Ksj skrev:
MrTurbo skrev:
Jag kommer troligen slå ner någon förr eller senare. Finns sådana totala idioter i trafiken så man blir mörkrädd.
Slutade tidigare idag så åkte hem rätt tidigt, snöat hela dagen så vägarna är moddiga. Kör "alltid" med dimljus / parkeringslus under dagtid.
Bilen framför börjar blinka med sitt dimbakljus, lessnar till slut och drar på helljuset i röven på honom. Då grisnitar han från 80 till 30kmh i snömodden. Jag hade inga problem med att få ner farten men bilen bakom mig kom jävligt nära. En sådan idiot hade jag lätt bankat skiten ur å slängt i diket.
(Någon i en C30 på Rv45 som känner sig träffad?)
Du kanske bländade framförvarande?
Jag bromsar alltid för folk som kommer upp bakom och bländar, kör dock inte nån pissig volvo.
Har självklart sett till att det inte bländar först genom inställning och sedan IRL test på vägen där polarna vart försökskaniner i annan bil. ;-) Han ansåg garanterat att jag borde ha haft halvljuset på vilket jag anser meningslöst i dagsljus och god sikt.
Oavsett vad man kör är det förtjänt med nackskott att medvetet tärnita framför ett annat fordon oavsett orsak.
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)