3483
Sök

Bromsfel Caddy diesel 1999

100 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Hejsan, har fått problem med min caddy jag bytte bromsbelägg fram och dem på vänster sida var så dåliga så kolven hade åkt ut för långt,tongue så var tvungen att ta bort oket och sätta tillbaka den.

Jag skrivade tillbaka det och åkte ut och prov bromsa. Bilen bromsar som den ska men efter det så låg alltid vänster fram broms på ett tag efter bromsningen, alltså så åker inte kolven tillbaka direkt utan den tjärvar tänkte jag. å jag bytte till ett annat ok jag hade låg. men samma fel där :S

Någon som har någon aning om vad det skulle kunna vara? jag vet att jag råkade tvinna broms slangen ett varv kan det vara så att den har separerat inuti och inte bromsvätskan kan gå tillbaka ordentligt elle vad kan det vara? mvh
Senast redigerat av zacoo (21 februari 2012)

747 Inlägg
21 februari 2012
Hade börjat med och sätta tillbaka det rätt, kan bli att trycket ligger kvar en stund efter p.g.a. slangen och därav att det verkar att den kärvar.

/ Toni Larsson

100 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
jo jag har det tillbaka rätt och har kört med bilen i en vecka nu och det blir samma sak varjegång jag bromsar, nästan så skivan glöder när jag stannar efter jag kört en bit och bromsat några gånger.

100 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Bytte bromsslang idag och felet försvann så det var tydligen något stopp i slangen.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
23 februari 2012
Viker / böjer man slangen lite för mycket vid byte av bromsok kan gummi släppa inuti och fungera som "backventil"...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

100 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Det var nog så det hade blivit wink för gick ju bromsa bara att kolven inte gick tillbaka precis som man skulle haft en backcentil

Sök