3618
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

682 Inlägg
15 augusti 2012
marwin_of_sweden skrev:
MammDiin skrev:
HalfShell skrev:
Jag vet inte om detta har sagts innan, men folk som inte kör upp i 110 på ett påkörningsfält hatar jag verkligen. Det kokar i mig när jag får en sådan stoppkloss framför mig. Ligger i 80-90 hela vägen ut på motorvägen, först då gasar de på (fast då är de iofs redan långt bak i min bakspegel)

En gång svängde en ut i 80km/h ungefär 50 meter framför mig när jag körde 120 i vänstra körfältet på en motorväg. Var rätt så nära röven på hans bil innan jag var nere i 80. Och därefter så kör han 120-140 på 100-väg, och gjorde en massa riskabla omkörningar. Antar att han inte ens kollade i spegeln innan han bytte körfält.

Men något som är lite kul är när någon som på accelerationsfält kör bredvid en och försöker komma ut:)
En gång var det en som gjorde så när jag körde med lastbil och det slutade med att han körde utanför vägen jämsides med mig i några hundra meter, innan han saktade in och svängde in bakom mig. Tycker det inte kunde ha varit så svårt för honom att antingen gasa på eller sakta ner lite och svänga ut framför/bakom mig.

Däremot så såg jag något som man verkligen kan kalla för det värsta som kan hända i trafiken igår. Med andra ord en trafikolycka. Däremot så såg det inte så allvarligt ut. Tog även en bild av det, men tänkte inte lägga upp det när det inte riktigt är det som tråden handlar om.

I min körkortsbok stod det att man var skyldig att lämna plats och släppa ut bilar som kommer på påfarter.

Nej.. du ska underlätta påfart och om möjligt lägga dig i vänster körfält, notera att allt sånt gäller "om det kan göras på säkert sätt" .

Avstängd
1 714 Inlägg
16 augusti 2012
Det jag hatar mest i trafiken är Hyundaier och Kia.
Jag skulle kunna lägga upp nån bild men jag tror alla vet hur dessa ser ut redan så.

Krösus
57 Inlägg
16 augusti 2012
Emilius skrev:
Jag skulle kunna lägga upp nån bild men jag tror alla vet hur dessa ser ut redan så.

Ja vart i helvete kom alla dessa KIor från? Bara sett dem de senaste två åren;S fula fiskar de.

Avstängd
1 714 Inlägg
16 augusti 2012
NeZZeR skrev:
Emilius skrev:

Ja vart i helvete kom alla dessa KIor från? Bara sett dem de senaste två åren;S fula fiskar de.

8 års nybilsgaranti kan väl få korkade svenssons att köpa vilket skit som helst.

239 Inlägg
16 augusti 2012
Sen kör de runt och glassar som om det vore värsta vrålåken de lyckats köpa. Pfffft! lol

Emilius skrev:

Always a better way - Toyota

9 146 Inlägg
16 augusti 2012
Emilius skrev:
NeZZeR skrev:
Emilius skrev:

8 års nybilsgaranti kan väl få korkade svenssons att köpa vilket skit som helst.

För jävlig att folk går och köper bilar som både går och fungerar bra, med lång garanti som gäller ALLT på bilen utom däcken, med bra andrahansvärde till ett riktigt bra pris! Förstår inte att man orkar leva med det!

______________JDM______________
204 Inlägg
16 augusti 2012
Emilius skrev:
NeZZeR skrev:
Emilius skrev:

Rolig mening där, borde väll vara 8 års nybilsgaranti som gör dem pålitliga till skillnad från skit. vad lämnar audi ? 50 meter runt hörnet? tongue

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

239 Inlägg
16 augusti 2012
Läs gärna lite kommentarer från Kiaägare online, så ser du snart att bilarna står en del på verkstan. Garantin täcker bilen, men jag tror inte att den ersätter förlorad arbetstid etc. wink

Bromar skrev:
Emilius skrev:
NeZZeR skrev:

Rolig mening där, borde väll vara 8 års nybilsgaranti som gör dem pålitliga till skillnad från skit. vad lämnar audi ? 50 meter runt hörnet? tongue

1 160 Inlägg
16 augusti 2012
marwin_of_sweden skrev:
MammDiin skrev:
HalfShell skrev:
Jag vet inte om detta har sagts innan, men folk som inte kör upp i 110 på ett påkörningsfält hatar jag verkligen. Det kokar i mig när jag får en sådan stoppkloss framför mig. Ligger i 80-90 hela vägen ut på motorvägen, först då gasar de på (fast då är de iofs redan långt bak i min bakspegel)

En gång svängde en ut i 80km/h ungefär 50 meter framför mig när jag körde 120 i vänstra körfältet på en motorväg. Var rätt så nära röven på hans bil innan jag var nere i 80. Och därefter så kör han 120-140 på 100-väg, och gjorde en massa riskabla omkörningar. Antar att han inte ens kollade i spegeln innan han bytte körfält.

Men något som är lite kul är när någon som på accelerationsfält kör bredvid en och försöker komma ut:)
En gång var det en som gjorde så när jag körde med lastbil och det slutade med att han körde utanför vägen jämsides med mig i några hundra meter, innan han saktade in och svängde in bakom mig. Tycker det inte kunde ha varit så svårt för honom att antingen gasa på eller sakta ner lite och svänga ut framför/bakom mig.

Däremot så såg jag något som man verkligen kan kalla för det värsta som kan hända i trafiken igår. Med andra ord en trafikolycka. Däremot så såg det inte så allvarligt ut. Tog även en bild av det, men tänkte inte lägga upp det när det inte riktigt är det som tråden handlar om.

I min körkortsbok stod det att man var skyldig att lämna plats och släppa ut bilar som kommer på påfarter.

FEEEEL

Trucker
2 710 Inlägg
16 augusti 2012
Emilius skrev:
NeZZeR skrev:
Emilius skrev:

Jag mår dålig när jag ser folk köpa "såna" bilar / köra såna bilar. Dom blir allt större nu i Europa / Sverige.
Billiga bilar, schyssta villkor får svensson o gå ner på knäna!

Tror dock att trenden kommer att väna när folket insett att  8 års nybilsgaranti INTE gäller i hela 8 år utan det begränsas av milen oxå! Hoppas trenden vänder snart..

Fart missbrukare

679 Inlägg
16 augusti 2012
trippelturbo skrev:
Emilius skrev:
NeZZeR skrev:

Jag mår dålig när jag ser folk köpa "såna" bilar / köra såna bilar. Dom blir allt större nu i Europa / Sverige.

Tror dock att trenden kommer att väna när folket insett att  8 års nybilsgaranti INTE gäller i hela 8 år utan det begränsas av milen oxå! Hoppas trenden vänder snart..

Man får väl vad man betalar för helt enkelt, att det är 8 års nybilsgaranti innebär allt annat än garanti på alla delar på bilen, t.ex ifall kompressorn till ACn lägger av så får du pynta det själv eftersom det inte är någonting som går på garantin. Det är enbart små grejer som är billiga som är garanti på, som Kia/Hyundai räknar ut att det kan faktiskt gå sönder, men jag tror knappast någon av dem tillverkarna har testat alla delar på deras bilar i 8 års tid..
Senast redigerat av Constantine (16 augusti 2012)

239 Inlägg
16 augusti 2012
Så var det med den "garantin". Låter nästan som Mercedes "30-åriga" rostskyddsgaranti. Jag kan inte säga att jag blir förvånad, men dock bestört över det du skriver. Köper man en begagnad Toyota t e x, så täcks även klimatanläggningen, och då är det en kvalitetsgaranti som gäller lika länge som Kias nybilsgaranti. Tror att Kia kommer att förlora kundlojalitet på sikt i Sverige om man har så klena åtaganden gentemot sina kunder.

Constantine skrev:
trippelturbo skrev:
Emilius skrev:

Man får väl vad man betalar för helt enkelt, att det är 8 års nybilsgaranti innebär allt annat än garanti på alla delar på bilen, t.ex ifall kompressorn till ACn lägger av så får du pynta det själv eftersom det inte är någonting som går på garantin. Det är enbart små grejer som är billiga som är garanti på, som Kia/Hyundai räknar ut att det kan faktiskt gå sönder, men jag tror knappast någon av dem tillverkarna har testat alla delar på deras bilar i 8 års tid..

Trucker
2 710 Inlägg
16 augusti 2012
Korsriddaren skrev:
Så var det med den "garantin". Låter nästan som Mercedes "30-åriga" rostskyddsgaranti. Jag kan inte säga att jag blir förvånad, men dock bestört över det du skriver. Köper man en begagnad Toyota t e x, så täcks även klimatanläggningen, och då är det en kvalitetsgaranti som gäller lika länge som Kias nybilsgaranti. Tror att Kia kommer att förlora kundlojalitet på sikt i Sverige om man har så klena åtaganden gentemot sina kunder.

Constantine skrev:
trippelturbo skrev:

Precis som jag skrev, tror att trenden kommer att vända när folket insett! Bara o kolla vilka det är som blir "lurade", äldre och invandrare som bara vill färdas i en ny och säker bil. Sen att dom får 8 års nybilsgaranti är ju själv den största fördelen! Gäller dock o läsa mellan raderna..

Nya Kia Sportage går lös på 200-250K, det om vi jämför med nya Q7, Q5, X5, XC90 etcetc som går lös på runt halvmillen. Det är ju en väldig skillnad! Bara kolla efter vägarna vilka nya bilar det börjar dominera, i30 säljer som smör bland ensamma pensionärer, i40 bland taxiåkare och barnfamiljer som blev svikna av Saab. O sen har vi Sportage som "hade ej råd med tyskt".

Allt detta, o sen får du 8 års nybilsgaranti. Det känns nästan som "först till kvarn"

Fart missbrukare

679 Inlägg
16 augusti 2012
Korsriddaren skrev:

Constantine skrev:
trippelturbo skrev:

Jo ungefär, Mercedes garantin gällde ju fullt ut med allt endast om den var servad hos en auktoriserad Mercedes verkstad.

Kia/Hyundai kör i stil med att eftersom de inte finns med i deras kostnadsberäkningar att exempelvis AC kompressorn ska lägga av under garanti tiden så ersätter de ej den, men de ersätter alla andra AC delar som givetvis är billigare, så det gäller att läsa mellan raderna när det gäller garanti hit och dit.

______________JDM______________
204 Inlägg
17 augusti 2012
Det jag läste senast bland missnöjda bilägare och då ingår det hur de blivit behandlade på firmorna vid eventuella problem osv, då kom våra franska vänner längst ner på den listan.

Men men, man köper väll inte en bil och tror att man aldrig behöver göra något med den.

Korsriddaren skrev:
Läs gärna lite kommentarer från Kiaägare online, så ser du snart att bilarna står en del på verkstan. Garantin täcker bilen, men jag tror inte att den ersätter förlorad arbetstid etc. wink

Bromar skrev:
Emilius skrev:

Den som har funnit, Har sökt en hel del med!!

239 Inlägg
17 augusti 2012
Köper man japanskt förväntar man sig inte att behöva besöka verkstad annat än vid service. När det gäller kundnöjdhet brukar Mercedesägare ligga dåligt till. Hur det är med franska bilägare, bortsett från den dåliga kvalitén på bilarna, det vet jag inte. smile

Bromar skrev:
Det jag läste senast bland missnöjda bilägare och då ingår det hur de blivit behandlade på firmorna vid eventuella problem osv, då kom våra franska vänner längst ner på den listan.

Men men, man köper väll inte en bil och tror att man aldrig behöver göra något med den.

Korsriddaren skrev:

Bromar skrev:

679 Inlägg
17 augusti 2012
Korsriddaren skrev:
Köper man japanskt förväntar man sig inte att behöva besöka verkstad annat än vid service. När det gäller kundnöjdhet brukar Mercedesägare ligga dåligt till. Hur det är med franska bilägare, bortsett från den dåliga kvalitén på bilarna, det vet jag inte. smile

Bromar skrev:

Korsriddaren skrev:

Måste bara lägga in en länk som visar senare mätta "nöjdast bilägare kör" http://www.bytbil.com/nyheter/yvh2skyg/ Så Mercedes är faktiskt på fjärde plats och har stegrat successivt sen 1998 då dem tok sjönk. Strax efter på 5:e plats finns Toyota.

Vill ang. Kia garantin också tillägga att jag vet flera som har haft enorma problem med att få navigationen att fungera i bilarna och det är oftast någonting som går sönder väldigt ofta och är väldigt tidsomfattande. Klart det finns fel på alla bilar men att det är 8 års garanti betyder automatiskt inte att det är kvalitets grejer vi snackar om, sen går det alltid att diskutera vidare vad garantin täcker och inte.

Muttley
17 augusti 2012
Ska vi diskutera kia här eller de som stör?  Folk köper bilen billigt för de är mer bil för pengarna än vad en volvo är. Samma skrot när saker går sönder.

Kan lägga till som jag skrivit förr Traktorer och alla jävla a/epa traktorer de kan gå och gömma sig.

Saaboholic
3 129 Inlägg
17 augusti 2012
Finns nog få nya bilar som besöker verkstäder såpass mycket som Kia.. garanti eller ej så är det ändå tidsödande..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Avstängd
10 388 Inlägg
17 augusti 2012
Då vet vi, Kias garanti är ett stort problem för oss alla ute på vägarna. Klart, check aaaaaaaaand done wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök