3388
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

336 Inlägg
13 mars 2013
horbybonnen skrev:
it_mutt skrev:
Saabfan1 skrev:

Vilken jubelidiot...
Undrar just vad han tänkte med där. Arslet, måhända? roll

Du tror iaf att han tänkte alls? Det var ju snällt sagt wink tongue

kan du få upp bilden här.jag klarar ej det

Så här?

http://www.skanskan.se/apps/pbcsi.dll/bilde?Avis=SF&Dato=20130311&Kategori=ESLOV&Lopenr=703119869&Ref=AR&Profile=1005&MaxW=468&border=0

Just turbo power, no real shit.

1 160 Inlägg
13 mars 2013
Saabfan1 skrev:
horbybonnen skrev:
it_mutt skrev:

Du tror iaf att han tänkte alls? Det var ju snällt sagt wink tongue

kan du få upp bilden här.jag klarar ej det

Så här?

http://www.skanskan.se/apps/pbcsi.dll/b … p;border=0

tack

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 mars 2013
Det luktar ju demens eller annan sjukdom som diskvalificerar en att framföra fordon. Tänkte på att Polisen tyckte att han uppträdde förvirrat. Läkarna är tyvärr alldeles för fega för att plocka många körkort fastän de vet att de borde.

1 532 Inlägg
13 mars 2013
Andromeda skrev:
Det luktar ju demens eller annan sjukdom som diskvalificerar en att framföra fordon. Tänkte på att Polisen tyckte att han uppträdde förvirrat. Läkarna är tyvärr alldeles för fega för att plocka många körkort fastän de vet att de borde.

Det behövs riktiga bevis för att kunna det o tyvärr helst en olycka innan.

Dom tog ifrån min morfar kortet innan han dog o det var en riktig process innan det blev godkänt.

Dirtymike skrev:
Andromeda skrev:

Det behövs riktiga bevis för att kunna det o tyvärr helst en olycka innan.

Dom tog ifrån min morfar kortet innan han dog o det var en riktig process innan det blev godkänt.

Det är upp till oss anhöriga att säga ifrån, för dem kan vara en fara både för sig själva och andra
Men då måste man självklart ställa upp och hjälpa dem (fast det bör man göra oavsett smile )

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

239 Inlägg
20 mars 2013
Nej, jag kan inte påverka självrisken. Det är Toyotas försäkringsbolag Folksam (har själv LF) som handhar vagnskadegarantin och de hade två alternativ. Antingen kunde det kosta 2100 eller 5000 inkl. moms. Jag blev inte helt klok på vad som påverkade, men eftersom jag inte visste var det hade hänt (upptäckte det i efterhand) eller vem som vållat skadan, så åker jag på den "stora" självrisken. Mycket bisarrt system, som förmodligen beror på att andra har fuskat med sådant tidigare.

it_mutt skrev:
Schneeflocke skrev:
Och kostar pengar gör det också. Hände mig för ett tag sedan, och jag kommer åka på 5000 spänn i självrisk, för att jag inte vet vem som orsakade skadan och smet. Kul regler vi har...

misbehave skrev:
Jag tycker illa om människor som inte kan manövrera sina bilar på allmäna parkeringsplatser, se hänvisad bild.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ … 6467_n.jpg

Sen att man har mage att köra från platsen utan att på något sätt försöka kontakta ägaren till bilen man körde på, även det är något jag har svårt för.

Hände för ungefär 1 timme sen, less man blir.

Det är väl dock för att du själv valt den högre självrisken...eller?
'
(som det blir 5000:- ist för 3000:- menar jag. O nej, inte menat som "skyll dig själv", eller något liknande utan jag undrar då jag aldrig råkat ut för det)

Däremot så kan jag ju förstå FB (även om det inte gör något roligare)

Always a better way - Toyota

Avstängd
10 388 Inlägg
20 mars 2013
Schneeflocke skrev:
Nej, jag kan inte påverka självrisken. Det är Toyotas försäkringsbolag Folksam (har själv LF) som handhar vagnskadegarantin och de hade två alternativ. Antingen kunde det kosta 2100 eller 5000 inkl. moms. Jag blev inte helt klok på vad som påverkade, men eftersom jag inte visste var det hade hänt (upptäckte det i efterhand) eller vem som vållat skadan, så åker jag på den "stora" självrisken. Mycket bisarrt system, som förmodligen beror på att andra har fuskat med sådant tidigare.

it_mutt skrev:
Schneeflocke skrev:
Och kostar pengar gör det också. Hände mig för ett tag sedan, och jag kommer åka på 5000 spänn i självrisk, för att jag inte vet vem som orsakade skadan och smet. Kul regler vi har...

Det är väl dock för att du själv valt den högre självrisken...eller?
'
(som det blir 5000:- ist för 3000:- menar jag. O nej, inte menat som "skyll dig själv", eller något liknande utan jag undrar då jag aldrig råkat ut för det)

Däremot så kan jag ju förstå FB (även om det inte gör något roligare)

Ah, oki, då är jag med smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

337 Inlägg
20 mars 2013
gamlingen skrev:
Caffe skrev:
Pistoler i trafiken måste komma rätt högt upp?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna … fter-krock

/C

Det verkar ju vara dit många vill komma på forumet,, det börjar med bla slagträn,, fälgkors osv,, slutar med skjutvapen.

Ett ord: Mens

265 Inlägg
20 mars 2013
HAHA ser detta varje morgon när det har snöat här i Eslöv, fattar inte hur folk kan köra så. . .  Idioter! ! !   

horbybonnen skrev:
http://www.skanskan.se/article/20130311/ESLOV/703119869/1005/-/det-behovdes-inte-mer-sikt

Rise and rise again, until lambs become lions!

Närsynta lastbilschaufförer som vill titta vilken låt jag spelar på stereon

Håll avståndet för f-n!

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
22 mars 2013
RightFront skrev:

Håll avståndet för f-n!

+1!
Jag ser det varje dag, man blir så jävla arg! Undra om dom tänker på vad som skulle kunna hända när dom trycker på med 60ton i röven på någon om det händer en olycka.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 160 Inlägg
22 mars 2013
76Lubricants skrev:
RightFront skrev:

Håll avståndet för f-n!

+1!
Jag ser det varje dag, man blir så jävla arg! Undra om dom tänker på vad som skulle kunna hända när dom trycker på med 60ton i röven på någon om det händer en olycka.

håller med finns många idioter i mitt jobb.

1 436 Inlägg
22 mars 2013
76Lubricants skrev:
RightFront skrev:

Håll avståndet för f-n!

+1!

Vet inte vilken av de 163 sidorna det står på men det har varit uppe förut och vissa tradare här på forumet tyckte att det är helt ok för de kör ju i tjänsten och då får man köra hur som helst. Att den som saktar ner dem får skylla sig själv och att störst går först.

I vissa fall kan jag ha förståelse för att man tvingar sig fram, typ att komma in i en rondell vid rusningstrafik med timmerbil utan att andra bilar i rondellen får stanna borde vara rätt omöjligt.

Men att man ligger 50cm bakom någon som håller hastigheten (varken över eller under) på enfilig väg utan möjligheter att köra om är inget annat än idioti. Var hade han tänkt att köra om? Och ofta är det dessutom trafik framför...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
22 mars 2013
Stopp klossar , de som alltid ska köra 20km under hastighets begränsningen!

Men värst är som sagt när människor ligger i arslet , man skulle gärna bromsa men tyvärr gör man ju inte det!

Det blir som det blir!

1 160 Inlägg
22 mars 2013
aktiv farthållare. alltid inställd på 90 meter så jävla skönt

Soppgubbe
900 Inlägg
22 mars 2013
Dream_ skrev:
Stopp klossar , de som alltid ska köra 20km under hastighets begränsningen!

Men värst är som sagt när människor ligger i arslet , man skulle gärna bromsa men tyvärr gör man ju inte det!

Jag saktar alltid in, för att jävlas tillbaka tongue

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
22 mars 2013
Caffe skrev:
76Lubricants skrev:
RightFront skrev:

Håll avståndet för f-n!

+1!

Vet inte vilken av de 163 sidorna det står på men det har varit uppe förut och vissa tradare här på forumet tyckte att det är helt ok för de kör ju i tjänsten och då får man köra hur som helst. Att den som saktar ner dem får skylla sig själv och att störst går först.

I vissa fall kan jag ha förståelse för att man tvingar sig fram, typ att komma in i en rondell vid rusningstrafik med timmerbil utan att andra bilar i rondellen får stanna borde vara rätt omöjligt.

Men att man ligger 50cm bakom någon som håller hastigheten (varken över eller under) på enfilig väg utan möjligheter att köra om är inget annat än idioti. Var hade han tänkt att köra om? Och ofta är det dessutom trafik framför...

Jo det har som sagt varit uppe både en och två gånger innan.
Och precis som du säger så fanns det yrkeschafförer som kom på en rad anledningar till att det var helt okej att slicka röv på en bil med en barnfamilj i när man kör lastbil.
Men jag har för mig att diskutionen slutade när jag förklarade att det är lika idiotiskt att komma på anledningar till att inte hålla rätt avstånd som att komma på ursäkter till att få köra rattfull.

Många yrkeschafförer är jätte bra, men ibland blir man fan mörkrädd!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
22 mars 2013
Lastbil som kör om lastbil och lastbilen som kör om håller sådär nästan en km/h högre hastighet än den "söliga".
Suck.
Förstår att ni bara försöker göra era jobb men seriöst? Är det ens nödvändigt?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 160 Inlägg
22 mars 2013
Thunderbird88 skrev:
Lastbil som kör om lastbil och lastbilen som kör om håller sådär nästan en km/h högre hastighet än den "söliga".
Suck.
Förstår att ni bara försöker göra era jobb men seriöst? Är det ens nödvändigt?

nej

1 436 Inlägg
22 mars 2013
76Lubricants skrev:
Många yrkeschafförer är jätte bra, men ibland blir man fan mörkrädd!

Jag håller med dig, tyvärr så varierar synen på vad som är bra. Jag tror det är vad som ger upphov till en del av irritationen i trafiken.

När Person A ser lagen som ett måste "Är det rött stannar man även om man är enda bilen vid stoppljuset och 90km/h är max hastighet." och Person B ser lagen mer som en riktlinje "Kommer ingen och det är fritt så  kan man köra och är det 90 så bör man inte köra mer än 120 (för då åker kortet)." Dessa två är inte riktigt kompatibla, då B tycker att A är en jävla slöhög och person A ser B som en trafikfara...

En annan tråkig grej tycker jag är att det är de chaffisarna som verkar vettiga som tar åt sig och svarar här på forumet. Men så är det ju med det mesta, att de som skulle behöva en örfil inte bryr sig.

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök