Var inte så länge sedan jag åkte på en laserkontroll, och säkerhetsmarginalen är tre km/h.
it_mutt skrev:
Har också hört något om 4km/h (eller om det möjligen var 3km/h), men, som jag vill minnas så skulle det vara "bortdraget" redan. Detta skulle alltså vad jag vill minnas handla om en felmarginal, med andra ord, säger polisen att "du höll 110km/h" så skulle detta vara efter att felmarginalen var borträknad.
Notera att detta är något "jag har för mig att jag hört", så det kan mycket väl vara något som jag rör ihop med något annat, eller något som jag hört någon gång och som i sin tur är rent skitsnack
han klockade mig på 52km/h på lasern å inte tog han bort nån felmarginal:( han visade mig lasern och där stod 52km/h och jag kan lova att de finns kinkiga poliser i lycksele, tex farsans kompis som är handikappad och kör en handikapp anpassad bil fick 800:- i böter för att han inte riktigt når till blinkersspaken (han blinkade för sent:D
Var det 52 på en 50-sträcka??? I så fall var det jävligt dåligt av farbror blå!!!
Var inte så länge sedan jag åkte på en laserkontroll, och säkerhetsmarginalen är tre km/h.
han klockade mig på 52km/h på lasern å inte tog han bort nån felmarginal:( han visade mig lasern och där stod 52km/h och jag kan lova att de finns kinkiga poliser i lycksele, tex farsans kompis som är handikappad och kör en handikapp anpassad bil fick 800:- i böter för att han inte riktigt når till blinkersspaken (han blinkade för sent:D
Var det 52 på en 50-sträcka??? I så fall var det jävligt dåligt av farbror blå!!!
där har du svaret: tror dock att de va aspiranter... åkte själv på böter i söping i 20kmh, då jag passerade en central rondel... 2000:- ville de ha då jag inte väjjade för dem då de inte ens var inne i rondellen:(
BMWpwr skrev:
saab_sonett skrev:
Normalt har man 6km "moms" Var dom uppretade av något annat du gjort?
hade inte gjort något annat gled som vanligt, tror dock att de va aspiranter:)
vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Normalt har man 6km "moms" Var dom uppretade av något annat du gjort?
Lasern drar av för en viss del, men inte är det 6km, snarare 2-3km
Helt rätt, lasern drar av 3 km/h
Så står det 52 km/h på displayen så har man kört 55 km/h
Surt iaf
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Lasern drar av för en viss del, men inte är det 6km, snarare 2-3km
Helt rätt, lasern drar av 3 km/h
Så står det 52 km/h på displayen så har man kört 55 km/h
Surt iaf
snarare: står det 55 på displayen så åker man på 52km/h
Ö nej? Så funka de inte när jag åkte på det... De var självaste herr kjellander och minns jag inte helt fel så sa han att den drog av de själv. Och han var en av de bäste de hade.
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Jo, lasern drar av 3km. Men gränsen för att åka på böter enligt rättspraxis går vid +6km/h så 56km/h inga böter, 57km/h böter Fartkamerorna är inställda på 6km/h
Jo, lasern drar av 3km. Men gränsen för att åka på böter enligt rättspraxis går vid +6km/h så 56km/h inga böter, 57km/h böter Fartkamerorna är inställda på 6km/h
Upp med fakta. Att kamerorna är inställda på 6km betyder inte att polisen ställer in sig på det. Åtminstone gör inte civilarna det när de kör efter dig. De går på snittet under viss sträcka.
Nu jävlar ska ni få något som är riktigt irriterande!!! En mörk kväll möter en lastbil som lyser värre än julgranar, 10 extraljus med parkeringsljus, div dioder här och var, gärna en Scania logga i alla möjliga färger, halvljus + dimljus ihop med detta.
Möter mig som kör med halvljus och dimljus, jag får 10st xenon konverterade extraljus i nyllet bara för att jag bländar han i lastbilen!!! Han själv med allt sitt skit igång då???
Nu jävlar ska ni få något som är riktigt irriterande!!! En mörk kväll möter en lastbil som lyser värre än julgranar, 10 extraljus med parkeringsljus, div dioder här och var, gärna en Scania logga i alla möjliga färger, halvljus + dimljus ihop med detta.
Möter mig som kör med halvljus och dimljus, jag får 10st xenon konverterade extraljus i nyllet bara för att jag bländar han i lastbilen!!! Han själv med allt sitt skit igång då???
han är ju störst så han får göra vad han vill:)
Ja du, det är ju jävligt tydligt det! FY FAN!
dom flesta lastbilar tränger sig och har 500 lampor framåt:)