Matte_peggan skrev:
jag hade pregat in en king-airbomb i röven på katt jäveln om han hade rört min bil tongue hahaha
lr inte... men skaffa en vatten spridare med nångon slags sensor så när katten kommer så...blir han nog sur både fysiskt och psykiskt:P

ja ellerhur sen vrf inte sånna dyra laser sensorer med hightec övervakning pågrund av katten

Sen vf inte ringa admin så han bannar dig från detta forum så vi slipper dina kommentarer.

Saab For Life!
Draedon kontorsråtta
4 november 2006 · 231 Inlägg

någon skrev att man bara hade skyldigheter och inga rättigheter som djurägare.. stämmer kanske inte riktigt, katter som alla andra djur omfattas av djurskyddslagen och skulle nån j-a bilgalen idiot skada någon av mina katter pga dom hade varit på bilen så skulle jag polisanmälan idioten i fråga. alternativt nita honom och själv klättra på bilen.

edit: bör tillägga att jag lyckats få mina katter att hålla sig ifrån bilen med 3 enkla metoder... vattenslang, larma av/på och "fy-spray".

Senast redigerat av Draedon (4 november 2006)

ryttersson
4 november 2006 · 454 Inlägg

Polaroid skrev:

9-5 AERO M-06 skrev:
Denna ska tydligen funka: http://www.jula.se/Butik/default.asp?Or … _id=SE-717

Är dock inte lämplig om man själv eller nån granne har en hund.....

Ja, något sånt kanske fungerar. Tack!

Jag kan ju säga att jag inte rekomenderar en sådan ... vissa människor (jag bland annat) hör den signalen å fan va jobbig den är :S

oumi "audiot"
29 november 2006 · 287 Inlägg

jag har fan samma problem, parkar under carport hemma och sen efter två minuter så kommer katterna och värmer sina arseln alldeles över turbon wink
vad som hjälper bäst är att ge dom något som dom itne glömmer, typ kasta en hink kallvatten eller något, dra igång lite tryckluft rakt i örat på dom, då får du ha din bil ifred i i alla fall nån månad smile Har fan klomärken på ena sidan efter att kattjävlarna kravlar sig upp längst med sidan, hemska tanke :S

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Jonni
29 november 2006 · 1 256 Inlägg

Hade en "problemkatt" här hemma, ingen kom på någon bra lösning så att kattfanskapet gav fan i att gå på bilen, halva sommaren fick jag använda mitt överdrag till bilen jag hade då.. 
Men tillslut så när jag städade ur förrådet en dag så hittade jag min gamla radiostyrda bil.. Laddade upp den och smorde den big_smile åkte en tur med bilen så den blev varm.. när jag väl var tebax.. gick in o hämtade den radiostyrda vad tror ni då jag ser.. KATTFANSKAPET! han var precis påväg att ta ett skutt upp på huven så jag satte på radiobilen och satte fart mot kattfanskapet.. 

Det som jag tyckte va roligt var att katten inte flyttade på sig när jag körde mot den så jag körde rakt in i katten med en radiostyrd monstertruck.. Ett reeejäääält fräs kom från katten sen jamade den ordentligt och sen satte den fart mot granntomten, jag körde efter med radiobilen och sen dess har jag ej sett den i närheten av varken mitt garage eller min bil smile


Lycka till!

http://video.google.com/videoplay?docid … ;q=Cat+Car

Senast redigerat av Jonni (29 november 2006)

Sushikocken Sleeper
29 november 2006 · 3 084 Inlägg

fan vad bra det vore om man kunde ställa larmet på ultrasensitive

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Draedon kontorsråtta
30 november 2006 · 231 Inlägg

Sushikocken skrev:
fan vad bra det vore om man kunde ställa larmet på ultrasensitive

på min gamla bmw ställde larmet in sig på "übersensetive" automagiskt, tjöt så fort min katt hoppade upp den.. tjöt även helt oprovocerat titt som tätt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang