Angående: Gatebil satsar hårt på "nya" Mantorp Park 15-17 Juni!!!

Gatebil_Rille
9 maj 2012 · 35 Inlägg

TT-Avant skrev:

JaggaChafen skrev:

TT-Avant skrev:
Skulle nog kunna säga att, skulle priserna minska, skulle ni få bra mycke fler förare,utställare och besökare..

De e ju fullt som det e

Är det därför dem då skriver:

Banny69 skrev:
I år satsar vi på att få Gatebil på Mantorp till att bli mer för alla, mer bilklubbar,
bredare motor intresserat folk, mc mm.

Mvh Gatebil Crew Sverige.

Eller hur tänkte du då?

Jo givetvis så är allt för dyrt vad man än ska göra. Vi skulle kunna sänka priserna men vi kan inte gå back för att arrangera ett event som detta. Det är inte gratis att hyra banan, folk jobbar inte gratis som funktionärer, Tow cars kostar mm mm, och för att det ska bli någorlunda pris så är det dessa som gäller.
Att jämföra med STCC så kostar det samma dagspris, Du har inte samma typ av aktivitet i och runt depå, du har inget/inga liveband på kvällarna eller annan trevlig underhållning på scen. Jag tycker helt klart att priserna är bra till vad du får.

Hermanssons_Garage
9 maj 2012 · 2 415 Inlägg

förra året var jag på rudskogen, var missnöjd över sittplaster och hur dom hade ändrat banan för gatebil, så iår hade jag tänkt att dra till mantorp ist! och drar väl dit över dagen antaligen!
så hoppas på att det blir bättre på mantorp än rudskogen, smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Gatebil_Rille
9 maj 2012 · 35 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
förra året var jag på rudskogen, var missnöjd över sittplaster och hur dom hade ändrat banan för gatebil, så iår hade jag tänkt att dra till mantorp ist! och drar väl dit över dagen antaligen!
så hoppas på att det blir bättre på mantorp än rudskogen, smile

Du är väldigt välkommen till Mantorp Park och hoppas det blir bättre än Rudskogen för din del. Vi har ju mer läktare att kunna sitta på och det är ju inte utbyggt klart på Rudskogen ännu heller så det blir ju att sitta i gräset eller gruset för att se. Vi slår upp portarna kl 08,00 på fredagen och då är det rock on som gäller smile

Hermanssons_Garage
9 maj 2012 · 2 415 Inlägg

Gatebil_Rille skrev:

Tryck_o_pys skrev:
förra året var jag på rudskogen, var missnöjd över sittplaster och hur dom hade ändrat banan för gatebil, så iår hade jag tänkt att dra till mantorp ist! och drar väl dit över dagen antaligen!
så hoppas på att det blir bättre på mantorp än rudskogen, smile

Du är väldigt välkommen till Mantorp Park och hoppas det blir bättre än Rudskogen för din del. Vi har ju mer läktare att kunna sitta på och det är ju inte utbyggt klart på Rudskogen ännu heller så det blir ju att sitta i gräset eller gruset för att se. Vi slår upp portarna kl 08,00 på fredagen och då är det rock on som gäller smile

nej inte direkt skönt o sitta på 1 tons stenar. varit där i 2 år nu i rad, och samma visa varje gång. finns det en läktare så är den full för får plats ca 20 personer hmm..

tack för inbjudan. jag hoppas på en kanondag samt mycket sol. inget regn tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
KHRacing
9 maj 2012 ·

Gatebil_Rille skrev:
Jo givetvis så är allt för dyrt vad man än ska göra. Vi skulle kunna sänka priserna men vi kan inte gå back för att arrangera ett event som detta. Det är inte gratis att hyra banan, folk jobbar inte gratis som funktionärer, Tow cars kostar mm mm, och för att det ska bli någorlunda pris så är det dessa som gäller.
Att jämföra med STCC så kostar det samma dagspris, Du har inte samma typ av aktivitet i och runt depå, du har inget/inga liveband på kvällarna eller annan trevlig underhållning på scen. Jag tycker helt klart att priserna är bra till vad du får.

Bara undrar följande:

10 000pers som det var minsta första gången på Mantorp.. (obs, bara vad jag hört/läst)
Alla betalade ungefär plus/minus 1000-lappen =
10 000 000 kr... Gå back ? Eventet borde gått 9 000 000 plus i mina ögon

Men jag kanske inte fattar vad alla pengarna går till smile

Senast redigerat av KHRacing (9 maj 2012)

Hermanssons_Garage
9 maj 2012 · 2 415 Inlägg

KHRacing skrev:

Gatebil_Rille skrev:
Jo givetvis så är allt för dyrt vad man än ska göra. Vi skulle kunna sänka priserna men vi kan inte gå back för att arrangera ett event som detta. Det är inte gratis att hyra banan, folk jobbar inte gratis som funktionärer, Tow cars kostar mm mm, och för att det ska bli någorlunda pris så är det dessa som gäller.
Att jämföra med STCC så kostar det samma dagspris, Du har inte samma typ av aktivitet i och runt depå, du har inget/inga liveband på kvällarna eller annan trevlig underhållning på scen. Jag tycker helt klart att priserna är bra till vad du får.

Bara undrar följande:

10 000pers som det var minsta första gången på Mantorp.. (obs, bara vad jag hört/läst)
Alla betalade ungefär plus/minus 1000-lappen =
10 000 000 kr... Gå back ? Eventet borde gått 9 000 000 plus i mina ögon

Men jag kanske inte fattar vad alla pengarna går till smile

bygga ny bana? el? personal? osv osv.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
KHRacing
9 maj 2012 ·

Tryck_o_pys skrev:

KHRacing skrev:
Bara undrar följande:

10 000pers som det var minsta första gången på Mantorp.. (obs, bara vad jag hört/läst)
Alla betalade ungefär plus/minus 1000-lappen =
10 000 000 kr... Gå back ? Eventet borde gått 9 000 000 plus i mina ögon

Men jag kanske inte fattar vad alla pengarna går till smile

bygga ny bana? el? personal? osv osv.

el /personal m.m kostar inte 9 mille för 3 dagar smile

men men, bara mina tankar.

Senast redigerat av KHRacing (9 maj 2012)

patrik79
9 maj 2012 · 782 Inlägg

Något som jag nästan tycker är pinsamt är när det ska upp massa brudar på festivalscenen o visa brösten.
Vill man se bröst så tar man väl med sig någon brud ut i skogen bakom :-)

Festivalen är annars en kanonkul grej o Lillasyster va helt klart det bästa bandet hittills.

Kommer ihåg att mjölby kommun eller fritidsgårdarna anordna festival på mantorp park för 15-17 årsedan med lite lokalband o vill ni komma billigt undan så kanske det går att utöka festivalen med deras hjälp, skippa bara inte huvudakten :-)

FLindgren
9 maj 2012 · 5 089 Inlägg

ja som tidigare sagt så är det påtok för dyrt och Mantorp speciellt är inte värt att åka på. Banan är tråkig att köra på och tråkig att titta på då det krävs för mycket hk och erfarenhet att showa(och det är ju allt folk bryr sig om) och det inte är många som har detta och det blir lätt långtråkigt tycker jag.
Körde på Mantorp när gatebil hade och jag tror att för mig och tjejjen skulle få åka ut på banan så gick det på 1500 spänn bara för att komma ut på banan?! Och när man väl kommit ut så går det ändå inte köra något fort för dom släpper ut så många bilar som möjligt så det blir ett långt led runt hela banan och i kurvorna håller alla "drifters" på å leker över hela böjjen så det inte går att köra om..
Nä, börja med att bjuda förarna(dom som har seriösa bilar) på körningen. Gatebil tjänar ändå tillräckligt med penagr på besökarna..

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
TT-Avant
9 maj 2012 · 6 851 Inlägg

Gatebil_Rille skrev:

TT-Avant skrev:

JaggaChafen skrev:

De e ju fullt som det e

Är det därför dem då skriver:

Banny69 skrev:
I år satsar vi på att få Gatebil på Mantorp till att bli mer för alla, mer bilklubbar,
bredare motor intresserat folk, mc mm.

Mvh Gatebil Crew Sverige.

Eller hur tänkte du då?

Jo givetvis så är allt för dyrt vad man än ska göra. Vi skulle kunna sänka priserna men vi kan inte gå back för att arrangera ett event som detta. Det är inte gratis att hyra banan, folk jobbar inte gratis som funktionärer, Tow cars kostar mm mm, och för att det ska bli någorlunda pris så är det dessa som gäller.
Att jämföra med STCC så kostar det samma dagspris, Du har inte samma typ av aktivitet i och runt depå, du har inget/inga liveband på kvällarna eller annan trevlig underhållning på scen. Jag tycker helt klart att priserna är bra till vad du får.

Alltså jag skev lite enkelt där. Jag kan förstå att det kostar för bana, räddningspersonal och el typ. Men för dem som enbart vill åka dit över dagen eller två. Skulle man kanske inte kunna sänka dessa priser? De som ska ställa ut, de betalar alltså 800 för hela helgen, 250 för att ställa ut bilen och 400 för att ha någon stanns att "bo". Alltså 1450kr endast för att få visa upp sin bil, så att det kommer besökare som då generera pengar..då är ändå inte mat och dryck för helgen inräknat.hade man inte där kunnat dra ner priset för utställare endel? För en som enbart ställer ut, kostar ju bra mycke mindre en dem som kör på banan.
Jag menar nu inte att endast de som kör ska betala, men det är ju där som det, troligen, går av mest pengar, av de som kommer in och  besöker. För tar man det stora hela, det är väl ändå banan som kostar att hyra..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
KHRacing
9 maj 2012 ·

TT-Avant skrev:
Alltså jag skev lite enkelt där. Jag kan förstå att det kostar för bana, räddningspersonal och el typ. Men för dem som enbart vill åka dit över dagen eller två. Skulle man kanske inte kunna sänka dessa priser? De som ska ställa ut, de betalar alltså 800 för hela helgen, 250 för att ställa ut bilen och 400 för att ha någon stanns att "bo". Alltså 1450kr endast för att få visa upp sin bil, så att det kommer besökare som då generera pengar..då är ändå inte mat och dryck för helgen inräknat.hade man inte där kunnat dra ner priset för utställare endel? För en som enbart ställer ut, kostar ju bra mycke mindre en dem som kör på banan.
Jag menar nu inte att endast de som kör ska betala, men det är ju där som det, troligen, går av mest pengar, av de som kommer in och  besöker. För tar man det stora hela, det är väl ändå banan som kostar att hyra..

50-65k/dag ungefär... sedan lite rabatt för man hyr 3 dagar i sträck samt årligen.  kanske 120-140k ?

sedan tillägg för "allt"

Som jämförelse så kostar det 400+kr extra bara för att få tillgång till toalett inne på Ljungbyhed Park i skåne
Efter att man bokat/betalt eventområdeshyran....

Senast redigerat av KHRacing (9 maj 2012)

Hermanssons_Garage
9 maj 2012 · 2 415 Inlägg

TT-Avant skrev:

Gatebil_Rille skrev:

TT-Avant skrev:

JaggaChafen skrev:
De e ju fullt som det e

Är det därför dem då skriver:


Eller hur tänkte du då?

Jo givetvis så är allt för dyrt vad man än ska göra. Vi skulle kunna sänka priserna men vi kan inte gå back för att arrangera ett event som detta. Det är inte gratis att hyra banan, folk jobbar inte gratis som funktionärer, Tow cars kostar mm mm, och för att det ska bli någorlunda pris så är det dessa som gäller.
Att jämföra med STCC så kostar det samma dagspris, Du har inte samma typ av aktivitet i och runt depå, du har inget/inga liveband på kvällarna eller annan trevlig underhållning på scen. Jag tycker helt klart att priserna är bra till vad du får.

Alltså jag skev lite enkelt där. Jag kan förstå att det kostar för bana, räddningspersonal och el typ. Men för dem som enbart vill åka dit över dagen eller två. Skulle man kanske inte kunna sänka dessa priser? De som ska ställa ut, de betalar alltså 800 för hela helgen, 250 för att ställa ut bilen och 400 för att ha någon stanns att "bo". Alltså 1450kr endast för att få visa upp sin bil, så att det kommer besökare som då generera pengar..då är ändå inte mat och dryck för helgen inräknat.hade man inte där kunnat dra ner priset för utställare endel? För en som enbart ställer ut, kostar ju bra mycke mindre en dem som kör på banan.
Jag menar nu inte att endast de som kör ska betala, men det är ju där som det, troligen, går av mest pengar, av de som kommer in och  besöker. För tar man det stora hela, det är väl ändå banan som kostar att hyra..

glöm inte att den som äger bilen har lakt ner en förmögenhet på sin bil.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Gatebil_Rille
9 maj 2012 · 35 Inlägg

TT-Avant skrev:

Gatebil_Rille skrev:

TT-Avant skrev:

JaggaChafen skrev:
De e ju fullt som det e

Är det därför dem då skriver:


Eller hur tänkte du då?

Jo givetvis så är allt för dyrt vad man än ska göra. Vi skulle kunna sänka priserna men vi kan inte gå back för att arrangera ett event som detta. Det är inte gratis att hyra banan, folk jobbar inte gratis som funktionärer, Tow cars kostar mm mm, och för att det ska bli någorlunda pris så är det dessa som gäller.
Att jämföra med STCC så kostar det samma dagspris, Du har inte samma typ av aktivitet i och runt depå, du har inget/inga liveband på kvällarna eller annan trevlig underhållning på scen. Jag tycker helt klart att priserna är bra till vad du får.

Alltså jag skev lite enkelt där. Jag kan förstå att det kostar för bana, räddningspersonal och el typ. Men för dem som enbart vill åka dit över dagen eller två. Skulle man kanske inte kunna sänka dessa priser? De som ska ställa ut, de betalar alltså 800 för hela helgen, 250 för att ställa ut bilen och 400 för att ha någon stanns att "bo". Alltså 1450kr endast för att få visa upp sin bil, så att det kommer besökare som då generera pengar..då är ändå inte mat och dryck för helgen inräknat.hade man inte där kunnat dra ner priset för utställare endel? För en som enbart ställer ut, kostar ju bra mycke mindre en dem som kör på banan.
Jag menar nu inte att endast de som kör ska betala, men det är ju där som det, troligen, går av mest pengar, av de som kommer in och  besöker. För tar man det stora hela, det är väl ändå banan som kostar att hyra..

Det är ju bra om någon kan ordna likande träff för billigare pengar. Tyvärr så är det inte bara banan som kostar. det är mkt mer och det går jag inte in på för detta kan vi diskutera i oändlighet. Smaken är ju delad med vilken bana som är kul och alla gillar inte Mantorp Park som bana, och det accepteras.
Önskar alla som vill komma till Gatebil Mantorp hjärligt välkomna.

KHRacing
9 maj 2012 ·

Gatebil_Rille skrev:
Det är ju bra om någon kan ordna likande träff för billigare pengar. Tyvärr så är det inte bara banan som kostar. det är mkt mer och det går jag inte in på för detta kan vi diskutera i oändlighet. Smaken är ju delad med vilken bana som är kul och alla gillar inte Mantorp Park som bana, och det accepteras.
Önskar alla som vill komma till Gatebil Mantorp hjärligt välkomna.

Misstro mig inte nu: Men det är ju ett faktum att Gatebil drar in tonvis med cash.

Självfallet går det att göra det exaktlikadant, men till halva priset, bara det att då hade
arrangörsföretaget tappat 50% av det intjänade.'

Vi kan ju försöka räkna litte (frånsäger mig felaktigheter såklart)

Banhyra 150 000k
Extra personal 50k
Specialinbjudna gäster 100 000k
polistillstånd 750kr (?)
Länsstyrelsens tillstånd för publikevent  ???
Motortävlingsförsäkring beroende på bolag 1-3000kr
Löner för Gatebilpersonal (som många själva kör o har kul på arbetstid) 50-100k

200k för övriga utgifter såsom bajjamajjor, inhyrd folk för "övrigt"

Vad är det som mera som kostar ?

som jag skrev innan: 10 000 personer som betalar 1000kr/pers för 2-3dagar = 10 000 000 kr

Kommer det "bara 5000 personer är det 5 000 000 kr

http://forumbilder.se/thumbs/50201295900PMf6a0.jpg

PS. Mantorp som banalternativ tycker jag personligen är Sveriges bästa val. wink

Senast redigerat av KHRacing (9 maj 2012)

Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

KHRacing skrev:

Gatebil_Rille skrev:
Det är ju bra om någon kan ordna likande träff för billigare pengar. Tyvärr så är det inte bara banan som kostar. det är mkt mer och det går jag inte in på för detta kan vi diskutera i oändlighet. Smaken är ju delad med vilken bana som är kul och alla gillar inte Mantorp Park som bana, och det accepteras.
Önskar alla som vill komma till Gatebil Mantorp hjärligt välkomna.

Misstro mig inte nu: Men det är ju ett faktum att Gatebil drar in tonvis med cash.

Självfallet går det att göra det exaktlikadant, men till halva priset, bara det att då hade
arrangörsföretaget tappat 50% av det intjänade.'

Vi kan ju försöka räkna litte (frånsäger mig felaktigheter såklart)

Banhyra 150 000k
Extra personal 50k
Specialinbjudna gäster 100 000k
polistillstånd 750kr (?)
Länsstyrelsens tillstånd för publikevent  ???
Motortävlingsförsäkring beroende på bolag 1-3000kr
Löner för Gatebilpersonal (som många själva kör o har kul på arbetstid) 50-100k

200k för övriga utgifter såsom bajjamajjor, inhyrd folk för "övrigt"

Vad är det som mera som kostar ?

som jag skrev innan: 10 000 personer som betalar 1000kr/pers för 2-3dagar = 10 000 000 kr

Kommer det "bara 5000 personer är det 5 000 000 kr

http://forumbilder.se/thumbs/50201295900PMf6a0.jpg

Du ser, de Tjänar sjukt mycket mer än vad det kostar isåntfall yikes

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Besserwisser
9 maj 2012 ·

Audi_powah skrev:
Du ser, de Tjänar sjukt mycket mer än vad det kostar isåntfall yikes

Vad är det du verkar vara så upprörd över? Det råder ju fri konkurrens och prissättning som i alla andra marknadsekonomiska stater. Vill du sälja samma tjänst billigare så varsågod - då får ju ni kunderna istället (och skulle ju bli stenrik enligt dina egna beräkningar). Det är fritt fram.

Gc8 Lackerare
9 maj 2012 · 587 Inlägg

Mannenmyten skrev:

Audi_powah skrev:
Du ser, de Tjänar sjukt mycket mer än vad det kostar isåntfall yikes

Vad är det du verkar vara så upprörd över? Det råder ju fri konkurrens och prissättning som i alla andra marknadsekonomiska stater. Vill du sälja samma tjänst billigare så varsågod - då får ju ni kunderna istället (och skulle ju bli stenrik enligt dina egna beräkningar). Det är fritt fram.

och varför tar du åt dig så mycket smile??  ja kan hålla med lite lite dyrt är det ju men det är 1 gång om året..

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Audi_powah
9 maj 2012 · 1 515 Inlägg

audi-fjar skrev:

Mannenmyten skrev:

Audi_powah skrev:
Du ser, de Tjänar sjukt mycket mer än vad det kostar isåntfall yikes

Vad är det du verkar vara så upprörd över? Det råder ju fri konkurrens och prissättning som i alla andra marknadsekonomiska stater. Vill du sälja samma tjänst billigare så varsågod - då får ju ni kunderna istället (och skulle ju bli stenrik enligt dina egna beräkningar). Det är fritt fram.

och varför tar du åt dig så mycket smile??  ja kan hålla med lite lite dyrt är det ju men det är 1 gång om året..

Word lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Besserwisser
9 maj 2012 ·

audi-fjar skrev:
och varför tar du åt dig så mycket smile??  ja kan hålla med lite lite dyrt är det ju men det är 1 gång om året..

Vaddå tar åt mig? Det var av ren välvilja som jag tipsade om en affärsidé som skulle kunna göra honom, dig och alla andra som tror på de beräkningar som någon tidigare spekulerat fram stenrika.

Gc8 Lackerare
9 maj 2012 · 587 Inlägg

Mannenmyten skrev:

audi-fjar skrev:
och varför tar du åt dig så mycket smile??  ja kan hålla med lite lite dyrt är det ju men det är 1 gång om året..

Vaddå tar åt mig? Det var av ren välvilja som jag tipsade om en affärsidé som skulle kunna göra honom, dig och alla andra som tror på de beräkningar som någon tidigare spekulerat fram stenrika.

jasså det såg inte ut som det.. men hur som helst så har killen rätt det är ju hur många besökare som hälst ... låt säga att det kostar 2-3 mille för de 3 dagarna ah då har dom ju tjänat 7 miljoner  dom kan väll ta o sänka priserna lite åtminstonde för min del är det inga problem o betala det som dom begär men man måste tänka lite på andra som inte har råd.. förra året såg ja enhel del som plankade in hur roligt är det...

Nissan 200sx s14 "Violent clique" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang