4171
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

118 Inlägg
7 mars 2013
it_mutt skrev:
rjohansson_ skrev:
it_mutt skrev:

Nu är det ju iofs högsta tillåtna hastighet som skyltarna anger...inte vad du "ska hålla"

i många fall minst lika farligt att köra för sakta..
kanske inte 100 på 110 väg, men 80 - 90 på 110 väg kan ställa till stora problem

På 110-vägar är det väl iofs sällan några problem att köra om?

ja visserligen är det väl ofta bred väg med två filer åt båda håll då, men finns 110 vägar som är "vanliga vägar" också

Evildan
7 mars 2013
it_mutt skrev:
granadadr skrev:
Evildan skrev:
Finns inget som heter "förskörsrätt"

joo på exempelvis huvudled wink

Nej...Det jag tror Evildan tänker på är att du har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter.

Mao; Här använder vi begreppet "förkörsrätt". Men, det finns inte "egentligen".
I princip har man inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter, exempelvis att iaktta väjningsplikt, alltså lämna företräde.

Man har alltså en SKYLDIGHET att iaktta väjningsplikt, men "den andra" har inte per automatik förkörsrätt bara för att du ska iaktta väjningsplikt (DAMN det här låter snurrigt)

(eller så var Evildan bara ute efter stavningen tongue )

Du tror så rätt i din första del av inlägget och det efterföljande du skrev var precis det jag ville påvisa.

(stavning av förkörsrätt ska jag denna gång inte gnälla ngt om då jag själv stavade som ett a**el (förskörsrätt)och Maiz stavade helt rätt och riktigt)

60 Inlägg
8 mars 2013
smile

Behandla andra som du själv vill bli behandlad =D

sometimes i drive for no reason at all.
74 Inlägg
8 mars 2013
Handledare som släpper ut sina livrädda stackars övningskörare på 70-väg och tycker att det är helt okey att ligga i 30. Det är farligt om nåt.

2 411 Inlägg
8 mars 2013
Gnuet skrev:
Handledare som släpper ut sina livrädda stackars övningskörare på 70-väg och tycker att det är helt okey att ligga i 30. Det är farligt om nåt.

Jag tror vi har en vinnare här!  Fyfan vad jag stör mig på dessa jävla övningskörare som är stört osäker

Streetracer
66 Inlägg
8 mars 2013
På alla med BMW med M3 emblem på deras 318...

60 Inlägg
8 mars 2013
MurranBoy: Ja,  och när dom säljer så är det en M3, fast det enda som är M3 är märket, hehe.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad =D

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 mars 2013
MurranBoy skrev:
På alla med BMW med M3 emblem på deras 318...

Varför?

5 198 Inlägg
8 mars 2013
Nybergrobin skrev:
Gnuet skrev:

Jag tror vi har en vinnare här!  Fyfan vad jag stör mig på dessa jävla övningskörare som är stört osäker

Hur säker va du i trafiken i början ?

sometimes i drive for no reason at all.
74 Inlägg
8 mars 2013
gamlingen skrev:
Nybergrobin skrev:
Gnuet skrev:

Inte alls, men då fick jag inte köra på 70-vägar för min handledare big_smile

2 411 Inlägg
8 mars 2013
Gnuet skrev:
gamlingen skrev:
Nybergrobin skrev:

Inte alls, men då fick jag inte köra på 70-vägar för min handledare big_smile

Samma här! Körde sjukt mycket på gamla skogsvägar osv med farsan innan jag ens fick ge mig ut i byn hemma smile Jag var ganska säker när jag väl fick köra bland folk då smile

Osponsrad
1 631 Inlägg
8 mars 2013
Alla ägare till en Volvo i valfri serie som klibbar fast ett R-märke på bilen ?
Varför undrar man ju !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 mars 2013
BudgetDunkaren skrev:
Varför undrar man ju !

Jag frågar samma sak som jag frågade han som hatade ägare till 318i med M3-märke; Varför?
Senast redigerat av Andromeda (8 mars 2013)

569 Inlägg
8 mars 2013
Jag tycker illa om människor som inte kan manövrera sina bilar på allmäna parkeringsplatser, se hänvisad bild.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/550008_4703599027724_1692426467_n.jpg

Sen att man har mage att köra från platsen utan att på något sätt försöka kontakta ägaren till bilen man körde på, även det är något jag har svårt för.

Hände för ungefär 1 timme sen, less man blir.

Pontiac Grand Prix -70 med Cadillac 500 V8, bygge från grunden.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234001
Audi A4 Avant 1.8TSQ -99 (B5) - bruksbilsförfining som gått överstyr!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=274253

164 Inlägg
9 mars 2013
Andromeda skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Varför undrar man ju !

Jag frågar samma sak som jag frågade han som hatade ägare till 318i med M3-märke; Varför?

För att det ser otroligt töntigt ut? Behöver man säga nåt mer?
Såg en sjysst Benz igår och han hade inte satt dit ett äkta AMG märke utan köpt lösa bokstäver som format orden AMG. Ser så sjukt töntigt ut att man blir irriterad.

sthlm

14 375 Inlägg
9 mars 2013
PhR34k skrev:
Andromeda skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Varför undrar man ju !

Såg en sjysst Benz igår och han hade inte satt dit ett äkta AMG märke utan köpt lösa bokstäver som format orden AMG. Ser så sjukt töntigt ut att man blir irriterad.

Jag är benägen att hålla med dig. Varför låtsas att man har nåt man inte har. Det kanske ser tufft ut hos dom som inte vet nåt men kommer det en som vet att det inte är äkta så skrattar han ju bakom ryggen på dig.

/Benny

Soppgubbe
900 Inlägg
9 mars 2013
BudgetDunkaren skrev:
Varför undrar man ju !

För att vi kanske vill det?

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

Osponsrad
1 631 Inlägg
9 mars 2013
V70Drive skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Varför undrar man ju !

Men vrf ?

Ngt som är ännu värre är ju när man ser epa/a-traktorer som har turboemblem på valfri sida av bilen, eller "Turbo Performance Club" i framrutan när man både ser och hör att det bara är en vanlig turbolös motor ?

Men ngt som är ännu värre : De idioter som inte blinkar vid filbyte eller inte kollar speglarna en extra gång innan de lägger sig på omkörning.. Hallå.. jag ligger snett bakom dig din idiot ! Har slutat räkna de gånger jag fått slänga mig på hornet för att undvika krock.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 532 Inlägg
9 mars 2013
Vettemannen skrev:
PhR34k skrev:
Andromeda skrev:

Jag är benägen att hålla med dig. Varför låtsas att man har nåt man inte har. Det kanske ser tufft ut hos dom som inte vet nåt men kommer det en som vet att det inte är äkta så skrattar han ju bakom ryggen på dig.

/Benny

Typ som när jag skulle hämta tjejen på station o det kom fram en förståsigpåare o frågade varför jag klistrat dit ett V8a emblem på Lexusen då minsan japanerna aldrig byggt en V8a......
Det är dumt att du ska göra så då andra personer kan tro att du har en V8a istället för V6an som du har....
Höll käft och öppnade motorhuven bara, jasså detta är en V6a sa du...... varför är det då 8a cylindrar här.

Han vände O gick.

Har skit många kompisar med detta Volvo R syndrom från 240 till C70 alla ska dom dit med detta R

773 Inlägg
9 mars 2013
BudgetDunkaren skrev:
V70Drive skrev:
BudgetDunkaren skrev:
Varför undrar man ju !

Men vrf ?

Ngt som är ännu värre är ju när man ser epa/a-traktorer som har turboemblem på valfri sida av bilen, eller "Turbo Performance Club" i framrutan när man både ser och hör att det bara är en vanlig turbolös motor ?

Men ngt som är ännu värre : De idioter som inte blinkar vid filbyte eller inte kollar speglarna en extra gång innan de lägger sig på omkörning.. Hallå.. jag ligger snett bakom dig din idiot ! Har slutat räkna de gånger jag fått slänga mig på hornet för att undvika krock.

Hänt mig en gång på 5 års körande och då var det för att en idiot kärring inte hittade i Malmö, så antingen lever du på vägen eller almmnänn otur bara

Sök