Volvo 740 GLE -88 "Bloody Mary"

MrJansson92
23 maj 2012 · 536 Inlägg

Update! smile

Har haft projektredovisning idag då, gick väldigt bra, fick mycket beröm och mycket bra respons på arbetet, projektrapporten och hela bilen av en del big_smile riktigt roligt när folk berömmer en så och tycker bilen är så fin smile

Blev dock bara en bild tagen, var fullt upp hela tiden så kunde inte ta fler hmm

menmen, inte hänt nått nytt direkt så tongue

bokade besiktning igår vilket kommer bli av den 5e juni så hoppas den går igenom då smile

Sen i morrn blir det kanske att bänka den lol har ju bromsbänk på skolan och är en annan kille i klassen som ska bänka så får nog prova jag med bara som en kul grej tongue se hur många kusar som är slaktade sen 88 wink

Här kommer bilden från idag smile

Här stog/satt jag i 3 timmar i solen idag och pratade med massa yrkesfolk tongue nån från en annan klasss som blev med på bild också tongue

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/246586_3362370372752_1073872463_32437539_264448288_n.jpg


men det var nog allt för idag, se om jag tar nått kort ifall den bänkas i morrn smile

hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
24 maj 2012 · 536 Inlägg

liten update! big_smile

fick prova på bänkning idag smile var roligt och blev faktikt nöjd med min tongue spöade iaf kompisen i sin småtrimmade 245a med likadan motor som mig lol va lite kul^^ menmen, här kommer ett klipp från idag big_smile

[video]http://www.garaget.org/video/122565[/video]

kan kanske fixa mer info om bilarna om det är så smile

hare gött, Hejsvejs! cool

Senast redigerat av MrJansson92 (24 maj 2012)

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
28 maj 2012 · 536 Inlägg

update! tongue

Blev lite inhandlat idag inför bes om ca en vecka smile
Köpte olja och oljefilter som jag ska försöka få bytt innan bes smile
Blev även en tuta så man slipper få 2a på en sån skitsak wink
och sist men inte minst blev det spolarvätska så det blir påfyllt och bra smile

får se näre blir montering och byte av de olika sakerna tongue

Update kommer framöver näre händer nått nytt smile

Hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Nisse_R Maskinförare
28 maj 2012 · 287 Inlägg

Ja dom kan ju inte klaga på rost i sparklådorna på bes iallafall smile Så det kommer troligen gå bra.

//Nisse

MrJansson92
28 maj 2012 · 536 Inlägg

Nisse_R skrev:
Ja dom kan ju inte klaga på rost i sparklådorna på bes iallafall smile Så det kommer troligen gå bra.

//Nisse

haha, nej det lär dom inte kunna göra tongue jo jag hoppas det, är lite nervös för min handbroms bara som tar dåligt, men dom gnällde inte i min ford och den va ännu värre så jag hoppas jag har lika tur i den här smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
RobbanForsell
29 maj 2012 · 292 Inlägg

annars lossar du mitten konslen och skruvar moturs på muttern så spänner du den. wink

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
MrJansson92
29 maj 2012 · 536 Inlägg

RobbanForsell skrev:
annars lossar du mitten konslen och skruvar moturs på muttern så spänner du den. wink

har provat, går inte att spänna nå värst mycke mer där tror jag hmm kan vara vajern som är för uttöjd, men ska ta en kik på det nån dag smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
29 maj 2012 · 536 Inlägg

Update! smile

idag har jag fixat lite med bilen, har monterat nya tutan, lät jävligt fjolligt men den hörs iaf lol
sen bytte jag även olja och oljefilter vilket va otroligt välbehövligt då oljan va kolsvart tongue
blev även en avspolning då bilen va så gul av allt frömjöl hmm

menmen, ska nog ta en sista kik på handbromsen innan bes som är om en vecka, annars ska allt vara klart och jag håller tummarna att jag inte får någon 2a på nått smile

Det var nog allt för idag, uppdaterar näre händer nått nytt smile

hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
The_bonne
30 maj 2012 · 1 Inlägg

Bra jobbat på bilen, såg kalasbra ut på bilderna:)
Lycka till på bes. (B)

Senast redigerat av The_bonne (30 maj 2012)

Volvo 164 (1971)
Volvo Pv 544 "Tantmagneten" (1960)
MrJansson92
30 maj 2012 · 536 Inlägg

The_bonne skrev:
Bra jobbat på bilen, såg kalasbra ut på bilderna:)
Lycka till på bes. (B)

tack så mycket smile jo jag hoppas på det bästa tongue

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Pim_Pim
30 maj 2012 ·

Hur mycket hk/nm fick du da big_smile ? hah

MrJansson92
30 maj 2012 · 536 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Hur mycket hk/nm fick du da big_smile ? hah

när ja räkna om blev de 116,2hk och 179nm i motorn tongue

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
4 juni 2012 · 536 Inlägg

ber om ursäkt att det vart segt med updates nu hmm har inte hänt nått mer med bilen förutom att jag kollat igenom den lite inför bes som blir i övermorrn (tisdag)
Börjar nästan bli lite nervös redan roll
menmen, i morrn blir det nog att kolla det sista och att städa ur den så den är ren och fin smile och på tisdag tar jag den till skolan och ska kika lite på handbromsen och tvätta bilen innan jag rullar iväg till bes smile hoppas det kommer gå bra tongue

Efter bes är klart blir det att lägga ut den på blocket...har tyvärr inte råd att ha kvar den just nu så den får säljas till förmån för någon billigare bil, får se vad det blir för någon men ser för tillfället ut att bli en Golf mk2 men det märks som sagt smile

är någon intresserad av att köpa den av mig så äre bara att säga till smile även en del byten mot mindre och billigare bilar kan vara intressant smile

Menmen, kommer kanske en update i morrn annars blir det efter bes på tisdag smile

hare gött, Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Pim_Pim
4 juni 2012 ·

Jo, det kostar att åka rödblock smile heeh

MrJansson92
4 juni 2012 · 536 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Jo, det kostar att åka rödblock smile heeh

haha, jo det gör ju det tongue dom vill ju gärna dricka lite dom här bilarna, lite för mycke för mig tyvärr, menmen, får hoppas den hamnar hos nån som inte förstör den iaf smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Pim_Pim
4 juni 2012 ·

MrJansson92 skrev:

Pim_Pim skrev:
Jo, det kostar att åka rödblock smile heeh

haha, jo det gör ju det tongue dom vill ju gärna dricka lite dom här bilarna, lite för mycke för mig tyvärr, menmen, får hoppas den hamnar hos nån som inte förstör den iaf smile

Jo, du får hoppas på det bästa ! smile
Min vita 740 gl, som ligger under gamla bilar, den sålde jag för nån månad sen och den är helt förstörd nu..

MrJansson92
4 juni 2012 · 536 Inlägg

Pim_Pim skrev:

MrJansson92 skrev:

Pim_Pim skrev:
Jo, det kostar att åka rödblock smile heeh

haha, jo det gör ju det tongue dom vill ju gärna dricka lite dom här bilarna, lite för mycke för mig tyvärr, menmen, får hoppas den hamnar hos nån som inte förstör den iaf smile

Jo, du får hoppas på det bästa ! smile
Min vita 740 gl, som ligger under gamla bilar, den sålde jag för nån månad sen och den är helt förstörd nu..

jo jag gör ju det smile jasså? fan va tråkigt =/

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
5 juni 2012 · 536 Inlägg

Update! tongue

va iväg och besiktade 740in idag då tongue=P gick ju inte super bra men bättre än förväntat iaf smile=P

Här kommer en bild på protokollet smile
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/179624_3429792258257_1641793499_n.jpg

trodde faktiskt det skulle bli värre än så tongue nu ska jag bara se om jag kan hitta en ny waier då jag tror att det är den som är problemet för spänna mer går inte om det inte finns något mer ställe än inne vid spaken typ, vid själva skivorna finns det inget man kan justera eller spänna hmm så tror som sagt att waiern behöver bytas sad nån som vet vart jag kan få tag på nån ny/bättre begagnad? biltema och mekonomen har inte vad jag kollat hmm

Aja, får se hur det blir, i värsta fall säljs den som den är nu smile

det var allt för idag, hare gött, Hejsvejs! cool

Senast redigerat av MrJansson92 (5 juni 2012)

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
6 juni 2012 · 536 Inlägg

liten mini update tongue

tog en tur ut till gamla flygfältet efter besiktningen tongue blev några nya bilder smile även en liten film wink

Här kommer bilderna smile

dom brukar ju kallas traktorer så ut i gräset big_smile
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/537657_3432345802094_440889867_n.jpg

tjejen kikar upp bakom instrumentbrädan tongue
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/319891_3432346602114_1475066895_n.jpg

rätt fint ställe att fota på tycker jag tongue
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/8101_3432348162153_1073872463_32469012_1889843689_n.jpg

troligtvis kommer detta bli första bilden i annonsen när den ska säljas smile
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/542049_3432348602164_1073872463_32469013_391150687_n.jpg

tar nog med den här också smile
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/182531_3432349522187_523522072_n.jpg

liten bild på kontoret också tongue
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/285703_3432350562213_654480284_n.jpg

och här kommer lilla filmen tongue va lite mer bus men bara det här vi filmade tongue tjejen som filmar och hostar och håller på, hon är inget fan av däckrök yikes filmat med en Samsung Galaxy S3 smile
[video]http://www.garaget.org/video/123197[/video]

Det var allt för den här gången smile får se när nästa update blir smile

Hare gött, Hejsvejs! cool

Senast redigerat av MrJansson92 (6 juni 2012)

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
7 juni 2012 · 536 Inlägg

liten mini update tongue

Idag har jag kört dom första 40 milen med bilen sen den kom i min ägo smile och inte ett enda problem under tiden heller big_smile vart ute med den idag och kört ca 15-20 mil totalt roll är ju så kul nu när man fått igång den och fått den besiktad och allt tongue dock blev det en del lek och grusvägs körning, även lite vattenpölar och lera kom ivägen roll en ordentligt skitig bil har jag just nu alltså lol men i morrn blir det nog en avspolning för att åka på min första bilträff med den smile är en träff här i karlstad varje torsdag under sommaren så i morrn blir det dit en sväng smile efter det hem till tjejen och en ordentlig tvätt av bilen på fredag smile

Kommer nog upp nån bild från träffen när jag är hemma igen smile

tills vi hörs nästa gång, hare gött!

Hejsvejs! cool

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang