C_A_T skrev:
G-TECH skrev:
C_A_T skrev:
Jodå det går allt. Funderar att koppla det via positionsljuset så att det går att ha det på om ngn bländar mig bakom. Vad är lämplig kabelarea, har hört 16mm men det blir lite värre att få in 16mm in till knappen?
16-19 mm ska du ha från batteriet bak till ett ev slutsteg eller kopplings plint där du sedan tar strömmen ifrån till dina ballaster eller relä kabel sats.
Ok, så långt är jag med, men signalen? Skall jag dra den från backljuset bak, hela vägen fram till knappen och sedan tba till reläet? Det måste ju finnas ett enklare sätt.
Har oxå tänkt att koppla så att man kan slå på backljuset när som.
Men jag tänkte att man tar TVÅ styrström till ett o samma relä!?
Ett från backljuset o ett från ett positionsljus via en strömbrytare. Blir det knas?

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D