Det behöver inte vara skivorna i sig som är skeva... Har bilen stått ute mycket t ex så kan beläggen rosta fast i skivan och lämna ett "avtryck" på skivan, då vibrerar det satan när du bromsar pga det.
Kan även hända om du har kört hårt så skivorna och beläggen är varma och du ställer ner bilen, då kan beläggen bränna fast i ytan på skivan och det kan bli samma sak.
Eftersom du har en ny och fin bil så vet jag inte om jag vill att du ska göra samma sak som jag gjorde, men jag höll full gas på trean i typ 80 och vänsterfoten så hårt jag orkade på bromsen en stund så det slet bort det mest ytliga, efteråt var det vibrationsfritt och fina och blanka skivor runt om.
Inte ens säkert du kan gasa och bromsa samtidigt, endel nya bilar stänger gasspjället om man rör bromsen....
Så kolla på skivorna om du ser några "avtryck" efter beläggen, då kan det vara det som ställer till det. Är tjockleken OK och skivorna fräscha i övrigt så kan du svarva dem, är de tunna så är det bättre köpa nya.
EDIT: haha, såg du hade bytt skivor redan, men har du tråkigt kan du ju kolla de gamla om du tycker det är intressant.
Senast redigerat av joH900 (1 februari 2013)