Inför: Karavan till Elmia 2012 från Linköping/Mantorp 7 April!!!

tobbe_ek
6 april 2012 · 58 Inlägg

Azorthian skrev:

noomadic skrev:

Audi_Adam skrev:

jag tror inte dom saltar på vägarna först än det blir minst 4 minus grader iaf.. och det är nog INGEN risk pojkar, be there and done some shit vettja

Bra adam, bra... Dom saltar när det är plusgrader ute

Gör dom det, så är dom idioter, vem som helst vet att saltet inte biter vid vilken temperatur som helst, tror det måste vara minusgrader för att saltet ska bita....

saltet funkar bäst om det är 2-3 + grader är det under ca -5 så biter inte saltet då kör man med saltlake eller vad de heter och blir de för kalt funkar inte de häller... klart man åker ner är man för rädd så kör lungt och spola av saltet nere i jönköping wink (är inte helt 100 på temperaturerna jag skrev män det är runt där tongue)

dude this is stupid yeah i know lets do it
patrik90j
6 april 2012 · 847 Inlägg

inga dåliga väder bara dåliga bilar wink

bara skaffa V8 med awd big_smile

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
noomadic
6 april 2012 · 258 Inlägg

Azorthian skrev:

noomadic skrev:

Audi_Adam skrev:

jag tror inte dom saltar på vägarna först än det blir minst 4 minus grader iaf.. och det är nog INGEN risk pojkar, be there and done some shit vettja

Bra adam, bra... Dom saltar när det är plusgrader ute

Gör dom det, så är dom idioter, vem som helst vet att saltet inte biter vid vilken temperatur som helst, tror det måste vara minusgrader för att saltet ska bita....

hmm , inte för att va den som är den men har jobbat med snöröjning och det saltas vid plusgrader...

enpetar-klubben
Mitsubishi Evolution 2 "GSR RWD" (1994)
Volvo V70 2.4D "summun" (2006)
reacha Team Radioactive
7 april 2012 · 166 Inlägg

Skönt att man har sommardäcken på idag och det är flera minus ute och fett me snö, blir inget att åka ner för vårat gäng i år ;(

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
Dirtymike
7 april 2012 · 1 532 Inlägg

reacha skrev:
Skönt att man har sommardäcken på idag och det är flera minus ute och fett me snö, blir inget att åka ner för vårat gäng i år ;(

Den ända snön jag ser ligger på tak o gräsmattor

Jeep J20 (1978)
patrik90j
7 april 2012 · 847 Inlägg

mjölby e snö täkt

Audi S6 5,2L V10 "GO BIG" (2007)
calmensten
7 april 2012 · 106 Inlägg

Rullar om 45 min big_smile

bbosse Mur&Kakel
7 april 2012 · 332 Inlägg

Åkte från norrland igår och kom fram i ödeshög inatt, 20 sista milen åkte man med sommardäck på halka och snö, fick ta de rätt lugnt på slutet men vi kom fram välbehållen smile Inte så att man väntar sig de här vädret när man åker från ett soligt norrland tongue

hade funderingar om ja skulle ta mig till tranåsbron och knäppa lite bilder när ni åker förbi här, har inte möjlighet själv att åka till träffen idag... men frågan är ju om de fortfarande är ett gäng som åker?

Mvh

M-Egerborn
8 april 2012 · 205 Inlägg

Tycker karavanen blev dålig igår...

När folk gav sig ut på motorvägen så började folk bränna i sin egen takt...

Volvo 944 GL "Golden Pearl" (1991)
Weine93
8 april 2012 · 157 Inlägg

karavanen blir alltid dålig vad jag brukar läsa efter alla elmia så förvånar mig inte att de blev så iår med:P

Nissan 200sx s13 "fd 200an" (1990)
BMW 525 tds "Vinterbilen" (1995)
BMW 320dA (2005)
Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
8 april 2012 · 335 Inlägg

Weine93 skrev:
karavanen blir alltid dålig vad jag brukar läsa efter alla elmia så förvånar mig inte att de blev så iår med:P

var utanför citygross igår, men typ alla tuffa bilar osv samlades på statoil..var det någe sammansvetsat kompis gäng lr vad ?

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
ee
8 april 2012 · 87 Inlägg

Audi_Adam skrev:

Weine93 skrev:
karavanen blir alltid dålig vad jag brukar läsa efter alla elmia så förvånar mig inte att de blev så iår med:P

var utanför citygross igår, men typ alla tuffa bilar osv samlades på statoil..var det någe sammansvetsat kompis gäng lr vad ?

Bimmer-gänget var det tror jag?

Jo karavanerna blir som dom blir, tyvärr. Mer eller mindre omöjligt att hålla koll på en så stor grupp. Däremot verkar elmia-karavanerna tendera att 'alltid' fuck up medan karavanerna till tex Meet of the Month i regel alltid blir riktigt bra.

Audi_Adam Lackerare på vardagarna, Stekare på helgerna!
8 april 2012 · 335 Inlägg

ee skrev:

Audi_Adam skrev:

Weine93 skrev:
karavanen blir alltid dålig vad jag brukar läsa efter alla elmia så förvånar mig inte att de blev så iår med:P

var utanför citygross igår, men typ alla tuffa bilar osv samlades på statoil..var det någe sammansvetsat kompis gäng lr vad ?

Bimmer-gänget var det tror jag?

Jo karavanerna blir som dom blir, tyvärr. Mer eller mindre omöjligt att hålla koll på en så stor grupp. Däremot verkar elmia-karavanerna tendera att 'alltid' fuck up medan karavanerna till tex Meet of the Month i regel alltid blir riktigt bra.

bmw gänger var det inte, det var blandat med bilar, t.ex den mattvita camaron osv

If you arent pissing people off, then your shit isnt low enought!
Weine93
9 april 2012 · 157 Inlägg

Audi_Adam skrev:

Weine93 skrev:
karavanen blir alltid dålig vad jag brukar läsa efter alla elmia så förvånar mig inte att de blev så iår med:P

var utanför citygross igår, men typ alla tuffa bilar osv samlades på statoil..var det någe sammansvetsat kompis gäng lr vad ?

jag var aldrig med i karavanen och har aldrig varit det heller, har delvis inte orkat åka så tidigt och så går jag igenom elmia för fort så då har jag inget att göra sen efter på ett tag men jag brukar prenumerera på trådarna och läsa innan och efter och det brukar alltid stå att karavanen blev skit så tycker inte det e nån ide att åka i den endå;P

BMW 525 tds "Vinterbilen" (1995)
BMW 320dA (2005)
Nissan 200sx s13 "fd 200an" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang