5140
Sök

Problem med bränsletillförsel Passat -91a

1 Inlägg
10 september 2006
Trådstartare
Hallå

Jag har en Passat 1.8 från 91 och har haft ett irriterande problem med den ett tag nu. Att beskriva det kan bli lite svårt men jag ska försöka.

Vad som är problemet är att bränsletillförseln till motorn tenderar att försvinna ibland. Oftast är det när jag ger relativt lite gas eller när jag gasat på och släpper upp gasen. Fast jag håller pedalen ganska still känner jag bara hur det verkar som att motorn inte får någon bensin och bilen börjar hacka. Riktigt dåliga dagar är det så illa att den tillochmed dör, framförallt när jag krypkör eller har tomgång. Ger jag någotlunda mycket gas är det sällan något problem, tex när jag ligger i 100-110.

Jag har visat bilen för diverse bilkunniga och de ger ju förstås lite olika alternativ. En sa att det kan vara bränslepumpen som är kass, en annan sa att det kan vara styrenheten eller nåt slags luftläckage i förgasaren.

Någon som har varit med om något liknande?

Lars

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
16 september 2006
har du provat byta bränslefiltret?

prova spruta lite startgas på vakumslangar och förgasarfoten prova även vicka lite på den och se om motorn ändrar gång (detta med motorn igång).

Sök