Angående: Önskemål och förslag på "bilträff" eller evenemang i Skåne/Malmö

BlackAbarth
10 april 2012 · 9 Inlägg

Kanske kan Re Loaded ta till sig detta eller nån annan lokal organisation.

Jag efterlyser organiserade evenemang där man kan svänga lite med sin bil. Ja jag vet att det finns "ban träffar " och jag har varit på sådana många gånger men de kostar ofta skjortan. Idag ligger flesta sådana banträffar på minst 1000 kr och upp till tio tusentals kronor.

Men det behöver inte kosta så mycket. Om tex Reloaded går in arrangerar en ban träff på tex Sturup raceway med så många medlemmar som har grymma bilar så bör man få ner priset per skalle.

Man skulle även kunna arrangera sk autocross. De är mycket populära i bla usa och england. Det är typ som en konbana fast inte bara slalom. Man kör en bil i taget och mot klockan.

Sen finns det den klassiska slalom konbanan.

Det finns många alternativ och nu när tex Re loaded har blivit så stora och organiserade (vilket är imponerande) så varför inte vidga vyerna lite. Om det är billigare och närmare för oss här nere så tror jag att fler hade ställt upp att köra.

Tänkte att denna tråd kunde vara öppen för förslag om hur vi skulle kunna förbättra möjligheterna för alla oss motor intresserade i  denna delen av landet.

Sportbilar är röda
Mazda RX-8 (2004)
xdaniellox
10 april 2012 · 45 Inlägg

Track day på Sturup Raceway börjar imorgon. De planerar att ha körning två gånger i månaden. Priset 995:- lite dyrare än förra året men värt ända. Det stå allt i deras kalendar på hemsida www.sturupraceway.com

Volvo S60 T5 "Violetta" (2001)
robinH
11 april 2012 · 98 Inlägg

xdaniellox: Är det open pitlane eller delas folk upp i klasser? Och isåfall hur långa är passen per klass?

Det största problemet är väl att det kostar så pass mycket att hyra banorna vilket resulterar i höga priset och att så få faktiskt gör det...

Senast redigerat av robinH (11 april 2012)

BlackAbarth
11 april 2012 · 9 Inlägg

För dyrt om man ska åka mer än 1 gång tycker jag.

Sportbilar är röda
Mazda RX-8 (2004)
robinH
11 april 2012 · 98 Inlägg

BlackAbarth skrev:
För dyrt om man ska åka mer än 1 gång tycker jag.

Billigare än så tror jag inte man kommer undan med på en riktig bana. Konbanor har jag faktiskt ingen koll på vad dom tar för men för mig känns en konbana inte så lockande faktiskt...

Evets
11 april 2012 · 643 Inlägg

86250:- kostar det att hyra Sturup raceway för en dag. Du måste upp i en hel del bilar för att komma ner i bra nivå och då blir de mindre körning med tyvärr. Så 1-2000 är en vettig summa relaterar till att du får köra lite med.

Crusti
11 april 2012 · 115 Inlägg

BlackAbarth skrev:
Men det behöver inte kosta så mycket. Om tex Reloaded går in arrangerar en ban träff på tex Sturup raceway med så många medlemmar som har grymma bilar så bör man få ner priset per skalle.

Så man måste ha en grymbil för att få leka av sig lite på ett lagligt sätt?
Kanske jag som missuppfattad dig?!

Men jo det hade varit kul att testa att köra på bana, även konkörning, dock hade en nybörjare för mig inte vågat köra fullt ut och skämt ut mig. Haha.

BlackAbarth
11 april 2012 · 9 Inlägg

Autocross då? Vi har många stora parkeringen i Skåne och priset bör hamna på max ett par hundra kr per bil. Se hur det kan gå till:

http://www.youtube.com/watch?v=2cDsmBex … ata_player

Sportbilar är röda
Mazda RX-8 (2004)
Clintan66
15 april 2012 · 2 011 Inlägg

Hade gärna sett detta event kommit igång på Knutstorp istället. Sturup var lite drygt i mitt tycke. Plats för mer folk också på Knutstorp.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang