2612
Sök

Den stora extraljus tråden

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
kwansa skrev:
TouchOfRed skrev:
Haha råkade ut för en komisk händelse precis nyss.
Var ute och åkte med farsan. 2 styck 3003or med 100w Xenon.
Och vi mötte en Land Rover eller liknande med 2 extraljus han med. Men han hade typ 55w Halogen eller nåt.
Han vägrade att blända av vilket resulterade i ett "Chicken race"
Vem tror ni vann? hahah xD

man märker ibland att lastbilschaufförerna blir lite nyfikna? sura? när man möter dem med 455w xenon smile

ibland bländar dem av 200m framför en, någon gång har dem skitit i och bländat av alls roll

Händer mig med ibland. Ibland blinkar dom som satan innan man ens har sett dom. tongue

Har hänt mig ett antal gånger att vid en sväng men skog på båda sidor, så ser man ju inte bilen, då bländar de av innan de har sätt mig och blinkar som fan. Då får man sig ett gott skratt tongue

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
JsoooN skrev:
big_smile

Stör mig mest när man kommer vid ett krön eller liknande och man själv ser att det kommer mötande fordon i god tid pga ljusskäglan som kommer längre bort och man själv bländar av i tid men mötande bländar inte av förens dom kan stirra in i mina lyktor och gjort så i typ 3 sekunder.

Menar 3x55W xenonextraljus, 55W xenon helljus och 35W xenon halvljus borde lysa upp lite..

Tror jag förstår vad du menar tongue
Och ja, det är störigt när man bländar av i god tid, och mötande inte gör det.
Ser man att mötande bil släcker sina liksom, så borde man ju liksom tänka "Jaha, jag har mina hellysen på också, bäst jag bländar av"
Men verkar som att vissa inte tror att det bländar eller nåt? För det råkar jag ut för flera gånger varje dag.. :S

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
V70Drive skrev:
TouchOfRed skrev:
kwansa skrev:

man märker ibland att lastbilschaufförerna blir lite nyfikna? sura? när man möter dem med 455w xenon smile

ibland bländar dem av 200m framför en, någon gång har dem skitit i och bländat av alls roll

Händer mig med ibland. Ibland blinkar dom som satan innan man ens har sett dom. tongue

Har hänt mig ett antal gånger att vid en sväng men skog på båda sidor, så ser man ju inte bilen, då bländar de av innan de har sätt mig och blinkar som fan. Då får man sig ett gott skratt tongue

Ja, exakt så jag menar haha tongue
Syns dock väldigt tydligt om bilen har xenon eller inte, speciellt i extraljusen. Så tror långtradarchaffisarna vet vad det handlar om.. big_smile

71 Inlägg
21 november 2012
Är det lagligt med Xenon i extraljus?

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
Beställt 3st Hella 3003 Compact som ska monteras på s70:n i helgen, 55w biltema halogen tills jag har pengar till xenon kit, då blir det 3x 70w 4300k speedstarter. Bilder kommer smile
Senast redigerat av V70Drive (21 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
V70Drive skrev:
Beställt 3st Hella 3003 Compac som ska monteras i helgen, 55w biltema halogen tills jag har pengar till xenon kit, då blir det 3x 70w 4300k speedstarter. Bilder kommer smile

Najs ! smile har alltid velat se hur ljusbilden blir på compact big_smile

Soppgubbe
900 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
V70Drive skrev:
Beställt 3st Hella 3003 Compac som ska monteras i helgen, 55w biltema halogen tills jag har pengar till xenon kit, då blir det 3x 70w 4300k speedstarter. Bilder kommer smile

Vad jag har sätt på testbilder så ska den vara lik 3003, fast lite kortare smile ska bli spännande med xenon sen ;P
Senast redigerat av V70Drive (21 november 2012)

1 893 Inlägg
21 november 2012
Never0nline skrev:
Är det lagligt med Xenon i extraljus?

Oftast ... NEJ !

X-ljus skall vara E märkta. Det står oftast på glaset. Men iom att vi monterar i Xenon lampor, är de inte godkända längre.

Det finns godkända ljus med Xenon. (Ej konverterade.)
Xenon X-ljus är E märkta och godkända. De har då oftast 35W lampor.
Senast redigerat av Kristian_V (21 november 2012)

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
V70Drive skrev:
TouchOfRed skrev:
V70Drive skrev:

Vad jag har sätt på testbilder så ska den vara lik 3003, fast lite kortare smile ska bli spännande med xenon sen ;P

Riktigt spännande big_smile

388 Inlägg
21 november 2012
V70Drive skrev:
Beställt 3st Hella 3003 Compact som ska monteras på s70:n i helgen, 55w biltema halogen tills jag har pengar till xenon kit, då blir det 3x 70w 4300k speedstarter. Bilder kommer smile

Nicenice, funderat på såna till morsan och farsans bilar, fullstora extraljus passar inte in på låga fransk-fronter.

12 086 Inlägg
21 november 2012
Halvljus xenon 3000K
https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2637/2637-57eb0d846e6c7e520c91291c9fada579_large.jpg

+3st 55W och 3st 35W (en 35W trasig vid fototillfälle) samtliga xenon 4300K
https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2637/2637-9154cab06a6a3bad0a7ee67bed991eec_large.jpg

Och såhär ser de ut..
https://www1.garaget.org/gallery/images/3/2637/2637-8892e692af9111243de122119773c289_large.jpg

1 Inlägg
21 november 2012
hej

någon som har handlat xenon kit på humanhabit.nu ?
hur är det med kvaliten på deras grejer?

mvh

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Jag kan inte åka med mitt halvljus längre. Ser fan ingenting.. Det är helt sjukt hur dåligt det är.
Vet inte om det blir bättre om jag xenonkonverterar eftersom det måste vara reflektorn som är dålig.
Och jag kommer inte köpa nya strålkastare.
Nån som har ett tips på nån lösning?

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
freddan222 skrev:
hej

någon som har handlat xenon kit på humanhabit.nu ?
hur är det med kvaliten på deras grejer?

mvh

Köp från .se istället, eller merljus.se har du också smile

282 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
Jag kan inte åka med mitt halvljus längre. Ser fan ingenting.. Det är helt sjukt hur dåligt det är.
Vet inte om det blir bättre om jag xenonkonverterar eftersom det måste vara reflektorn som är dålig.

Vad kör du för lampor i halvljuset? Testa byt till någon dyrare Osram eller Philipslampa. På min gamla Volvo 440 hade jag först biltemas 100/55 H4 och bytte till Osram Nightbreaker. Blev en jäkla skillnad. Även en kompis satte i likadana lampor i sin golf 3 och han sa att det blev bra mycket bättre halvljus smile

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
bombare skrev:
TouchOfRed skrev:

Vad kör du för lampor i halvljuset? Testa byt till någon dyrare Osram eller Philipslampa. På min gamla Volvo 440 hade jag först biltemas 100/55 H4 och bytte till Osram Nightbreaker. Blev en jäkla skillnad. Även en kompis satte i likadana lampor i sin golf 3 och han sa att det blev bra mycket bättre halvljus smile

Har Osram Nightbreaker. hmm

282 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:
bombare skrev:
TouchOfRed skrev:

Haha då har vi ett problem!

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
bombare skrev:
TouchOfRed skrev:
bombare skrev:

Haha då har vi ett problem!

Mm hmm nya strålkastare, får nog ge runt 1100:-/st
Och njae.. inte på min bil som är värd 3 papp..
Senast redigerat av TouchOfRed (21 november 2012)

3 151 Inlägg
21 november 2012
TouchOfRed skrev:

Om reflektorn är dålig och du inte vill byta den så spelar det ju inte så stor roll vad du gör. Du kan ju prova xenonkonvertera, det lär ju inte göra det sämre i alla fall...

Meldem
4 137 Inlägg
21 november 2012
Mervolic skrev:
TouchOfRed skrev:

Om reflektorn är dålig och du inte vill byta den så spelar det ju inte så stor roll vad du gör. Du kan ju prova xenonkonvertera, det lär ju inte göra det sämre i alla fall...

Sämre blir det garanterat inte. Men har inte heller nån lust att få böter för att jag har xenon i.. tongue
Vilket dilemma.... gahh

Sök