2153
Sök

Den stora extraljus tråden

187 Inlägg
23 november 2012
G-TECH skrev:
TouchOfRed skrev:
Mack skrev:

150 spänn är i stort sett i närheten av ett nytt extraljus. Tror då att man hellre väljer att köpa ett helt nytt komplett faktiskt.

Det är ju NBB han har?

Och då blir det svårt att få tag på ett hus till dem, jag har frågat general agenten och det är lönlöst sad

Bilupplysningen har, men kostar 619;- så det är ju bara att köpa komplett istället.

414 Inlägg
23 november 2012
G-TECH skrev:
Ankmeister skrev:
Någon som testat ledbelysningen från prestandabelysning.se?

Hur är företaget i sig? bra, dåligt?

Det är kvalitets LED, det e bra grejer om du menar deras ramper wink

Ja sitter ju och funderar på vilken av dom jag ska skaffa

Antingen dessa, mycket mindre mer diskret lyser starkare men bli mer en dubbelt så dyrt då jag skaffar 2

http://www.prestandabelysning.se/2-30w- … aljus/54-0

Eller denna, lyser kanske inte lika starkt men den kan man ju centrera i mitten av stötfångaren fram och den är inte jätte stor smile

http://www.prestandabelysning.se/10-sin … ramp/134-0

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
m_dahm skrev:
TouchOfRed skrev:
candyman skrev:
Hyffsat enkelt att ta lös om man tar lös dom bultarna som går igenom stötfångarbalken och har rätt grejor och inte står och fumlar i mörkret.
Yes glömde skriva det att skruvarna som håller insatsen oxå är utbytta till torx med pinne i mitten.`

Jag skiter faktiskt i om dom slår sönder nått huvudsaken är att dom inte får med sig nått som går att sälja lr annvända!

Dom kan ju fortfarande ta loss reflektorn. Så länge dom har en lite mindre stjärnmejsel i bilen, och vem har inte det liksom. Tror ett nytt hus kostar 150:- nånstans där. Eller är det mer? Billiga extraljus för hen isf ^^

Kostar de verkligen 150.-? Vet att det står på NBB´s webshop, men går det att beställa därifrån, och får man det nya huset då?

En bekant till mig limmade rakblad i botten på sina, han hade råkat ut för att de tar tag runt lyktan och ska vrida/knycka bort dem. Var rätt effektivt det med enligt honom. cool

Kostade inte ens 150, dom kostade 105:-. Men vet inte hur det är, om det går att beställa eller om det är nya foten osv.

Så kan man ju också göra. Men om nån skadar sig, då åker du dit hårt..
Eftersom vi lever i Sverige menar jag.

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
m_dahm skrev:
G-TECH skrev:
TouchOfRed skrev:

Det är ju NBB han har?

Och då blir det svårt att få tag på ett hus till dem, jag har frågat general agenten och det är lönlöst sad

Bilupplysningen har, men kostar 619;- så det är ju bara att köpa komplett istället.

Har också sett det. Men det står ju HID. Är det samma som vanliga?

Det är ju reflektorn som borde kosta så mycket.. tongue

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:

Han åker dit för vållande till annans kroppsskada.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
C_A_T skrev:
TouchOfRed skrev:

Han åker dit för vållande till annans kroppsskada.

Ja. Vilket är sjukt egentligen.. Speciellt på ett sånt stället på bilen.
Visst om man sätter vassa saker där oskyldiga faktiskt kan skada sig.
Men man är inte så oskyldig om man skär sig på ett rakblad som sitter vid muttern.. Förstår inte hur dom tänker.

187 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
m_dahm skrev:
TouchOfRed skrev:

Dom kan ju fortfarande ta loss reflektorn. Så länge dom har en lite mindre stjärnmejsel i bilen, och vem har inte det liksom. Tror ett nytt hus kostar 150:- nånstans där. Eller är det mer? Billiga extraljus för hen isf ^^

Kostar de verkligen 150.-? Vet att det står på NBB´s webshop, men går det att beställa därifrån, och får man det nya huset då?

En bekant till mig limmade rakblad i botten på sina, han hade råkat ut för att de tar tag runt lyktan och ska vrida/knycka bort dem. Var rätt effektivt det med enligt honom. cool

Kostade inte ens 150, dom kostade 105:-. Men vet inte hur det är, om det går att beställa eller om det är nya foten osv.

Ok, jag slog det ur hågen när det inte går att få tag i nån att prata med. Vill bara förtydliga att jag inte gjort eller tänkt göra, men en bekant har gjort så förr, och det funkade då det var blodfläckar där lite då och då. Visst kan man åka dit på det, men jag vet inte vem som anmäler att man försökt stjäla ett par extraljus och skadat sig samtidigt?

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
m_dahm skrev:
TouchOfRed skrev:
m_dahm skrev:

Ok, jag slog det ur hågen när det inte går att få tag i nån att prata med. Vill bara förtydliga att jag inte gjort eller tänkt göra, men en bekant har gjort så förr, och det funkade då det var blodfläckar där lite då och då. Visst kan man åka dit på det, men jag vet inte vem som anmäler att man försökt stjäla ett par extraljus och skadat sig samtidigt?

Ja du.. Tjuven vågar väl kanske inte för att hen är rädd att åka dit på det. Men är dom smarta kan dom stämma personen i fråga som äger bilen.

187 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
m_dahm skrev:
G-TECH skrev:

Chattade med ngn på företaget och ja det var halogen-huset. De menade på att generalagenten satte priserna och att reservdelarna var dyra. Kan man ju lugnt säga när ett komplett kostar 659:- hmm

Meldem
4 137 Inlägg
23 november 2012
m_dahm skrev:
TouchOfRed skrev:
m_dahm skrev:

Chattade med ngn på företaget och ja det var halogen-huset. De menade på att generalagenten satte priserna och att reservdelarna var dyra. Kan man ju lugnt säga när ett komplett kostar 659:- hmm

Haha. Fattar inte hur det kan vara dyrare att tillverka dom? Det är väl bara att göra ett X antal extra extraljus och sälja huset och reflektorn var för sig? Visserligen är det väl knappt nån efterfrågan på reservdelar till extraljusen. Så förlorar dom ju pengar om det ligger, låt oss säga 100 isär monterade extraljus som säljs endast för reservdelar.
Dom hade ju lätt kunnat sälja dom där 100 extraljusen om dom inte såldes som reservdelar.
Svarade på min egen fråga märkte jag haha ..

Om det nu funkar så dvs..
Senast redigerat av TouchOfRed (23 november 2012)

Avstängd
1 418 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
Johan85 skrev:
TouchOfRed skrev:

Ja, väldigt stor chans att det är såna hmm

fick mina 3 sim sönder brytna av någon som antagligen var avig:) även grillen gick ju sönder eftersom ja skruvat toppstagen i ramen till den..

Fan om man hade tagit dom på bar gärning..

lika bra att man inte gör de:) då står man med trasiga extraljus och en kniv i sig brevid:)

Avstängd
1 418 Inlägg
23 november 2012
TouchOfRed skrev:
m_dahm skrev:
TouchOfRed skrev:

Ja du.. Tjuven vågar väl kanske inte för att hen är rädd att åka dit på det. Men är dom smarta kan dom stämma personen i fråga som äger bilen.

om personen som äger extraljusen anmäler försök av stöld eller skadegörelse och tjuven blir identifierad av dna så kan han mot anmäla precis som du säger:) samma gäller inbrott i hus halkar tjuven på infarten när han bär ut din tv kan han begära skadestånd för du inte sandat åt han:) detta underbara sverige!!!!!smile

783 Inlägg
512 Inlägg
24 november 2012
Tänkte visa hur ljusbilden på mina NBBare e. 75W H1
Dom två mittersta e pencil och dom yttersta e fjärr.
http://i45.tinypic.com/314x8ol.jpg

Meldem
4 137 Inlägg
24 november 2012
Johan85 skrev:
TouchOfRed skrev:
m_dahm skrev:

om personen som äger extraljusen anmäler försök av stöld eller skadegörelse och tjuven blir identifierad av dna så kan han mot anmäla precis som du säger:) samma gäller inbrott i hus halkar tjuven på infarten när han bär ut din tv kan han begära skadestånd för du inte sandat åt han:) detta underbara sverige!!!!!smile

Haha ja, helt underbart.. tongue

783 Inlägg
24 november 2012
TouchOfRed skrev:
Johan85 skrev:
TouchOfRed skrev:

Haha ja, helt underbart.. tongue

Haha, ja de är ju fan sjukt tongue

GL77
24 november 2012
Trådstartare
m_dahm skrev:
G-TECH skrev:
TouchOfRed skrev:

Det är ju NBB han har?

Åfan, ok synd att det inte var billigare...

783 Inlägg
24 november 2012
G-TECH skrev:
m_dahm skrev:
G-TECH skrev:

Hur går de med ljus bilderna G-TECH? tongue

GL77
24 november 2012
Trådstartare
Rocknob skrev:
G-TECH skrev:
m_dahm skrev:

Hur går de med ljus bilderna G-TECH? tongue

Fick mina reläsatser idag (Fredag), så imorgon tidigt som fan ska jag sätta ihop allt. Så imorgon kväll laddas det upp bilder och filmer. Jag prövar först med att köra med 2 st pencil, och sen byter jag till 2 st fjärr på de nya lyktorna för att se skillnaden.

Och nästa helg så blir det fler filmer av min bil samt min kusins bil med hans nybyggda system som jag hjälpt honom med.

4 st fjärr och 3 st pencil
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-e2f771a9b0b7f55b3aaf3d9c7329b8e5.jpg

6 st fjärr och 1 st pencil
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-6607b4858c4e8d933f07bf4a159f5b2b.jpg
Senast redigerat av G-TECH (24 november 2012)

282 Inlägg
24 november 2012
Ankmeister skrev:
Någon som testat ledbelysningen från prestandabelysning.se?

Hur är företaget i sig? bra, dåligt?

Mycket bra företag skulle jag vilja påstå. Inga konstigheter alls och väldigt trevlig personal. Verkar bara inrikta sig på kvalitetsprodukter vilket är väldigt bra!

Sök