Montera vinge på Golf 3a

jockesson019
21 mars 2012 · 15 Inlägg

Hejsan hade tidigare fäst vingen med ett konstruktionslim från Jula som hade lossnat en morgon när ja gick ut till bilen, hade annars varit felfritt, var noga med att tvätta rutan innan ja monterade den i höstas.
Ni som har monterat en vinge direkt på rutan har ni några tips på att få det att sitta ordentligt?
så man slipper vara orolig att det lossnar helt plötsligt.
Hur mycket lim är nödvändigt att använda?

Är glad för all slags hjälp jag kan få   smile

Limmet var: http://www.jula.se/konstruktionslim-pl- … -ml-504035

Senast redigerat av jockesson019 (23 mars 2012)

Februaripojken
13 april 2012 · 112 Inlägg

Det ska funka bra med det limmet..
Satte du något "tryck" på den så den pressades mot rutan?
Om inte så gör det och låt verka i x antal timmar smile

Volvo s40 "Like A Boss" (1997)
Volvofarfar
13 april 2012 · 1 312 Inlägg

Åk till en verkstad som byter vindrutor, och fråga om dom har lite rutlim över  som du kan få, kleta på det på vingen och montera, jag lovar dig att den aldrig mer släpper.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
xciso
14 april 2012 · 302 Inlägg

Jag har för mig att PL200 är bättre än 400 som du använt.
Annars rekommenderar jag SikaFlex.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
jockesson019
10 april 2013 · 15 Inlägg

bump

mb_pucken
10 april 2013 · 5 087 Inlägg

pl 400 och pressa i ett x antal timmar. de ska sitta. annars funkar rutlim. lite mera pyssel me de när de ska värmas osv.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
11 januari 2014 · 126 Inlägg

ställer samma fråga i detta forum med... köpte en originalvinge på skroten idag & den satt skruvad genom rutan på den golfen jag plockade den. så min fråga här är hur gör man hål i min bakrutan utan att den spricker & behöver byta ut rden? tongue

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Mack Forum- och sitemoderator
11 januari 2014 · 26 143 Inlägg

Volvo-Tobbe skrev:
ställer samma fråga i detta forum med... köpte en originalvinge på skroten idag & den satt skruvad genom rutan på den golfen jag plockade den. så min fråga här är hur gör man hål i min bakrutan utan att den spricker & behöver byta ut rden? tongue

Tejpa där du ska borra - för att få grepp -  och borra väldigt försiktigt?
Eller tänker jag fel nu?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
19Tobbe91 Sluta rattsurfa
11 januari 2014 · 126 Inlägg

Mack skrev:

Volvo-Tobbe skrev:
ställer samma fråga i detta forum med... köpte en originalvinge på skroten idag & den satt skruvad genom rutan på den golfen jag plockade den. så min fråga här är hur gör man hål i min bakrutan utan att den spricker & behöver byta ut rden? tongue

Tejpa där du ska borra - för att få grepp -  och borra väldigt försiktigt?
Eller tänker jag fel nu?

tänkt samma sak men ska vara lite tydligare... vad för borr? ska jag börja med mindre borr & gå på större & hur mycket större kan man gå på till det blir rätt? jag är bara van att borra i plåt, alu m.m som är hårt smile

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang