Bilköp - Beslutsångest Nissan GT-R 2010 vs Audi R8

AudiZack Living the good Life!
12 april 2012 · 585 Inlägg

Alltid big_smile .....

Och nej RS6 är inget aktuellt, gammal och törstig och 6000 mila kamremsbytena är jag inte intresserad utav, men tack ändå :p

When the flag drops, the Bullshit stops.
mr_hehe
13 april 2012 · 137 Inlägg

matteeee skrev:
Enkelt: Föredrar du prestanda eller design?

Jag hade valt R8 (även med V8, men helst en V10 såklart) av den enkla anledningen att oavsett vilken bil man köper så är man aldrig snabbast. GT-R är snabbare och mer prestanda för pengen, men man blir ändå ifrånkörd av nån annan tokstolle med ännu mer pengar.
Men R8 är nåt så gud-in-i-helv-te snygg och snyggare ju långsammare den går wink Men det är ju min åsikt, du får själv komma på din...

Zacke jag tycker att han har rätt big_smile

Honda civic b18 "svarta faran" (1993)
Honda civic VTI "TheBlueBeast" (1992)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
13 april 2012 · 2 972 Inlägg

mr_hehe skrev:

matteeee skrev:
Enkelt: Föredrar du prestanda eller design?

Jag hade valt R8 (även med V8, men helst en V10 såklart) av den enkla anledningen att oavsett vilken bil man köper så är man aldrig snabbast. GT-R är snabbare och mer prestanda för pengen, men man blir ändå ifrånkörd av nån annan tokstolle med ännu mer pengar.
Men R8 är nåt så gud-in-i-helv-te snygg och snyggare ju långsammare den går wink Men det är ju min åsikt, du får själv komma på din...

Zacke jag tycker att han har rätt big_smile

Men heeeeey, jag skrev ju att det är MIN åsikt, ni får komma på er egen wink haha

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
loow Jävel
13 april 2012 · 2 018 Inlägg

Jag tycker att r8an utstrålar mycket mer "supersportbil"-känsla än en Nissan som ser mer alldaglig ut.
Hade lätt valt r8an då den lär få mer uppmärksamhet av folk på gatan och så tror jag att den har bättre andrahandsvärde.

Bara mina tankar, jag säger naturligtvis inte att det ÄR så smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
sleepyoh
13 april 2012 · 1 319 Inlägg

Nissan. Audi r8 är en så fruktansvärt ful bil att man mår illa när man ser dom. _/

_----------'
-Michael :-)
13 april 2012 · 367 Inlägg

Nissan är ful som fan och snabb.
Audi är snygg som fan och snabb.

Inte svårt.

Zlover
13 april 2012 · 6 Inlägg

Se till att det är en äkta 2010 om du ska ha GT-R. Detta skiljer en 09 mot en 10:

- Förbättrad tid på nurburgring: 7:26.7
- Förändring av framfjädrar och styvhet i dämparna
- Ökad styvhet av bakre bussningar
- Ändrad logik som styr kraftfördelningen mellan fram- och bakaxeln
- Ändrad logik i växellådans styrenhet vid automatläge.
- Ytterligare två NACA kylkanaler i diffusern bak
- Större diameter på rör till oljekylare
- Styvare växellådsfäste
- Ändrad balans i den elektroniska bromkraftsfördelningen
- Förändrad konstruktion av dämpningsfjädern i bakbromsar
- Modifierade luftutsläpp för bromsar
- Ny isolering i baksätet.
- Bättre navigator/display med stöd för backkamera osv..
- Lägre avgasutsläpp

slowSwede
13 april 2012 · 223 Inlägg

-Michael skrev:
Nissan är ful som fan och snabb.
Audi är snygg som fan och snabb.

Inte svårt.

En R8 är ju inte snabb i sammanhanget, inte gt-r snabb i alla fall.

BMW 335 (2007)
Backstream
13 april 2012 · 168 Inlägg

Jag hade helt klart valt GT-R eftersom jag personligen tycker att den känns mer ungdomlig än en R8 som är en bil för lite äldre med alldeles för stor plånbok (bara min åsikt), men visst GT-R:en är långt ifrån billig men man får ju mer åka för pengarna

yakozan
13 april 2012 · 333 Inlägg

Ärligt talat så skulle jag struntat i all prestanda på pappret för respektive bil. Hur ofta får man användning får bilens maximala acc siffror eller hur många g i sidleds bilen klarar runt i en ring? Samma sak gäller för en bils tid runt ringen. Säkert jättebra grejer om du ska ha bilen som banbil, men helt ärligt så väljer man antagligen nånting annat än en GTR eller R8 om man ska ha banbil. Jag personligen hade valt nånting lätt och billigt i drift som en super 7 för banbilsbruk.

Köp den bil du tycker är roligast och intressantast.
I mina ögon så är R8an en sportbil i mängden medan GTR är en intressantare bil pga sina tekniska lösningar.
Skulle inte förvåna mig om GTRens exteriör står sig bättre med tiden just pga att det känns mer funktion före form.

Men skit i vad jag och alla andra tycker och köp den bil DU vill ha.

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Rapide
13 april 2012 · 188 Inlägg

R8 alla dagar, utan tveka, man ska inte påverkas av att GTR tar dom flesta bilarna, allt handlar inte om hp, R8 är grovt mkt snyggare tycker jag.

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
damn_fast
13 april 2012 · 215 Inlägg

Rapide skrev:
R8 alla dagar, utan tveka, man ska inte påverkas av att GTR tar dom flesta bilarna, allt handlar inte om hp, R8 är grovt mkt snyggare tycker jag.

Jag har inte åkt GTR men R8 har jag åkt och kvalitetskänslan var MYCKET hög i den bilen.

Kanske inte viktigt för alla men för vissa.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS
Marticus Meldem
13 april 2012 · 917 Inlägg

ur perspektivet från en fattig fotgängare på stan som ser dig rulla förbi (jag): Audi R8, den är såååååå mycket snyggare!

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Wanted_86
13 april 2012 · 48 Inlägg

Med tanke på att det släpps en ny gtr varje jävla år och de äldre förlorar så mkt värde pga detta så vill jag nog rekommendera audi r8 men försök att klämma ut till en v10 isf.

Och det säger en f.d Skyline fantast smile

Båda bilar är grymma och mit tips är att provköra båda två på en och samma dag och gå efter magkänslan eftersom det är trots allt du som ska köra och pröjsa för bilen smile

Mvh Wanted

Alex_T
13 april 2012 · 150 Inlägg

Att döma av alla kommentarer så har du 2 val 1:om du vill ha en snabb bil som är inriktad till 100% på prestandan köp en GTR 2:vill du ha en bil som ser snygg ut på stan som du kan styla med och vara "cool" i köp en R8. MVH

Volvo S70 T5 "Prinsen" (1998)
Volvo 944 (1992)
Masquerade Aldrig nöjd
14 april 2012 · 804 Inlägg

I egenskap av någon som aldrig skulle ha råd med någon av bilarna säger jag GT-R. Snyggare, snabbare och mer prisvärd. Råttan köps bara av folk som inte har råd med en Lambo, lite som Boxstern är mot 911:an.

Livet är för kort för att äga Volvo.
JCH E 942
14 april 2012 · 4 Inlägg

Q7 v12tdi, har du kollat den förästen? big_smile

BMW e46 320ci cab "prefacelift" (2001)
Marticus Meldem
14 april 2012 · 917 Inlägg

JCH skrev:
Q7 v12tdi, har du kollat den förästen? big_smile

tror han vill ha en sportbil och inte sportlastbil? tongue

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
TireSlayer Tvivlare
14 april 2012 · 2 266 Inlägg

Jag hade köpt en mer balls-out bil när vi snackar dessa summor. GT3 RS, oohyes. big_smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
AndreasS
1 maj 2012 · 36 Inlägg

GT-R såklart. R8 V10 är väl en fin bil, men..  wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang