Motorn går kasst vid 3000rpm?

Icyveins Götterdämmerung
15 april 2012 · 450 Inlägg

Nu är det så att min bil har börjat bli allmänt dum i huvet det började med när vi tog bort alla tändstift för att se om dom var i duktigt skick vilket dom var och innan vi skruvade dit dom så hade en på lite atf olja på gängorna (är det bra?) sen när turbon börjar ladda o man kommer över 3000-4000rpm så blöddrar den o smäller riktigt ordentligt kan den få för lite soppa eller kan det vara tryckfall? någon som vet?

spec jag kör på
3" hela vägen (kattersättare)
uppsvarvad lmm
550cc spridare
eftermarknads soppapump
chippen vet jag inte gissar på steg 3?

SR20DET s14

Can´t kill it join It
FredrocK
16 april 2012 · 211 Inlägg

Hade typ samma problem med min SR20 i början. Letade febrilt efter allt som kunde vara fel utan att hitta nåt. Provade till slut att göra ren luftmassemätaren. Köpte CrC Air Censor Clean och gjorde ren med. Sen gick den som klockrent! smile
Kolla också så du fått dit jordkabeln till spolarna som sitter under tändstiftskåpan. Kommer inte ihåg hur det ser ut på SR20n nu, Men gissar på att det är snarlikt som på CA18 motorn.
Hade det felet på en CA18 med misständningar som följd.

C70/740/200sx/180sx/Cmax/V70II
--Topcar, J-Spec, BRL--
Volvo C70 T5 "Goldie" (1997)
Nissan 200sx RS13 "Kuro" (1992)
Icyveins Götterdämmerung
16 april 2012 · 450 Inlägg

jaså det hade ja ingen aning om att man kunde använda haha smile ok ska kolla den med.Tack

Can´t kill it join It
Icyveins Götterdämmerung
22 maj 2012 · 450 Inlägg

jag har nu gjort rent med crc rengöraren den gick lite bättre efteråt men går fortfarande skit i en påse...när jag drar iväg sakta på 2an o gasar till så misständer den "rökhosteffekt" sen vid 5ans växel så smäller den misständer? låter som att den inte får tillräckligt med soppa smäller ganska fint i cylindrarna vilket det låter som det kommer därifrån..har nu börjat att riva bort allt och kolla va fan det kan vara börjar seriöst bli trött på den...skall pröva att använda en multimeter på tändhattarna och byta lambda sonden

Can´t kill it join It
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang