Sveriges enda bilprogram!

lill3bror
24 februari 2012 · 1 397 Inlägg

Undrar bara. Är det verkligen "Sveriges enda bilprogram!" ? Vet att 24NT (Norrköpings Tidningars kanal) började sända ett program 2011, som heter Asfalt.

http://www.nt.se/24nt/#category=7145817 … tTime=0m0s

Det ni diskuterar kanske är störst, men inte det enda!

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

Ingaro skrev:

marwin_of_sweden skrev:

Det bevisar inte speciellt mycket. Alla med en Morgan och 100k på fickan kan få en Bmw motor i den. Nu när du är här så kan du väl förklara hur det igentligen ligger till??

Jag tror närmare bestämt att morgan levereras med BMW motor... men det e ju inte så lätt att veta för vissa att veta.... Kolla på Gran Turismo så håller man sig uppdaterad som jag! Haha

Ja varje dag lär man sig något nytt! Men efter som det till o med sitter Bmw motor i bilen från fabrik så bevisar det ju absolut ingenting när Bertling säger att han har en sån??
Jag tyckte att han ville få det att låta som att han skulle ha stoppat i motorn själv.
"kolla på Grand turismo så håller man sig uppdaterad som jag"
Eller så kan man skaffa riktiga livserfarenheter istället för att titts på ett halvtaskigt program.

En sak har jag lärt mig... Tyskarna vann inte första världskriget, inte andra heller, tro f-n att dom inte kan göra riktiga bilar! Det kallar jag livserfarenhet! big_smile

Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

lill3bror skrev:
Undrar bara. Är det verkligen "Sveriges enda bilprogram!" ? Vet att 24NT (Norrköpings Tidningars kanal) började sända ett program 2011, som heter Asfalt.

http://www.nt.se/24nt/#category=7145817 … tTime=0m0s

Det ni diskuterar kanske är störst, men inte det enda!

Tänka sig! Där samlade jag på mig lite mer erfarenhet. Då finns de tydligen flera svensktillverkade bilprogram.

N_W V8 de bästa som finns!
24 februari 2012 · 1 092 Inlägg

Gillar inte det programmet det är för mycket "åh va nice" "schyst" eller schtekarsvenska, Motorjournalen eller gamla Teknikens värld var betydligt bättre och sakligt.  Eller Trafikmagasinet som var så tråkigt att det var bra big_smile  Top gear kan man ju kika på annars.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

Jag håller faktiskt med om att det e lite ''överklass'' över programet. Men hur skulle dom kunna göra det bättre? Eftersom alla är så duktiga på att säga vad som e fel smile

nesum
24 februari 2012 · 695 Inlägg

Nä fy bubblan, tacka vet jag Top Gear....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

Budget mässigt e de väl ''unfair'' att jämföra de 2 programen

Big_JN
24 februari 2012 · 2 126 Inlägg

Ingaro skrev:
Jag håller faktiskt med om att det e lite ''överklass'' över programet. Men hur skulle dom kunna göra det bättre? Eftersom alla är så duktiga på att säga vad som e fel smile

Vi har så många duktiga bilbyggare/trimmare/tuners i Sverige så varför inte göra lite reportage ute i verkligheten och inte bara på golfklubbarnas parkeringsplatser!
Finns ju många exempel på grymma bilar här på garaget t,ex!

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
24 februari 2012 · 1 778 Inlägg

Ingaro skrev:

marwin_of_sweden skrev:

Ingaro skrev:
Jag tror närmare bestämt att morgan levereras med BMW motor... men det e ju inte så lätt att veta för vissa att veta.... Kolla på Gran Turismo så håller man sig uppdaterad som jag! Haha

Ja varje dag lär man sig något nytt! Men efter som det till o med sitter Bmw motor i bilen från fabrik så bevisar det ju absolut ingenting när Bertling säger att han har en sån??
Jag tyckte att han ville få det att låta som att han skulle ha stoppat i motorn själv.
"kolla på Grand turismo så håller man sig uppdaterad som jag"
Eller så kan man skaffa riktiga livserfarenheter istället för att titts på ett halvtaskigt program.

En sak har jag lärt mig... Tyskarna vann inte första världskriget, inte andra heller, tro f-n att dom inte kan göra riktiga bilar! Det kallar jag livserfarenhet! big_smile

Ja det kan man ju kalla det, inte för jag vet hur Tysklands historia och vad du tycker om deras biltilverkning kom in i bilden?

Senast redigerat av marwin_of_sweden (24 februari 2012)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Powerman Japan Quality
24 februari 2012 · 670 Inlägg

Wheeler dealers Sverige går ju på discovery.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

Big_JN skrev:

Ingaro skrev:
Jag håller faktiskt med om att det e lite ''överklass'' över programet. Men hur skulle dom kunna göra det bättre? Eftersom alla är så duktiga på att säga vad som e fel smile

Vi har så många duktiga bilbyggare/trimmare/tuners i Sverige så varför inte göra lite reportage ute i verkligheten och inte bara på golfklubbarnas parkeringsplatser!
Finns ju många exempel på grymma bilar här på garaget t,ex!

Håller med till 100%

Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

Powerman skrev:
Wheeler dealers Sverige går ju på discovery.

Va inte de bara 1 program typ på test för o se vad de blev för rating på de?

Powerman Japan Quality
24 februari 2012 · 670 Inlägg

Ingaro skrev:

Powerman skrev:
Wheeler dealers Sverige går ju på discovery.

Va inte de bara 1 program typ på test för o se vad de blev för rating på de?

Jo du har rätt smile Råkade bara slå på det häromveckan och trodde de skulle ha en fortsättning.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

Powerman skrev:

Ingaro skrev:

Powerman skrev:
Wheeler dealers Sverige går ju på discovery.

Va inte de bara 1 program typ på test för o se vad de blev för rating på de?

Jo du har rätt smile Råkade bara slå på det häromveckan och trodde de skulle ha en fortsättning.

Tycker de verkade lite billigt. Köpte billiga mustang delar. Där får man vad man betalar för. Karosslinjerna såg ut som ''hej kom och hjälp mig''

te_wik Forummoderator
24 februari 2012 · 12 813 Inlägg

Ingaro skrev:

Powerman skrev:

Ingaro skrev:

Va inte de bara 1 program typ på test för o se vad de blev för rating på de?

Jo du har rätt smile Råkade bara slå på det häromveckan och trodde de skulle ha en fortsättning.

Tycker de verkade lite billigt. Köpte billiga mustang delar. Där får man vad man betalar för. Karosslinjerna såg ut som ''hej kom och hjälp mig''

...men ingen kom. Typ!

Nä, men det är väl ganska likt den brittiska Wheeler Dealers, mycket som inte nämns och visas och istället visas massa skit som köp av bilen och jakt på reservdelar. Nu har den brittiska blivit bättre iaf, när budgeten ökats mycket.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Ingaro
24 februari 2012 · 57 Inlägg

te_wik skrev:

Ingaro skrev:

Powerman skrev:

Jo du har rätt smile Råkade bara slå på det häromveckan och trodde de skulle ha en fortsättning.

Tycker de verkade lite billigt. Köpte billiga mustang delar. Där får man vad man betalar för. Karosslinjerna såg ut som ''hej kom och hjälp mig''

...men ingen kom. Typ!

Nä, men det är väl ganska likt den brittiska Wheeler Dealers, mycket som inte nämns och visas och istället visas massa skit som köp av bilen och jakt på reservdelar. Nu har den brittiska blivit bättre iaf, när budgeten ökats mycket.




Mvh Tommy

Allt har med pengar o göra... Kolla på Top Gear, BBC största program. Är det bra? Går det bra för dom? Svaret är alltid desamma, oavsett vem man frågar

Mack Forum- och sitemoderator
24 februari 2012 · 26 149 Inlägg

Ingaro skrev:

te_wik skrev:

Ingaro skrev:

Tycker de verkade lite billigt. Köpte billiga mustang delar. Där får man vad man betalar för. Karosslinjerna såg ut som ''hej kom och hjälp mig''

...men ingen kom. Typ!

Nä, men det är väl ganska likt den brittiska Wheeler Dealers, mycket som inte nämns och visas och istället visas massa skit som köp av bilen och jakt på reservdelar. Nu har den brittiska blivit bättre iaf, när budgeten ökats mycket.




Mvh Tommy

Allt har med pengar o göra... Kolla på Top Gear, BBC största program. Är det bra? Går det bra för dom? Svaret är alltid desamma, oavsett vem man frågar

Eh..vad menar du med detta?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
VD-Design
24 februari 2012 · 1 324 Inlägg

Mack skrev:

Ingaro skrev:

te_wik skrev:

...men ingen kom. Typ!

Nä, men det är väl ganska likt den brittiska Wheeler Dealers, mycket som inte nämns och visas och istället visas massa skit som köp av bilen och jakt på reservdelar. Nu har den brittiska blivit bättre iaf, när budgeten ökats mycket.




Mvh Tommy

Allt har med pengar o göra... Kolla på Top Gear, BBC största program. Är det bra? Går det bra för dom? Svaret är alltid desamma, oavsett vem man frågar

Eh..vad menar du med detta?

Det går nog rätt jävla bra för dom.. tongue 350 miljoner tittare per vecka i 170 olika länder..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Mack Forum- och sitemoderator
24 februari 2012 · 26 149 Inlägg

DiZturbed skrev:

Mack skrev:

Ingaro skrev:

Allt har med pengar o göra... Kolla på Top Gear, BBC största program. Är det bra? Går det bra för dom? Svaret är alltid desamma, oavsett vem man frågar

Eh..vad menar du med detta?

Det går nog rätt jävla bra för dom.. tongue 350 miljoner tittare per vecka i 170 olika länder..

Jo, men det är nog inte "bara" pga pengarna som plöjs in i programmen, som gör dem sevärda.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
VD-Design
24 februari 2012 · 1 324 Inlägg

Mack skrev:

DiZturbed skrev:

Mack skrev:

Eh..vad menar du med detta?

Det går nog rätt jävla bra för dom.. tongue 350 miljoner tittare per vecka i 170 olika länder..

Jo, men det är nog inte "bara" pga pengarna som plöjs in i programmen, som gör dem sevärda.

Nej nej självklart inte..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang