3668
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

14 376 Inlägg
23 januari 2013
saab_sonett skrev:
Yrkeschaufförer som tror dom äger vägen...
Den här polaren hade just kört om en kompis. Det tog en stund. En halv raksträcka och en skymd vänsterkurva med heldraget, ingen sikt överhuvud taget. Inga vägrenar att väja på. Ren tur att ingen mötte honom. RV 50 Kopparberg.
http://www.youtube.com/watch?v=Z8v8OfCE7xc

Jag förstår inte vad saken gäller.

/Benny

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
23 januari 2013
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:
Den här polaren hade just kört om en kompis. Det tog en stund. En halv raksträcka och en skymd vänsterkurva med heldraget, ingen sikt överhuvud taget. Inga vägrenar att väja på. Ren tur att ingen mötte honom. RV 50 Kopparberg.

/Benny

Jag tror han menar att personen sitter och filmar medans han kör i skymda kurvor, i mörker med dålig sikt utan vägrenar att väja på...roll

Edit: Han menar att lastbilschauffören kört om sin tradarpolare innan filmen och den omkörningen gjordes på en halv raksträcka samt skymd kurva.
Senast redigerat av Swedenrockers (23 januari 2013)

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

DMNDphoto
727 Inlägg
23 januari 2013
Evildan skrev:
Mattyyy skrev:
Evildan skrev:

? Det är ingen cirkulationsplats där jag länkade, det var västerledens på/avfarter på kartan, mcd/max/BK/chopchop/statoil/snart Pizzahut, jo vi kallar det för kolesterolleden.

Jag vet precis vilken avfart du menar "trafikplats årby" där händer det en hel del olyckor just pga det beteendet du just beskrev.

http://kartor.eniro.se/query?what=maps& … &from=

Ursäktar jag är sjuk och trött så såg lite fel.

I höstas så blev en bekant påkörd när han svängde upp på E20 då small det bara till så satt en M3a i sidan på hans nästan nya Golf. han såg knappt bilen när han svängde ut och helt plötsligt small det bara.

Var absolut inte grinigt menat på ngt vis, ingen ursäkt nödvändig, ta en whisky, du blir inte friskare men det är roligare att vara sjuk wink

En av alla de gånger det var stopp på E20 förra året, körs så jvl illa på den sträckan förbi stan.
(hur ofta ser man en BMW i E:A som framförs på ett normalt vis?)
Hoppas det gick bra för din bekant.

Det förstog jag så det är lugnt wink Tog faktiskt en nyss en fin 12 årig Glen blev det smile

Så sant dom BMW man ser köras "Normalt" är ofta då typ 316 compact , 318 och nyare 7 serie men en M3a som det var i detta fall ser man nästintill aldrig köras normalt.

Japp det stog still i några timmar då. Jodå det gick bra för han eftersom Bmw:n klippte framskärmen så motorrummet tog största smällen och då snurrade bilen runt 1-2 varv in i räcket medans BMW:n fortsatte framåt in i räcket och jag den tog rätt mycket stryk. Killen i den klarade sig lite sämre men tror det gick relativt bra iaf och bilen hamnade i pressen på skroten. Golfen kunde lagas som tur va.

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

Evildan
23 januari 2013
Mattyyy skrev:
Evildan skrev:
Mattyyy skrev:

Ursäktar jag är sjuk och trött så såg lite fel.

I höstas så blev en bekant påkörd när han svängde upp på E20 då small det bara till så satt en M3a i sidan på hans nästan nya Golf. han såg knappt bilen när han svängde ut och helt plötsligt small det bara.

Var absolut inte grinigt menat på ngt vis, ingen ursäkt nödvändig, ta en whisky, du blir inte friskare men det är roligare att vara sjuk wink

En av alla de gånger det var stopp på E20 förra året, körs så jvl illa på den sträckan förbi stan.
(hur ofta ser man en BMW i E:A som framförs på ett normalt vis?)
Hoppas det gick bra för din bekant.

Det förstog jag så det är lugnt wink Tog faktiskt en nyss en fin 12 årig Glen blev det smile

Så sant dom BMW man ser köras "Normalt" är ofta då typ 316 compact , 318 och nyare 7 serie men en M3a som det var i detta fall ser man nästintill aldrig köras normalt.

Japp det stog still i några timmar då. Jodå det gick bra för han eftersom Bmw:n klippte framskärmen så motorrummet tog största smällen och då snurrade bilen runt 1-2 varv in i räcket medans BMW:n fortsatte framåt in i räcket och jag den tog rätt mycket stryk. Killen i den klarade sig lite sämre men tror det gick relativt bra iaf och bilen hamnade i pressen på skroten. Golfen kunde lagas som tur va.

Glenfiddich is da shit.
Då tar jag mig en jag å och stöttar, en Solera Reserve 15y,blev det. (fan den är nästan slut)
Skönt det gick bra.
Är ett helvt med dessa, jag åker inte motorvägen vintertid, det är stopp för ofta, enklare åka mått johansson.

Var en liknande incident för två veckor sedan, en Accord och ngt annat som redan var bort bärgad som blev knölig, men inte mkt plåtskador.

14 376 Inlägg
23 januari 2013
Swedenrockers skrev:
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:

/Benny

Jag tror han menar att personen sitter och filmar medans han kör i skymda kurvor, i mörker med dålig sikt utan vägrenar att väja på...roll

Edit: Han menar att lastbilschauffören kört om sin tradarpolare innan filmen och den omkörningen gjordes på en halv raksträcka samt skymd kurva.

Kan vara så men förstod inte vad han menade när det filmades på en tradare och inget annat hände än att man fick se att hastigheten var 100-110 km/h.

/Benny

Handledare
1 481 Inlägg
23 januari 2013
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:

/Benny

Jaa, jag trodde att lastbilar bara fick köra i 80..... Det är ju mycket snack om att man kör för fort i vinterväglag. Sedan att köra om en annan tradare i en skymd kurva det är riktigt klyftigt. En mötande hade inte haft en chans.
Senast redigerat av saab_sonett (23 januari 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
23 januari 2013
saab_sonett skrev:
Vettemannen skrev:
saab_sonett skrev:

/Benny

Jaa, jag trodde att lastbilar bara fick köra i 80..... Sedan att köra om en annan tradare i en skymd kurva det är riktigt klyftigt. En mötande hade inte haft en chans.

Ja, och det är ju inget nytt att de står på så mycket de kan (precis som det inte är något nytt att folk kör fortare än tillåtet).

Däremot var det ett perfekt exempel på något jag hatar i trafiken; folk som sitter o fipplar med sina förbannade mobiler

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Handledare
1 481 Inlägg
23 januari 2013
it_mutt skrev:
saab_sonett skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jaa, jag trodde att lastbilar bara fick köra i 80..... Sedan att köra om en annan tradare i en skymd kurva det är riktigt klyftigt. En mötande hade inte haft en chans.

Ja, och det är ju inget nytt att de står på så mycket de kan (precis som det inte är något nytt att folk kör fortare än tillåtet).

Däremot var det ett perfekt exempel på något jag hatar i trafiken; folk som sitter o fipplar med sina förbannade mobiler

Ja, det är ju en knapp att trycka på..... Har handsfree i bilen vid samtal.

Avstängd
10 388 Inlägg
23 januari 2013
Ja, nu sa jag sitta o fippla med. Till det kopplar inte jag (och det får stå för mig) att ex.vis trycka på en knapp för att svara/lägga på

Utan filma och så vidare. För hur eller hur, så tas en del av uppmärksamheten ifrån vägen genom att kolla så hastighetsmätaren filmas osv (ja, det tar en del från uppmärksamheten på vägen att prata också)

Men med fippla med mobilen syftar jag, för klarhetens skull, mestadels på smsskrivande osv osv osv

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

835 Inlägg
23 januari 2013
Jag var med om en liknande sak på Rv55 mellan Västerås och Eskilstuna. Jag låg bakom två lastbilar, en tvåaxlad distributionare och en bulkbil med släp.
I en kurva så skulle första lastbilen svänga av åt höger, i den kurvan och nästa så är det dubbeldraget (s-kurva med skymd sikt), där gick lastbil nummer två över heldraget för att inte behöva tappa farten och ett par sekunder senare fick vi möte med bl.a en lastbil som höll åt sig så mycket att han smekte vägkäpparna. Allt gick bra som tur var.
Senare körde jag om lastbilen och kollade upp vilket företag det var och ringde VD:n på den firman och förklarade vad som hänt och vad som kunde skett och vilken dålig PR det var.
Han skulle ta ett snack med den chauffören....

saab_sonett skrev:
Jaa, jag trodde att lastbilar bara fick köra i 80..... Det är ju mycket snack om att man kör för fort i vinterväglag. Sedan att köra om en annan tradare i en skymd kurva det är riktigt klyftigt. En mötande hade inte haft en chans.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

835 Inlägg
23 januari 2013
Hatar alla i trafiken.....
Bättre att förutsätta att alla är idioter, eftersom det är sällan som man blir överbevisad om att man hade fel.
Skämt åsido, det jag irriterar mig mest på är när det inte flyter på.

T.ex
Oplanerad körning i form av folk som stannar vid väjningsplikt trots att det är tomt på andra trafikanter, där orsaken är att man inte tittat sig omkring FÖRE man ska in på annan väg.

Folk som inte använder accelerationssträckan för att få upp farten när de ska ansluta sig till trafikflödet på t.ex motorväg. Istället så får de som redan kör där bromsa ner kraftigt.

När man ligger bakom sådana som segar sig iväg från trafikljus så att man ska behöva bromsa när de växlar.

Folk som inte blinkar. Man får vänta längre medans man egentligen hade kunnat åka.

Folk som inte inser att det finns fler filer i samma riktning och därför lägger sig mitt i.

Trafikanter som glömmer helljuset vid möte.

Det mesta som jag irriterar mig på grundar sig i botten på avsaknad av planering.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Muttley
23 januari 2013
Saab_sonett du kan be din vän sluta filma med en mobilkamera.  Han var ju värre om han filma i 100-110. 

Men nu till repetition eller ja. 

Avstånd för jösses.  Folk försöker få en att köra alleles för fort,  tror jag rädda 2 eller 3 bilar idag från att få böter ute på E6 Löddeköpinge mot Malmö. Jag håller på att köra om 3 st lastbilar som låg i sina 80 och marcha.  Jag såg en pikebuss väntandes vid påfarten jag kom upp vid och lade mig på lagliga 110 på gpsen.  Och börjar köra om men blir genast hetsad av de bakomvarande.
Hoppas de insåg att jag rädda deras plånbok för på nästa bro stod de och sköt nämligen.

Sen på de här härliga 90 vägar med breda vägrenar i vintertiden. Jag håller mina 90 som vanligt, och de är snömodd ute i vägrenen.  Folk blinkar på mig för att gå ut i modden?   Tappa de personerna skallen i källaren eller.  Jag kör ut i vanliga fall men att köra ut med kunder i bilen faller ju aldrig in här inte.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 februari 2013
BunnA skrev:
PENSIONÄRS JÄVLAR I VINTERVÄGLAG. vad fan ska dom ut och göra när dom ligger i 30-40 på 100väg. dessutom så kör dom gärna i mitten av vägen för att inte glida ner i diket eller träffa mitträcket.!

Är dom inte ute och kör så ofta så blir det gärna så.. Pratade nyss med en granne som inte är direkt snabb i trafiken.
Men hon är ingen pensionär.

Kör om och sluta klaga. smile Enkelt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

7 490 Inlägg
12 februari 2013
Opelmadness skrev:
BunnA skrev:
PENSIONÄRS JÄVLAR I VINTERVÄGLAG. vad fan ska dom ut och göra när dom ligger i 30-40 på 100väg. dessutom så kör dom gärna i mitten av vägen för att inte glida ner i diket eller träffa mitträcket.!

Är dom inte ute och kör så ofta så blir det gärna så.. Pratade nyss med en granne som inte är direkt snabb i trafiken.

är tyvärr inet alltid så enkelt wink om det är mkt trafik om dem inte flyttar sig,, eller rättare sagt att de inte flyttar sig,,

DMNDphoto
727 Inlägg
12 februari 2013
granadadr skrev:
Opelmadness skrev:
BunnA skrev:

är tyvärr inet alltid så enkelt wink om det är mkt trafik om dem inte flyttar sig,, eller rättare sagt att de inte flyttar sig,,

Eller som i min situation bor på landet så det är 1 filiga vägar nu under vintern då är man fan duktig om man klarar en omkörning wink

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

1 436 Inlägg
13 februari 2013
Mattyyy skrev:
granadadr skrev:
Opelmadness skrev:

Eller som i min situation bor på landet så det är 1 filiga vägar nu under vintern då är man fan duktig om man klarar en omkörning wink

Härikring tycker jag slöhögarna är bra på att flytta på sig. Inte en enda gång har jag inte blivit omsläppt, men jag kanske bara har tur att pensionärerna härikring har självinsikt?

Däremot är problemet det omvända, tysktillverkade bilar vars förare har jävliga problem med att övrig trafik håller 100 på 90-vägen. Tydligen måste man köra minst 120, vilket ger upphov till lite spännande omkörningar på den alldeles för korta 2-till-1-vägen. Men har dashcam ala Ryssland så ansvarsfrågan lär bli lite enklare när det smäller...

Jag tycker det är jävligt arrogant att försöka tvinga andra trafikanter till lagbrott (genom att ligga och hetsa) bara för att man själv tycker en viss lag är onödig. Jag har inget problem med folk som kör fort, så länge det sker utan att jag behöver känna mig utsatt för risk. De bästa fortkörarna är de som håller avstånd och kör om snabbt, utan att jag behöver bromsa eller få hela bilen full med grus, snö, vatten, igelkottar, eller vad som nu ligger på vägen. De sämsta är de som åker en halvmeter bakom i ett par mil, kör om 10cm från ens backspegel och sedan in precis framför en och bromsar (eftersom det är ytterligare trafik framför mig).

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 797 Inlägg
13 februari 2013
Caffe skrev:
Mattyyy skrev:
granadadr skrev:

Härikring tycker jag slöhögarna är bra på att flytta på sig. Inte en enda gång har jag inte blivit omsläppt, men jag kanske bara har tur att pensionärerna härikring har självinsikt?

Däremot är problemet det omvända, tysktillverkade bilar vars förare har jävliga problem med att övrig trafik håller 100 på 90-vägen. Tydligen måste man köra minst 120, vilket ger upphov till lite spännande omkörningar på den alldeles för korta 2-till-1-vägen. Men har dashcam ala Ryssland så ansvarsfrågan lär bli lite enklare när det smäller...

Jag tycker det är jävligt arrogant att försöka tvinga andra trafikanter till lagbrott (genom att ligga och hetsa) bara för att man själv tycker en viss lag är onödig. Jag har inget problem med folk som kör fort, så länge det sker utan att jag behöver känna mig utsatt för risk. De bästa fortkörarna är de som håller avstånd och kör om snabbt, utan att jag behöver bromsa eller få hela bilen full med grus, snö, vatten, igelkottar, eller vad som nu ligger på vägen. De sämsta är de som åker en halvmeter bakom i ett par mil, kör om 10cm från ens backspegel och sedan in precis framför en och bromsar (eftersom det är ytterligare trafik framför mig).

förare till bmw x5 verkar vara dom värsta jävla idioterna i trafiken.

spelar ingen roll om det är snorhalt ligger dom konstant och pressar. skulle vara så jävla fint att se en sån jävel dansa av vägen så man kunde fråga hur det gick och sen säga att det var rätt åt idioten. skulle kännas så jävla skönt.

Kör fort så hinner inget hända...

1 532 Inlägg
13 februari 2013
Growe skrev:
Caffe skrev:
Mattyyy skrev:

spelar ingen roll om det är snorhalt ligger dom konstant och pressar. skulle vara så jävla fint att se en sån jävel dansa av vägen så man kunde fråga hur det gick och sen säga att det var rätt åt idioten. skulle kännas så jävla skönt.

Du glömde Audi folket som förespråkar om att Quattro är det bästa som finns hahaha att dom aldrig kan åka av vägen......  in my ass.

Fri fart för ett fritt folk!
14 797 Inlägg
13 februari 2013
Dirtymike skrev:
Growe skrev:
Caffe skrev:

Du glömde Audi folket som förespråkar om att Quattro är det bästa som finns hahaha att dom aldrig kan åka av vägen......  in my ass.

man undrar ibland hur dom tänker. en annan som har dåligt grepp känner att det är halt men dom har mest troligen ingen aning förens det går åt helvete.
men man tycker att det borde gå upp ett ljus när alla kör sakta. jag brukar kolla hur lastbilarna kör. kör dom sakta då är det halt som FAN annars kör dom aldrig sakta

Kör fort så hinner inget hända...

1 160 Inlägg
13 februari 2013
mig.

Sök