2643
Sök

Den stora extraljus tråden

1 893 Inlägg
21 november 2012
diesel_kungen skrev:
Kristian_V skrev:

När jag kollade din annons, reagerade jag på priset. (Negativt)
Tydligen var det fler än jag som tyckte det var i häftigaste laget. Behövde ju bara lägga på någon hundring så kan man köpa nytt. Alt hitta en REA på lyktorna, så blir det i princip samma pengar.
Rätt pris och grejerna blir sålda.
Fel pris, ingen är intresserad.
Svårare är det ju inte. wink

Men när jag ser vad det är för grejer så tänker jag att det inte är så mycket pengar i förhållande vad man får.

2 st HELLA 3000 fjärrljus (klart glas i nyskick)
1 st HELLA 3000 pencilbeam

1 st LightOn fäste (bara det är dyrt att köpa nytt)

3 st speed starter ballaster och lampor

och så får man en helt ny insats...

Om jag inte hade haft det jag har nu så hade jag köpt det smile

Hmmmmm.....
Vad kan det då vara för fel?
Varför är de inte sålda?

Denna tråden har hundratals följare. Att PGL hade paketet till salu, framgick väldigt tydligt för någon vecka sedan. Ändå är det osålt??? Jag menar inte att det är nått "svinpris". Bara att det ligger ganska nära priset för nytt. Kanske för nära..? Eller varför är det osålt?

GL77
21 november 2012
Trådstartare
Kristian_V skrev:
diesel_kungen skrev:
Kristian_V skrev:
När jag kollade din annons, reagerade jag på priset. (Negativt)
Tydligen var det fler än jag som tyckte det var i häftigaste laget. Behövde ju bara lägga på någon hundring så kan man köpa nytt. Alt hitta en REA på lyktorna, så blir det i princip samma pengar.
Rätt pris och grejerna blir sålda.
Fel pris, ingen är intresserad.
Svårare är det ju inte. wink

Men när jag ser vad det är för grejer så tänker jag att det inte är så mycket pengar i förhållande vad man får.

2 st HELLA 3000 fjärrljus (klart glas i nyskick)
1 st HELLA 3000 pencilbeam

1 st LightOn fäste (bara det är dyrt att köpa nytt)

3 st speed starter ballaster och lampor

och så får man en helt ny insats...

Om jag inte hade haft det jag har nu så hade jag köpt det smile

Hmmmmm.....
Vad kan det då vara för fel?
Varför är de inte sålda?

Denna tråden har hundratals följare. Att PGL hade paketet till salu, framgick väldigt tydligt för någon vecka sedan. Ändå är det osålt??? Jag menar inte att det är nått "svinpris". Bara att det ligger ganska nära priset för nytt. Kanske för nära..? Eller varför är det osålt?

Kanske för att den rätta säljaren som vet vad detta kostar nytt, väntar ett tag till. Det är hårda tider för vissa att köpa saker, men för 2500kr så får man mycket kvalitet för pengarna är min åsikt.
Senast redigerat av G-TECH (21 november 2012)

1 893 Inlägg
21 november 2012
G-TECH skrev:
Kanske för att den rätta säljaren som vet vad detta kostar nytt, väntar ett tag till. Det är hårda tider för vissa att köpa saker, men för 2500kr så får man mycket kvalitet för pengarna är min åsikt.

Ja, tiden kommer väl visa om du har rätt eller ej.

PGL.. Lycka till! smile

3 151 Inlägg
21 november 2012
C_A_T skrev:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … ock-31413/

Tänkte köpa en sån här till min bil vid konvertering av backljuset. Ngn som kan förklara för mig här lr i pm hur man mäter en kabels tjocklek. Tänker på att ingång är max 35mm i tjocklek och höjden på kopplingsplinten är ju 26mm. Kan inte få det att gå ihop.

De menar att det är 35 kvadratmillimeter i kabeltjocklek, måttet är inte i diameter. smile

Fotograf
72 Inlägg
21 november 2012
Kristian_V skrev:
G-TECH skrev:

Ja, tiden kommer väl visa om du har rätt eller ej.

PGL.. Lycka till! smile

Jag har inte bråttom smile

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Aerocombi skrev:
TouchOfRed skrev:
Vad har ni för relä, har ni sånadär små 30-40A relän?
Jag har 2 st 30A.
Men på nästa bil jag monterar extraljus, så kommer jag sätta dit ett 'Nagares' 80a eller 100a.
Tror det sparar tid vid montering. Sen slipper man att reläna krånglar hela tiden, nu är det ju inget som säger att detta relä INTE kommer krångla, men tror risken är mindre än med dom billiga skitreläna.. tongue

Vart erbjuden ett 200A relä för 240:- på Mekonomen när jag frågade efter ett 100A. tyckte det var liiite väl häftigt hehe tongue

Aa. Tog de i så de sket på sig?

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
DB_Power skrev:
Ej-son skrev:
DB_Power skrev:
Vart kan jag köpa ett topp stag till mina 3 övre SIM lampor? Typ det som LightOn fästena levereras med?

http://www.laitis.se/toppstag-med-snabbfaste-sats.html

Precis det som jag var ute efter, tack så mycket smile

Gör ett eget istället. Av delar från biltema. smile
Smidigast är ju att köpa nytt dock.

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Haha råkade ut för en komisk händelse precis nyss.
Var ute och åkte med farsan. 2 styck 3003or med 100w Xenon.
Och vi mötte en Land Rover eller liknande med 2 extraljus han med. Men han hade typ 55w Halogen eller nåt.
Han vägrade att blända av vilket resulterade i ett "Chicken race"
Vem tror ni vann? hahah xD
Senast redigerat av TouchOfRed (21 november 2012)

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
Du? smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
V70Drive skrev:
Du? smile

Nae farsan tongue Tror det sved lite i ögonen på h*n, för han börja blinka som en iddi när vi var 50-100 meter från varandra.

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
jaha, du åkte med han, jag fick det till att du åkte i hans bil tongue haha, idiot, han trodde väl att hade värst ljus tongue

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

1 749 Inlägg
21 november 2012
Ej-son skrev:
vwkjell skrev:
Två nya Sim med bred ljusbild beställda. Måste byta ut dom två yttersta då dom var upprostade :p blir 55w xenon i dom smile

Edit: Någon som provat dom där små 15w led "backljusen"?

tjena blir sim lätt upprostade och bränd reflektor?

Har sim som är några år som inte är rostiga, även som det börjat komma rost i nederkanten på reflektorn på, men på några år så kan man väl förvänta sig det?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
Och vi mötte en Land Rover eller liknande med 2 extraljus han med. Men han hade typ 55w Halogen eller nåt.

man märker ibland att lastbilschaufförerna blir lite nyfikna? sura? när man möter dem med 455w xenon smile

ibland bländar dem av 200m framför en, någon gång har dem skitit i och bländat av alls roll

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

3 151 Inlägg
21 november 2012
Jag tycker inte att det bländar särskilt mycket, oavsett vilka extraljus den mötande har. Så länge man inte tittar in i ljuset så är det rätt lugnt. Brukar själv hålla ut så länge som möjligt med helljuset tänt, släcker dock alltid direkt då den andra släcker eller när jag själv känner mig bländad. Men något chicken race är det nog inte frågan om, inte från min sida i alla fall... roll

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
V70Drive skrev:
jaha, du åkte med han, jag fick det till att du åkte i hans bil tongue haha, idiot, han trodde väl att hade värst ljus tongue

Ja precis tongue aa, möter ibland folk som har halogen och tror dom har värst, jag brukar bara skratta och blända av. För att skona dom.. big_smile

388 Inlägg
21 november 2012
Ibland är jag med om att varken jag eller den jag möter vill blända av först, slutar med att vi båda åker med helljus på under hela mötet haha.

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
kwansa skrev:
TouchOfRed skrev:

man märker ibland att lastbilschaufförerna blir lite nyfikna? sura? när man möter dem med 455w xenon smile

ibland bländar dem av 200m framför en, någon gång har dem skitit i och bländat av alls roll

Händer mig med ibland. Ibland blinkar dom som satan innan man ens har sett dom. tongue

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
JsoooN skrev:
Ibland är jag med om att varken jag eller den jag möter vill blända av först, slutar med att vi båda åker med helljus på under hela mötet haha.

Hahaha, Ja det är så synd om stackarna som kör med vanligt halogen och tror dom har värsta.. lol

388 Inlägg
21 november 2012
big_smile

Stör mig mest när man kommer vid ett krön eller liknande och man själv ser att det kommer mötande fordon i god tid pga ljusskäglan som kommer längre bort och man själv bländar av i tid men mötande bländar inte av förens dom kan stirra in i mina lyktor och gjort så i typ 3 sekunder.

Menar 3x55W xenonextraljus, 55W xenon helljus och 35W xenon halvljus borde lysa upp lite..
Senast redigerat av JsoooN (21 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Mervolic skrev:
Jag tycker inte att det bländar särskilt mycket, oavsett vilka extraljus den mötande har. Så länge man inte tittar in i ljuset så är det rätt lugnt. Brukar själv hålla ut så länge som möjligt med helljuset tänt, släcker dock alltid direkt då den andra släcker eller när jag själv känner mig bländad. Men något chicken race är det nog inte frågan om, inte från min sida i alla fall... roll

Jag är ganska känslig mot ljus iaf om det riktas rakt mot en, så för mig bländas det ganska mycket tyvärr hmm

Jag brukar blända av så fort jag ser att dom bländar av. Men är det flera bilar bakom den mötande bilen bländar jag av direkt jag ser bilen, eller så fort man ser att ströljuset blir starkare och starkare i luften så att säga. Virrig förklaring.. tongue

Chicken race blir det ibland, men brukar ändå blända av och låta dom tro att dom har bättre än mig tongue
För jag vet hur jävligt det bländar med Xenon.. ^^

Sök