PBZ Carbon R33 - Drift / Time Attack

Arash Pro Tuner @ PBZ.se
20 februari 2012 · 116 Inlägg

Efter en lång hektisk period av att faktiskt försöka få saker gjorda, tänkte jag passa på, andas ut och lägga upp en projkettråd om den här lilla bilen som börjar bli värd sin lilla historia nu smile

Jag tänkte ta det pö om pö och börja från början... 2008 var året.

Medan jag satt och jobbade med att finna den rätta bilen åt en kund i Sverige, via vårt japanska auktionsinterface blev jag inspirerad av att för första gången på riktigt skaffa en egen projektbil att göra något av. Jag menar... vi hade jobbat dag och natt i snart sex år vid den tidpunkten med importera, underhålla, bygga och mappa vassa bilar åt kunder från hela norden och aldrig tagit oss tiden att göra något eget. Något som faktiskt inte lämnade oss i samma stund som den var klar och fungerande, utan en bil som vi kunde behålla och njuta av lite också (till skillnad från alla kundbilar).

Jag bollade lite med våra japanska partners som hade/har stenkoll på marknaden. Vid den tidpunkten exporterade de runt 3500-4000st bilar från Japan, VARJE MÅNAD. Det tog dom inte många sekunder att visa mig det ena galna bygget efter det andra... men sen så sade det bara SMACK! och det var kärlek vid första ögonkastet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-e6ac74429ec791fa9c6679a7ae276ec7.jpg

En R33:a med bakhjulsdrift, RB26:a i motorutrymmet med dubbelturbo, uppstyvad kaross, rejäl hjulupphängning, custom breddad kaross, större IC, avgas, vattenkylare, oljekylare, manuell växellåda, rätt stuk, lagom prestandauppgraderingar ca. 360hk, bur... perfekt grund att bygga vidare på.

Tyvärr låg den över budget. Jag velade fram och tillbaka. Det gick en dag... två dagar... auktionstiden närmade sitt slut... snart var det över. Sov dåligt den tredje natten och tänkte... jag måste bara ha den! Gick upp mitt i natten och ringde Japan. Berättade att vi kör, lägg budet. Då får jag höra... auktionen gick ut för TVÅ MINUTER sedan. Bilen blev inte såld, det går inte att få tag på ägaren (auktionshusens regler, så att det inte kan göras affärer utan deras marginal). NEEJ!

Det gick några dagar och jag var riktigt besviken på mig själv... hur f*n kunde jag låta den slinka iväg pga. jäkla velande och sen komma två minuter sent... ruttet.

Efter en vecka får jag ett samtal... BILEN ÄR UPPE IGEN! KÖR! KÖR! KÖR! Ropar jag i telefonen bara. Sagt och gjort, dom körde och bilen var vår! YES! smile

Den här korta introduktionen får bli slut på del 1 av den här historian. Lägger in några fler bilder här i tråden, men de finns i större upplösning osv. i albumet här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=30595

Bilens sida med mer info finns här: http://www.garaget.org/?car=192169


https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-337625b64248c033bc36b47bf1782e39.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-f017516a4059bd2d395ab30fbdf5f807.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-1321e3e52198f1b1029953d8ff3ad07a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-c9dda0cbbe22354e6e6d502579d0c21c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-5cfcb16f22b0216e4542951988fdfda6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-54d8dd3856071f655257a61866ca9afd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-ff7f4e7f2d5352fb12573d74fc8a0836.jpg

Senast redigerat av Arash (20 februari 2012)

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
aydeen
20 februari 2012 · 175 Inlägg

Brutal! Kul att du fick den till slut. Vad kommer hända med bilen framöver?
Mvh

airflowfredde StressFläkteR
20 februari 2012 · 277 Inlägg

Kul läsning!
Det känns som att du har lite att skriva om här framöver smile

Saab 900 2,3 Turbo "Aset" (1997)
Porsche 911 Carrera 4 "Påschenn" (2004)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
20 februari 2012 · 116 Inlägg

Fredde: ja... Det finns lite att visa/skriva smile

Det har alltså redan hänt massor med bilen. Det här är mer en "behind the scenes" på det som har hänt. Sen fortsätter vi med framtiden när vi väl kommit så långt i historien smile

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Dahlhjelm
20 februari 2012 · 234 Inlägg

Svårt att tänka sig att den såg ut så en gång i tiden! smile

JDMCRAZE
20 februari 2012 · 2 077 Inlägg

Har alltid älskat den!

Du har ett mail och besvara med arash wink

Adam
wangan meet crew

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
20 februari 2012 · 116 Inlägg

Dahlhjelm skrev:
Svårt att tänka sig att den såg ut så en gång i tiden! smile

Ja det har f*n hänt mycket sedan dess! Vilket jäkla röj vi hade där ett tag Erik The Klippan Dahlhjelm!

PS! Tänkte köra lite på kvällarna denna vecka, passar på när tjejen är borta. Kom gärna förbi om du har tråkigt smile

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
20 februari 2012 · 116 Inlägg

Adam, kul att det uppskattas! smile

Mail besvarat.

Gick igenom 2008-2009 nu lite i bildform och ja... det finns en del att skriva om. Det blir mycket bilder och grejer framöver här.

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
21 februari 2012 · 116 Inlägg

Ok... post nr. 2. Det är faktiskt rätt kul att tänka tillbaka några år i tiden och på nåt vis återuppleva det som hänt. Liten nostalgitripp med mycket minnen och intryck längs med vägen.

Så... 2008 var året då allting började. Som jag skrev tidigare så var det rätt tråkigt och frustrerande att alla läckra kundbilar vi byggde lämnade oss så fort de var klara... Inte så konstigt egentligen... det kan ju inte vara på något annat sätt, men det är ändå rätt tufft när man är en bilnörd.

Tror känsloresan för mig kan vara ungefär som att ta hand om en nyfödd hundvalp... från att den inte är rumsren... till att lära den både det ena och det andra. Mat tre gånger om dagen, uppfostran, inte skälla, inte bitas osv... sen när man väl gjort hela den resan och den lärt sig allt det där och blivit en supertrevlig vovve som man vill busa och leka med... då får man inte ha kvar den längre sad Speciellt när det handlar om såna supergoa valpar som i mitt fall...

Hehe... löjligt kanske en del tycker med det är lite sorgligt faktiskt... även om man får jobba med det man älskar. Men så är det, ger man sig in i leken får man leken tåla, som det heter.

Här är några exempel på sådana goa "valpar"... (även om det kanske är lite väl magstarkt att kalla en 1000hk-gatbil år 2008 för det)...

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-39200280e6c1f213148999fedbeb2442_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-e933a2d32a49e3268b5fd2e89795fea7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-d9fbbca0d6a9a52086112d24ad75a563.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-d35bfac46e7dc147ce1fce449d77374d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-e4e5935faa72397279d1f1bfd56328c6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-dc0590d99d8f0eeb575924544760be0d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-bee0c15606491a972df0e0a8dc435c85.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-805c83a8b8317334a5991050c30643cd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-1b8967afa5a3424bc9fd45a2a8b55d32.jpg


Man kan säga att det fanns tillräckligt med inspiration och vilja. Och nu var ju bilen också inhandlad... så vad gjorde jag medan kollegorna jobbade om dagarna... drömde så klart!

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-96f3b9ea86e18b026c418b3010f1d901.jpg
(en sanning med modifikation... ni som känner mig vet bättre wink )

Bilen skulle skeppas i november 2008. F*n vad tiden går sakta när man längtar... det är precis som att kalendern medvetet jävlas med en... Dessutom ska man bli retad också med "inför-transport-bilder" som gör att klockan nästan börjar gå baklänges istället... smile

Våra vänner i Japan passade på att höja bilen så att den skulle klara av färjeramperna lite bättre. Så innan den lämnade Godzilla country såg den ut så här:

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-92ab0436a7010f6a7d70485e5ee882da.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-9331a403dc7d44f146a33969ac43fce0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-ce8ef8a9ba30a647c7b23a53fb50542b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-2b5e4f99d9de58c87570083311a0e15a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-c11ce7116293d47fe2a05deecb34a456.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-ba8a0dfefa120d3a0bb03611cf752ec5.jpg

... och så kördes den på en färja, tillsammans med några tusen andra bilar som samtidigt, på samma färja, skulle exporteras över till andra kontinenter.

Visste ni att samma år, exporterades ca. 130 000 fordon (utöver nybilarna) till RYSSLAND från Japan?! Ryssarna köper tydligen allt de kommer över utan begränsningar verkar det som. Högerstyrt, vänsterstyrt, två hjul, tre hjul, fyra hjul, inga hjul, vem bryr sig. Tuta och kör bara smile Det är Japans största exportmarknad på senare år när det gäller begagnade fordon. Otroligt egentligen... med tanke på att Ryssland ändå har högertrafik som i Sverige. Man tycker att efterfrågan omöjligen kan vara så stor.

Jämfört med England samma år t.ex. som "bara" importerade 50 000 begagnade fordon från Japan.

"Go figure" som dom säger...


Nästa inlägg kommer inom kort. Då kommer vi att ha nått januari år 2009 och Skylinens ankomst till PBZ, genomgång, förberedelser inför driftingsäsongen, stripning, mappning, försöka få ihop lite sponsorer så ekonomin skulle fungera osv... Vilken resa det skulle visa sig bli...

På återseende om några dagar!

Mvh
Arash

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
airflowfredde StressFläkteR
21 februari 2012 · 277 Inlägg

Några dagar(!)
Du kan ju inte dela ut en godis och dra med påsen big_smile

Porsche 911 Carrera 4 "Påschenn" (2004)
Saab 900 2,3 Turbo "Aset" (1997)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
28 februari 2012 · 116 Inlägg

Post 3

I väntan på att bilen skulle komma slog det mig att en driftingsäsong inte skulle bli helt gratis. När man lade ihop visionen med plånboken så var det rätt kört direkt. Utan samarbetspartners skulle projektet bara bli hälften så bra. Samtidigt var det så tydligt att det gick att göra en kanongrej av det hela med lite hjälp utifrån. Jag satte mig ner och filade på en presentation och tog kontakt med några branschvänner.

Eftersom vi sitter i en sits där vi själva får många önskemål om sponsringshjälp så blir det lätt att få en uppfattning om vad som funkar och vad som krävs av en själv för att få igenom bra deals. Det var klart till stor hjälp nu. Kort efter inledande samtal hade vi spikat ett riktigt järngäng med bra partners, bra avtal och en stark support bakåt.

Svenska partners
Eurotransport - allt inom biltransport
Lycksele Bildemontering - U name it, they got it... oftast smile
Rototest - Världens mest exakta dyno
Centralrekonden - Uppsalas bästa rekond

Internationella partners
Haltech - the one and only! - Australien
Xtreme Clutch - riktigt fina kopplingar - Australien
ACL Race - motorlager till de galnaste byggena - Australien
Markgum - Regummerade R-däck... bra för miljöprofilen smile
PWR - det mesta inom kylning till bilar - Australien / UK
HPI - tillverkar prestandadelar till bilar - Japan

Något som vi har upplevt tidvis, efter snart 10år på marknaden och lika länge som sponsorer av div. byggen i landet, är att ibland verkar uppfattningen vara fel kring vad det handlar om. Det man behöver vara medveten om som bilbyggare är att arbetet ofta bara har börjat när sponsorerna är spikade. Nu gäller det att motsvara deras förväntningar och att uppfylla det man kom överens om. Samma gällde nu oss. I och med sponsorerna var det nu på allvar dags att motsvara, eller helst överträffa förväntningarna.

Men det fanns ju ingen bil att bygga på! sad

Just nu gjorde det inte så mycket. Vi hade ju beställt en dyno från Rototest som skulle komma snart. Den behövde ett eget litet hem i lokalerna. Då fick vi istället se till att bygga vår testcell så att den var klar lagom till ankomst. Upp med väggar, fönster, dörr, isolering, innertak, el, belysning... fort fort fort.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-18f5846610da95c8e90c873d3de5d97b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-a383df18ae1c3c25b4679607c386eddc.jpg

Så ja! Och där kom dynon smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-f8305403cf95ca93eeb52810a4c04a1f.jpg
Massor kvar att göra med ventilation osv., men en klar milstolpe iaf.

Passade på att fräscha upp det gamla arbetsbordet i verkstaden lite också...
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-9bc7da597418322d36cf171f3fbe6b50.jpg


Nog om det... efter en lång väntan så var den äntligen här! Bilderna hade synats ett antal gånger under tiden och det var en mycket välkommen omväxling att nu istället få en riktig 3D-upplevelse.

Video! smile  ---> http://vimeo.com/37495480

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-7b6dc0255c6ddfcaeca8c1e248e7af0c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-7e41dbb83432c994999c3f77cbd94a82.jpg

Baby is finally home!
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-a0a25713d2c86da3be45c3aee52ee669.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-96919c0506c14de3877c8cd97237d375.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-7ee9e875154d6f065f06b1143deb79c1.jpg


Video från genomgång av bilen direkt vid ankomst ---> http://vimeo.com/37577988
(alla partners var inte 100% klara när filmen släpptes)

Daniel Björk finns med i videon. Lillebrorsa till Thed och ägare av den gula tokiga Drifting-Golfen med V8-motor som nyligen var med i Bilsport. En bakgrund till hur det kom sig att just Daniel hamnade bakom ratten på vår Skyline kommer i nästa inlägg.


I förra inlägget skrev jag bl.a. om Deamon3-Supran. Här är en gammal video på den på väg ner till Elmia 2009, mappning, provkörning mm. Hilmerssons gamla Manta finns också med här: http://vimeo.com/37553278


I nästa inlägg börjar bilen ta form inför säsongen och vi kommer till april 2009. Det blir lite nostalgi från back in the days, men även tre mässor med driftingbilen i en stöt våren 2009 - Elmiamässan, Malmömässan och SCF i Uppsala (mer träff än mässa).

See U soon

Senast redigerat av Arash (28 februari 2012)

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
professorWinther
28 februari 2012 · 585 Inlägg

Alltid kul att få höra om allt jobb som ligger bakom..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
12 mars 2012 · 116 Inlägg

Har tagit lite tid, men nu är ny post på G! smile Kommer i dagarna.

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Wonderboy_
12 mars 2012 · 555 Inlägg

Så jävla kul att följa den här posten man bara väntar på nytt att läsa!

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
Reyez Svets specialist
12 mars 2012 · 680 Inlägg

Fan vilken kul läsning kompis. Ser framemot framtida inlägg ocksåsmile

Sponsorer: Meguairs,PBZ,Carsound
Puttejohnsson Adlig
12 mars 2012 · 412 Inlägg

Riktigt rolig läsning hitintills och är 100% säker på att de framtida kommer vara minst lika bra! Prenumeration lagd, såklart! smile

MVH
Putte

En häst har en hästkraft! Eller..?!
Kniffarn
12 mars 2012 ·

Detta måste såklart följas! Ser och låter riktigt intressant so far smile

Arash Pro Tuner @ PBZ.se
12 mars 2012 · 116 Inlägg

Vad goa ni är! Inlägg kommer alldeles strax! smile

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
12 mars 2012 · 116 Inlägg

Post 4

Ok... så vi hade fått hem bilen iaf. Vi hade samtidigt fört en dialog med Daniel Björk gällande hans roll som förare av bilen. Varför just Daniel?

2004 byggde vi en driftingbil åt Thed Björk. Under en sponsordag fick vi se Daniel spaka Theds bil runt Gelleråsen och tänkte - Den där killen kan ratta Drifting! Så när tiden var inne var det det första som jag kom att tänka på. En del har frågat varför jag själv inte kör. En del har sett mig köra och frågar inte sådana frågor smile

Jag ringde Daniel och berättade lite hur jag hade tänkt mig och han var på!

Skitkul!... eller ja... skräckblandad förtjusning kanske är ett bättre uttryck. För precis då kom jag på att det både fanns en, två, tre och sju historier om olika storslagna avlivningar av fordon som Daniel hade under sitt bälte. Inte minst Thed Björks driftingskyline som hade "stått i lågor" efter en liten incident. Nu började minnena klarna. Daniels samtal till Thed direkt efteråt "Tjena! Jag har bränt upp din bil! ... och Thed "inte igen..." smile Men det blev ordning på den där sen iaf.

(Daniel, om du läser detta - du vet att jag tycker att du är bäst! smile)

Här är en gammal film ifrån den tiden och bl.a. bygget och lite körning med den bilen:
http://vimeo.com/37493929

Så... på gott och ont, Daniel is ON! smile Nu gällde det bara att få dit några andra pusselbitar och sen se vad bitarna tålde.

Först rensade vi ur hela bilen, skrapade asfaltsmattor osv. Allt blev plåtrent. Daniel och Peter tog hand om div. byggjobb i inredningen, bl.a. tillverka en ny instrumentpanel och dörrsidor i aluminium och bygga/montera buren.  De gjorde ett riktigt kanonjobb! Sen lackade vi alltihop mattsvart för att få en enhetlig och ren look invändigt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-d86b2651172a3deccfa1a479ec4290f3_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-01ac1e14876c2a786aed6467ed587e8d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-de407205c9717a68a85e78b6654b2678.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-5e002356c947cf65976d939bfca897df.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-ed780b205924621f0e8f8a427f5c7a52.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-666fb514b716249b1ff0af85315cab7a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-caf0970dc77bbc5fffb447ced0271c55.jpg

Nu började det bli tight med tid inför Elmia. Stripningen skulle åka på. Vi testkörde vår egen kinavariant på dekalmaskin. Skoja inte vilken tid det tog att få det hela klart. Med inlärningstid, installation av maskinen, göra div. fel, göra om göra rätt osv. uppskattar jag dekaljobbet på bilen till 100h! Så jäkla talanglöst smile Det blev iaf. gjort till slut. Det är det viktigaste.

Stort tack till Mathias Johnsson och Joakim Brantingson som ställde upp och hjälpte till!

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-6efa5ffb071a25fa78215ee057b4065e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-4cbe4f4d5658ac65849985e9f0a21828.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-0428fc1d24f632409496cd9a6c11ab60.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-9728773eccbe5ee8085c2562b083fd87.jpg

Sen kirrade vår partner Eurotransport transporten ner till Elmia. Bilen åkte ner i Dicks läckra täckta transport.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-0dac7ef0585c11463e4f7a51d6afb1e5.jpg

Bilen skulle stå hos Svenska Bilsportförbundet i B-hallen. De ville pusha för svensk drifting, det ville vi också. Så det blev som handen i handsken.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-ea09f931b8c903cdb4e09d34a850df1d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-72739feaff60066e3719eec7aac6b0dc.jpg

Det gick väl rätt bra måste man erkänna. Bilen vann en tung seger i klassen "Performance Car Proffs".

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-536ce4f54d0d6bbf4f0b57a23df7838c.jpg

+ kändisbild featuring Daniel Björk smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-2dd73625a4751d90293d78ce6e3e4712.jpg

Det funkade/gick så pass bra på Elmia så jag blev omfrågad att följa med SBF direkt ner till Malmömässan veckan därpå. Det lät bra, så vi körde på. Blev ett samtal igen till Eurotransport som grejade transporten av bilen ner till Malmömässan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-343fadae8bcc0119aebf3377fcb0954d.jpg

I Malmö fick vi finbesök av Kenny Bräck.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-6a92c0b6fb0d2b62580ea045196065df.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-15608742d66feb5ba66210b9d4969e31.jpg

Nu var det bara att tagga hem till Uppsala igen och förbereda bilen inför racingsäsongen, men först skulle vi hinna med en till träff/mässa, nämligen Street Cars Fest i samarbete med Mekonomen i Uppsala.

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-dbe45116e00a846878054adb7b386b04.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-a581fb9282c6887d01a41446fed392bb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-b4e2d1581e501fae40e52af314f58780.jpg

Där blev det även tillfälle för mig att visa upp mina egen amatördrifting smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-4b854d855a7ea0979fa2ce5e5e337674.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-bdda3687df35a91e290c2a20ef4a9314.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-c4d6e04b9ce6c45da2074c15aa3a7d6b.jpg
Vilken jäkla poser smile


Det fick bli allt för denna gång. I nästa inlägg blir det mappning och driftingtävling i Finland som inte gick riktigt som det var tänkt. smile Sen blir det motorbygge och svensk debut på Gatebil på Mantorp (2009).


Bonusmaterial!
1051hk Nissan Skyline byggd i Sverige år 2004. Kan än idag, ca. 8 år senare, sopa mattan med de flesta bilarna på gatan.

Effektdiagram:
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/633/633-681cb30529a929ff57ad302b723019e2.jpg

FILM - inför försäljningen -> http://vimeo.com/38333356 (bilen gick på 1,6bar i filmen, racemappen var på 2,2bar)
FILM - bromsning av motor -> http://vimeo.com/38333605
FILM - testrepa -> http://vimeo.com/38333679

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Audi_powah
12 mars 2012 · 1 515 Inlägg

Mycket trevlig läsning må jag säga! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang