3786
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

894 Inlägg
10 oktober 2012
MrTurbo skrev:
sleepyoh skrev:
MrTurbo skrev:
Idioter som demonstrativt skall blinka med bromsljusen när man ligger för omkörning. Håll höger istället era sopor... roll

Istället för att stressa och ligga bakom som ett ärke mongo kan du ju helt enkelt öka avståndet lite och sen köra om när dom väl går in till höger. Om dom blinkar med bromsljuset antar jag att du är grymt nära.

stoltosmart skrev:
Undra vem som är en sopa

Underbart att ni uppfattade ironin. :-P

Folk som anser att det är okej att köra 20 kmh under hastighetsbegränsningen och mitt i vägen går tyvärr aldrig åt sidan. Man behöver inte ens ligga så nära innan de får tuppjuck. Som tur är stöter man inte på dem så ofta. Tar för givet att ni med glädje kör i 70 på 90-väg då. Bara att gratulera.

Det nämnde du inte man ska hålla hastighetsbegränsningen o inte ligga under de håller ja med om men inte att ligga för nära det är idioti

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 oktober 2012
stoltosmart skrev:
MrTurbo skrev:
Idioter som demonstrativt skall blinka med bromsljusen när man ligger för omkörning. Håll höger istället era sopor... roll

Undra vem som är en sopa

Ja, ligger man så jäkla nära så man känner att man vill blinka med bromsljuset då får man nog skylla sig själv.
Hade du legat bakom mig hade du fått ett par rejäla vindrutespolningar över dig också.

Kör om från lite avstånd iställlet, då har du t.o.m bättre sikt!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
10 oktober 2012
stoltosmart skrev:
Det nämnde du inte man ska hålla hastighetsbegränsningen o inte ligga under de håller ja med om men inte att ligga för nära det är idioti

Låt gå för det, körs det lagligt är det inte alls lika irriterande men det innebär inte att jag inte vill förbi ibland. cool
Senast redigerat av MrTurbo (10 oktober 2012)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

8 197 Inlägg
10 oktober 2012
Att dom lägger i lite extra i potthål är för att asfalten sätter sig som många andra material. Särskilt med all trafik..
Så har man typ 20" och tre varv tejp och åker på så får man tänka sig för.
Tror inte ni har 50 över en trottoarkant för att det är 50 som gäller just i det området. roll

-Sir Jackie Stewart

894 Inlägg
10 oktober 2012
MrTurbo skrev:
stoltosmart skrev:

Låt gå för det, körs det lagligt är det inte alls lika irriterande men det innebär inte att jag inte vill förbi. cool

köra om får man göra om man nu måste ha så bråttom bara man håller avstånd

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
10 oktober 2012
Opelmadness skrev:
Att dom lägger i lite extra i potthål är för att asfalten sätter sig som många andra material. Särskilt med all trafik..
Tror inte ni har 50 över en trottoarkant för att det är 50 som gäller just i det området. roll

Bor mitt i ett vägarbetsområde sedan nästan ett år (nya RV45) och senast idag hade de fräst så det var en ca 50mm rak tvär kant över vägen. Nu har jag iofs bara 19" men det är riktigt otrevligt att köra över en sådan kant även i låg hastiget. De påstår att de skall vara klara med vägen nu i höst, troligen lagom till att jag får på vinterdäcken...

2 075 Inlägg
10 oktober 2012
Opelmadness skrev:
stoltosmart skrev:
MrTurbo skrev:

Undra vem som är en sopa

Ja, ligger man så jäkla nära så man känner att man vill blinka med bromsljuset då får man nog skylla sig själv.
Hade du legat bakom mig hade du fått ett par rejäla vindrutespolningar över dig också.

Kör om från lite avstånd iställlet, då har du t.o.m bättre sikt!

Ja det där med att ligga nära vid omkörning är inte alltid så lyckat...
Flera gånger jag blivit omkörd av såna som tycker om att ligga i röven på andra. Och sen så ligger de och trycker bakom ett större fordon i en högerkurva och ser inget. Och då när man ligger en bit bakom så ser man hur bra som  helst och kan dra förbi både idioten och det andra fordonet. Då brukar man ju också jävlas lite om de försöker köra förbi en själv igen wink

8 197 Inlägg
10 oktober 2012
MrTurbo skrev:
Opelmadness skrev:

Bor mitt i ett vägarbetsområde sedan nästan ett år (nya RV45) och senast idag hade de fräst så det var en ca 50mm rak tvär kant över vägen. Nu har jag iofs bara 19" men det är riktigt otrevligt att köra över en sådan kant även i låg hastiget. De påstår att de skall vara klara med vägen nu i höst, troligen lagom till att jag får på vinterdäcken...

Just ja, ska bli skoj att se nya vägen sen. smile Har inte åkt där på flera år.
Men skarvar vid vägarbeten får man ju räkna med. Har bara 16" och 55 profil, men tar man det lugnt så är det inga problem. smile

-Sir Jackie Stewart

Better than God \o/
1 886 Inlägg
10 oktober 2012
Opelmadness skrev:
Just ja, ska bli skoj att se nya vägen sen. smile Har inte åkt där på flera år.
Men skarvar vid vägarbeten får man ju räkna med. Har bara 16" och 55 profil, men tar man det lugnt så är det inga problem. smile

De bitar som är klara är riktigt fina. Högerfoten älskar dem! cool

Kör 17" 45 profil på vintern och ändå känns det som värsta svampdäcken mot sommarpuckarna.

52 Inlägg
10 oktober 2012
Dom som har bromsvätska i gaspedalen och även dom som har sugproppar i fronten och sätter sig fast i ens röv..

3 439 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Folk som har svårt och skrapa sidorutorna. sedan bara kör ut ur parkeringen...  Skulle det varit halt så skulle det inte varit så himla roligt. Inte långt ifrån däckskrik.

133 Inlägg
14 oktober 2012
it_mutt skrev:
Också en sak jag tänkte på igår när jag körde min fars ena skrothög (jo, verkligen, skrothög).

Enligt gps:en, så går alltså hastighetsmätaren i den 10-15 (beroende på vilken hastighet man håller) för långsamt.

Håller man 100 med den bilen, så är det enligt gps:en 87km/h

Bara en tanke som kan vara värd att ha i...ehm...åtanke när det suckas över att *bilen framför inte "håller hastigheten"

Det stämmer bra det!
Jag ställer oftast farthållaren efter gps´s hastighet, då även polisen säger att gps´n 9/10 ggr visar hastigheten
mer korrekt. Dock går de inte att köra längre sträckor, annat än motorväg nattetid, just beroende på de som du
skriver. Bilen framför håller tex 100 enligt mätaren, men som i verkligheten är tex 92,
vilket den bilisten inte vet om.

Roligt vid fartkameror, då man håller tex 70 enligt gps´n och de bakom tvärnitar
pga att deras mätare visar 80 smile

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

961 Inlägg
14 oktober 2012
det värsta som finns i trafiken är djur och barn, med djur menar jag typ hundar, hästar och sånt. man vet inte vad de kommer göra när man kör förbi, när jag var ett par år yngre å körde moppe på cykelbanan skulle jag köra om en unge på cykel tog det försiktig för att inte köra på henne. men saken va det att hon kunde ju fan inte cykla och prejade ut mig utanför vägen, där sluttade det och det var fuktigt i marken, så jag välta med den j*vla moppen och spräckte en kåpa. mest är det det minnet som ligger å kör när jag kör om djur och barn...

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Avstängd
10 388 Inlägg
14 oktober 2012
S98 skrev:
it_mutt skrev:
Också en sak jag tänkte på igår när jag körde min fars ena skrothög (jo, verkligen, skrothög).

Enligt gps:en, så går alltså hastighetsmätaren i den 10-15 (beroende på vilken hastighet man håller) för långsamt.

Håller man 100 med den bilen, så är det enligt gps:en 87km/h

Bara en tanke som kan vara värd att ha i...ehm...åtanke när det suckas över att *bilen framför inte "håller hastigheten"

Det stämmer bra det!
Jag ställer oftast farthållaren efter gps´s hastighet, då även polisen säger att gps´n 9/10 ggr visar hastigheten
mer korrekt. Dock går de inte att köra längre sträckor, annat än motorväg nattetid, just beroende på de som du
skriver. Bilen framför håller tex 100 enligt mätaren, men som i verkligheten är tex 92,
vilket den bilisten inte vet om.

Roligt vid fartkameror, då man håller tex 70 enligt gps´n och de bakom tvärnitar
pga att deras mätare visar 80 smile

Ja det blir ju lite knas där. Saken är att mina föräldrar säkerligen inte hade en aning om det innan jag sa det. Och, ptja, de lär ju inte vara ensamma om att vara ovetandes tongue

Problemet är ju att det väcker irritation på två håll. Från den som kör bilen "måste han ligga så jävla nära, jag håller ju hastigheten" och från den som ligger bakom; "Men va faen kör hen 10km/h för långsamt för"
Senast redigerat av it_mutt (14 oktober 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

133 Inlägg
14 oktober 2012
it_mutt skrev:
Ja det blir ju lite knas där. Saken är att mina föräldrar säkerligen inte hade en aning om det innan jag sa det. Och, ptja, de lär ju inte vara ensamma om att vara ovetandes tongue

Problemet är ju att det väcker irritation på två håll. Från den som kör bilen "måste han ligga så jävla nära, jag håller ju hastigheten" och från den som ligger bakom; "Men va faen kör hen 10km/h för långsamt för"

Den som kör efter sin gps, borde ju själv uppdaga att han/hon själv kör aningen för fort
enligt hastighetsmätaren. Vilket i sin tur borde leda till förståelse för de andra som inte sitter med en gps smile
Dessvärre når väl inte förståndet så långt hos/för alla, vilket är som med allt, då ingen är lik den andra.

Man märker rätt fort att folket framför kör "lagligt", kan man då inte köra om så släpper man
enkelt på farthållaren/pedalen och anpassar sig, för så bråttom ska man inte ha de i trafiken.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 oktober 2012
Jag hatar den person som ansåg att rondeller inte är rundlagda flervägskorsningar.
Vilket de i praktiken ÄR....
Pffft...blinka hit o blinka dit. Skall man vänster blinka då vänster. Skall man rakt fram blinka inte..skall man till höger så blinka höger.
Hur gör man i vanliga korsningar?
Nej jag lever uppenbarligen kvar i stenåldern då det fanns sunt förnuft bakom reglerna.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

5 153 Inlägg
14 oktober 2012
Lonefox skrev:
Jag hatar den person som ansåg att rondeller inte är rundlagda flervägskorsningar.
Pffft...blinka hit o blinka dit. Skall man vänster blinka då vänster. Skall man rakt fram blinka inte..skall man till höger så blinka höger.
Nej jag lever uppenbarligen kvar i stenåldern då det fanns sunt förnuft bakom reglerna.....

jag är en av dom som blinkar vänster om jag ska vänster och blinkar höger när jag ska ut ur rondellen. ska ja rakt fram blinkar jag  när jag dka ut och håller då höger fil medans ja håller vänster fil om jag ska vänster. ska jag direkt höger så blinkar jag höger. detta då jag anser att detta underlättar både för mig själv och andra då dom vet vart jag är på väg och jag visar vart jag ska. här i stan har vi en uppsjö med små rondeller och där har man i prinsip inget val då man omöjligt bara kan blinka ut för att hinna vida vart man ska. här blinkar och filkör 99% av alla som jag gör och det funkar bra:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
14 oktober 2012
mb_pucken skrev:
Lonefox skrev:

jag är en av dom som blinkar vänster om jag ska vänster och blinkar höger när jag ska ut ur rondellen. ska ja rakt fram blinkar jag  när jag dka ut och håller då höger fil medans ja håller vänster fil om jag ska vänster. ska jag direkt höger så blinkar jag höger. detta då jag anser att detta underlättar både för mig själv och andra då dom vet vart jag är på väg och jag visar vart jag ska. här i stan har vi en uppsjö med små rondeller och där har man i prinsip inget val då man omöjligt bara kan blinka ut för att hinna vida vart man ska. här blinkar och filkör 99% av alla som jag gör och det funkar bra:-)

Just den saken att man skall blinka på väg UR rondellen är för mig obegriplig då det blir mindre trafiksäkert i längden då man skall hålla på att veva med den där satans spaken...med risk att sabba returmekanismen som kaka på det om man har ratten i fel läge när man för över spaken.
En ronden ÄR och förblir inget annat än en rundlagd flervägskorsning, hur mkt ngn tjänsteman vänder och vrider på det. Det är sunt förnuft...men det saknas uppenbarligen överallt i dagens samhälle...oavsett VAD det gäller.

Nåja....jag får anpassa mig och byta blinkersspak när den lägger av...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Forummoderator
26 487 Inlägg
14 oktober 2012
Lonefox skrev:
mb_pucken skrev:
Lonefox skrev:

Just den saken att man skall blinka på väg UR rondellen är för mig obegriplig då det blir mindre trafiksäkert i längden då man skall hålla på att veva med den där satans spaken...med risk att sabba returmekanismen som kaka på det om man har ratten i fel läge när man för över spaken.
En ronden ÄR och förblir inget annat än en rundlagd flervägskorsning, hur mkt ngn tjänsteman vänder och vrider på det. Det är sunt förnuft...men det saknas uppenbarligen överallt i dagens samhälle...oavsett VAD det gäller.

Jag hoppas du inte är seriös..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fri fart för ett fritt folk!
14 802 Inlägg
14 oktober 2012
Lonefox skrev:
mb_pucken skrev:
Lonefox skrev:

Flervägskorsning?  det är en vägbana med avfarter på inget annat..inte konstigt att det händer olyckor om man tror att man är inne i en korsning

om man anser att blinkersen är riskfyld att använda så tycker jag att du klipper ditt körkort i 2delar och skickar tillbaka det till transportstyrelsen ihop med ett brev där du säger upp ditt körkort på all framtid

Kör fort så hinner inget hända...

Sök